Ik weet niet welke zuigerstop ik nodig heb

Steff

New Member
Ik heb een yamaha neos uit 2005 2t 50cc ik heb tot nu toe helemaal niks veranderd behalve nieuwe uitlaat en prop verwijderd maar ik wil mijn vario ring er ook uit halen maar ik weet niet wat voor zuigerstop ik nodig heb, want ik heb verschillende maten zuigerstop gezien. Ik weet ook niet wat voor maat bougiesleutel ik nodig heb ik heb al met een schuifmaat meter ding gekeken of ik de bougie kon meten hoe groot die is ik kwam uit op 17-18 waarschijnlijk 18.
als ik me varioring er toch uit ga halen wil ik mischien een nieuwe vertanding erin doen van malossie ik weer niet of dat handig is maar volgensmij ga ik dan ook wat sneller, en moet ik dan ook opletten wat voor vertanding, want mischien zijn er verschillende vertandingen en sommige die mischien niet passen of zijn ze allemaal hetzelfde?
 
Advertisement - register to remove this

Het is beter zo wie zo geen zuigerstop te gebruiken , maar een Vario blokker sleutel, met een beetje pech heb je straks een gat in je zuiger , of word Naald of Big end lager ge forceert.
Standaard vertanding voldoet prima aan standaard Set Up , bij zwaarder Spul is het soms aan te raden om langere vertanding toe te passen .
 
Het is beter zo wie zo geen zuigerstop te gebruiken , maar een Vario blokker sleutel, met een beetje pech heb je straks een gat in je zuiger , of word Naald of Big end lager ge forceert.
Standaard vertanding voldoet prima aan standaard Set Up , bij zwaarder Spul is het soms aan te raden om langere vertanding toe te passen .
volgensmij kan er geen varioblokkeersleutel in mijn neos want mn vriend had ook een keer gekeken en die had er 1 liggen voor zn zip maar die kon hij niet in mn neos zetten dus volgensmij moet ik een zuigerstop gebruiken. ik kan zelf anders nog een keer kijken maar volgensmij had hij gelijk.
 
volgensmij kan er geen varioblokkeersleutel in mijn neos want mn vriend had ook een keer gekeken en die had er 1 liggen voor zn zip maar die kon hij niet in mn neos zetten dus volgensmij moet ik een zuigerstop gebruiken. ik kan zelf anders nog een keer kijken maar volgensmij had hij gelijk.
Voor ieder merk is er specifiek gereedschap, wat niet op een ander merk past.
 
KLIK>

KLIK
Of koop een slagoer sleutel bij de LIDDLE... ook handig voor andere dingen los te maken .. kost geen Reet.

Maar goed ... als jij je Motorblok wil vernaggelen ..... Prima.
Dit! Koop zo'n ding!

Ik heb jarenlang getobd met varioblokkeersleutels en die slagmoersleutel werkt 10x sneller en beter. Zeker als je vaker wil sleutelen is het een goede investering.
 
Ik heb een yamaha neos uit 2005 2t 50cc ik heb tot nu toe helemaal niks veranderd behalve nieuwe uitlaat en prop verwijderd maar ik wil mijn vario ring er ook uit halen maar ik weet niet wat voor zuigerstop ik nodig heb, want ik heb verschillende maten zuigerstop gezien. Ik weet ook niet wat voor maat bougiesleutel ik nodig heb ik heb al met een schuifmaat meter ding gekeken of ik de bougie kon meten hoe groot die is ik kwam uit op 17-18 waarschijnlijk 18.
als ik me varioring er toch uit ga halen wil ik mischien een nieuwe vertanding erin doen van malossie ik weer niet of dat handig is maar volgensmij ga ik dan ook wat sneller, en moet ik dan ook opletten wat voor vertanding, want mischien zijn er verschillende vertandingen en sommige die mischien niet passen of zijn ze allemaal hetzelfde?
Haha welke zuigerstop.
Effe denken GEEN zuigerstop gebruiken koop een slagmoersleutel kun je voor van alles gebruiken.
Vario koppeling vliegwiel achterwiel.
 
Dit! Koop zo'n ding!

Ik heb jarenlang getobd met varioblokkeersleutels en die slagmoersleutel werkt 10x sneller en beter. Zeker als je vaker wil sleutelen is het een goede investering.
Die discussie hebben we hier eerder uitgebreid gevoerd.
En ik blijf er bij.
Slagmoer is perfect om los te maken maar vario en koppeling nooit met de slagmoer vastzetten.
 
Zuigerstop vind ik meer persoonlijk iets voor brommers, en niet voor scooters.

Zou eerder een blokkeer tool kopen.. Ding heb je voor het leven als je hem niet kapot maakt.
Post automatically merged:

Slagmoer sleutel een van de beste aankopen die je ooit kan doen.


Moet je wel een goed compressor voor hebben.. Niet iedereen kan een goede compressor betalen of mag het niet gebruik van ouders ect.
Of sommige mensen kopen het niet omdat ze er niet veel mee doen..

Enigste reden om een compressor te hebben is als je meer doet dan alleen een vario moer eraf halen.
 
Moet je wel een goed compressor voor hebben.. Niet iedereen kan een goede compressor betalen of mag het niet gebruik van ouders ect.
Of sommige mensen kopen het niet omdat ze er niet veel mee doen..

Enigste reden om een compressor te hebben is als je meer doet dan alleen een vario moer eraf halen.
Heb zelf een elektrische die 320nm slaat, kostte me rond de 100 euro en werkt super duper goed. Krijgt alles los. Een goede investering dus.
 
Zuigerstop vind ik meer persoonlijk iets voor brommers, en niet voor scooters.

Zou eerder een blokkeer tool kopen.. Ding heb je voor het leven als je hem niet kapot maakt.
Post automatically merged:




Moet je wel een goed compressor voor hebben.. Niet iedereen kan een goede compressor betalen of mag het niet gebruik van ouders ect.
Of sommige mensen kopen het niet omdat ze er niet veel mee doen..

Enigste reden om een compressor te hebben is als je meer doet dan alleen een vario moer eraf halen.
Een compressor kan je voor allerlei gereedschappen gebruiken.
Nieten, schroeven, stralen, banden oppompen, spullen droogblazen na een wasbeurt, etc. etc.
Ik heb zelfs een haspel buiten in de tuin en die wordt voor allerhande klusjes gebruikt.
 
Een compressor kan je voor allerlei gereedschappen gebruiken.
Nieten, schroeven, stralen, banden oppompen, spullen droogblazen na een wasbeurt, etc. etc.
Ik heb zelfs een haspel buiten in de tuin en die wordt voor allerhande klusjes gebruikt.

Ja snap ik, alleen niet iedereen heeft dit alles echt nodig..

Je hebt mensen die de motor olie vervangen, een bougie vernieuwen en een bandje oppompen en scooter wassen en de rest laten doen.

Je hebt mensen die alles doen.. Vandaar dat een (zwaardere)compressor (voor het bovenstaande )niet echt logisch is.
Post automatically merged:

Ik zou niet zonder Compressor kunnen. en voor een paar rot centen heb je al een nieuwe .

Compressor voor weinig.KLIK.

Ligt eraan wat voor compressor je nodig hebt.. Er zijn nogal veel soorten, en voor ieder doel een eigen machine..
Wil je beetje serieus aan de slag heb je toch echt een 100liter machine nog met 425 / 375 aanzuigliters per minuut) (alleen echt serieus stralen kan je dan wel vergeten) Zo`n machine kost je snel 600 euro en niet een paar rot centen.

Maar voor een prummel heb je wel voor rond de 150 euro.. (prummel = bouwmarkt kwaliteit)
 
Last edited:
Ja snap ik, alleen niet iedereen heeft dit alles echt nodig..
paar rot centen.

Maar voor een prummel heb je wel voor rond de 150 euro..
ik heb ook nog zo’n kleinere in een van de garages staan. Die heeft niet veel capaciteit maar een prima ding voor banden op pompen. Auto interieur schoon blazen etc. Is net iets te licht voor mijn slagmoersleutel.
Maar bv een nietapparaat (Lidl) doet ie prima. En dat is weer mooi om een zadeldek vast te maken.
 
Daar is zo`n kleine compressor eigenlijk ook voor bedoeld.. Dingen doen waarbij niet veel lucht nodig is.

- Lucht blazen
- Banden pompen
- Tacker of niet machine.

Alleen zo`n kleine machine heeft niet zoveel gebruikers functies.. En zwaardere machine kan dit ook allemaal inclusief nog veel meer.

Voor een slagmoer sleutel zou ik zeker een 100 liter ketel machine aanraden.. Want de ene slagmoer sleutel gebruikt meer lucht dan een andere slagmoer sleutel.

De goedkopere (verbruiken meer) de meer prof machines (minder) Maar om iets zeker te weten altijd voordat je iets koopt op de verpakking van de specificaties kijken hoeveel verbruik zo`n slagmoer sleutel heeft.
 
Daar is zo`n kleine compressor eigenlijk ook voor bedoeld.. Dingen doen waarbij niet veel lucht nodig is.

- Lucht blazen
- Banden pompen
- Tacker of niet machine.

Alleen zo`n kleine machine heeft niet zoveel gebruikers functies.. En zwaardere machine kan dit ook allemaal inclusief nog veel meer.

Voor een slagmoer sleutel zou ik zeker een 100 liter ketel machine aanraden.. Want de ene slagmoer sleutel gebruikt meer lucht dan een andere slagmoer sleutel.

De goedkopere (verbruiken meer) de meer prof machines (minder) Maar om iets zeker te weten altijd voordat je iets koopt op de verpakking van de specificaties kijken hoeveel verbruik zo`n slagmoer sleutel heeft.
Ik heb zelf 4 Compressors ... wat belangrijk is voor kracht / Volume ... is de Pomp , ook al heb je een 500 Liter vat , als de Pomp te weinig Capaciteit heeft , heb je er geen Reet aan .
Voor het zwaardere werk is altijd minimaal een 2 Cilinder nodig. ( stralen en spuiten bijv : ).
 
Back
Top