This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

ik wil...

aerox_lc

Well-Known Member
ik wil mijn wielen eraf halen, maar ik denk dat het achterwiel een probleem gaat vormen, is er iemand die me wat tips/hulp kan bieden ? (de reden daarvoor is omdat ik mijn velgen wil spuiten...)

Originally posted by aerox_lc
ik wil mijn wielen eraf halen, maar ik denk dat het achterwiel een probleem gaat vormen, is er iemand die me wat tips/hulp kan bieden ? (de reden daarvoor is omdat ik mijn velgen wil spuiten...)

uhm

bang leeglaten lopen iemand op scooter laten zitten (achterop) en veel pindakaas eten

vast

Meestal zit je achterwiel idd erg vast

Ik draai hem er meestal met een luchttol af want met de hand lukt het me niet eens

ff langs een garage lopen als het niet lukt duz...

Ratel

Originally posted by VDM
Mietjes, ik heb mijn achterwiel zo los, gewoon met de blote hand

Idd, gewoon met de ratel los en vast, in je eentje. Vaster is ook niet nodig. Met kruissleutel gaat het ook lekker

Had eerst met kruissleutel zoveel kracht op die bout gezet. (nog al flinke hefboom). Toen me wiel eraf moest, kreeg ik die bout met geen enkele mogelijkheid los. In eerste instantie kregen ze hem er bij de garage zelfs met een luchttol er niet af. Na wat hakken enzo, lukte het uiteindelijk toch met de luchttol.

heb ik eens gehoord

Originally posted by Jeroen L
Ratel met 1meter lange metalen buis... geen enkel moertje die daar tegenop kan :W

ik heb eens gehoord dat ge dan eerst uw uitlaat eraf moet halen om dan uw achterwiel eraf te krijgen

Ach ja...

ik heb eens gehoord dat ge dan eerst uw uitlaat eraf moet halen om dan uw achterwiel eraf te krijgen

Nee, dat hebt gij helemaal mis. Alleen bij belgische scooters s dat het geval. Bij nederlandse niet. anders komen ze de keuring niet door.

Re: Ratel

Originally posted by SRally

Idd, gewoon met de ratel los en vast, in je eentje. Vaster is ook niet nodig. Met kruissleutel gaat het ook lekker

Believe me, dat achterwiel moet dus echt wel vast! Helemaal als je minarelli oid heb waarbij het achterwiel niet geborgd word door een splitpen...

Overigens heel makkelijk zelf te maken door een simpel gaatje in je as te boren. Of je de stevigheid van je as daarmee drastisch omlaag brengt weet ik niet.

Re: Re: Ratel

Vorige week was die gast die ik een tijdje terug op zijn bek had geramd (voor de mensen die weleens me me MSN'en een bekend verhaal) bijna het achterwiel van zijn Quartz verloren. Jammer genoeg niet helemaal :'( Ik had me echt doodgelachen om die aersch...

Re: Re: Re: Ratel

hondje??

Re: Ach ja...

Originally posted by SRally

Nee, dat hebt gij helemaal mis. Alleen bij belgische scooters s dat het geval. Bij nederlandse niet. anders komen ze de keuring niet door.

ik ben wel een Belg en heb dus een Belgische scooter

Re: Re: Ach ja...

ik ben wel een Belg en heb dus een Belgische scooter

Het was ook een geintje (ik kan je nu eigenlijk wel verder in de zeik nemen, maar ik doe vandaag aardig)...

Het maakt natuurlijk geen ene zak uit of je je uitlaat er wel of niet afhaalt, dat doe je natuurlijk alleen als hij in de weg zit (duh|( )...

Ik gebruik een imbussleutel, waarover ik een stang schuif... Bij een Aerox zal alleen een flinke imbussleutel voldoende zijn...

Greetz.

Re: Re: Re: Ratel

Maar je gaat wel met hem op vakantie ??? :?