Ik krijg scooter niet aan de praat

Aerox2004

Well-Known Member
Hallo, ik heb net een Sym Jet Euro x gekocht en zit met het volgende probleem;
Toen ik hem kocht startte hij, maar viel onmiddellijk weer uit als je geen gas gaf, dus ik dacht carburateur even schoonmaken, sproeiers uitspuiten en dan zal die wel werken, maar nee...

De verkoper had wel gezegd dat die meer dan een jaar had stilgestaan, maar na een kwartier kicken had hij die toch kunnen starten. Dus ik ging er wel degelijk van uit dat het de carburateur was.

Ik heb de carbu net schoongemaakt en alles weer op dezelfde manier gemonteerd, maar ik krijg de scooter niet aan de praat. Net na alles te monteren startte hij onmiddellijk van de eerste kick, bleef even draaien +-10sec. en viel dan uit, daarna opnieuw gekickt en startte ook, maar ik moest gas geven, anders viel die weer uit.
Daarna heb ik hem niet meer gestart gekregen, 20-40x gekickt, maar geen teken van leven.
Hij heeft ook erg weinig compressie, ik kan gewoon zonder al te veel kracht op mijn voet te leggen de kickpedaal naar beneden duwen.
Ik heb de luchtschroef 1,5 slag (480°) uitgedraaid, dat zou juist moeten zijn.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Maar het vreemde is dat ik tijdens de aankoop perfect met de scooter kon rijden, hij viel gewoon stil eens hij stationair draaide.
Hij trok goed en bleef mooi op topsnelheid rijden. Als ik de gashendel losliet, dan voelde ik wel dat de scooter sterk afremde op de motor en uitviel eens ik stil stond. Maar toen hij wat warmer stond, dan bleef hij wel beter stationair draaien, maar uiteindelijk na +-40 seconden viel hij uit.
Dan lijkt het me toch bijna onmogelijk dat het aan de verouderde benzine ligt? Of ben ik fout?
 
Ik heb vandaag weer van alles geprobeerd, kreeg hem niet aan de praat.
De bougie vonkte niet, dus snel een andere in gedaan die wel goed vonkt, maar toch niet aan de praat gekregen.
De bougie wordt steeds nat van de benzine. Er is echt totaal geen compressie op de kickstarter, juist bij het benedentrappen een klein beetje, maar niet veel.

Iemand nog een idee wat het kan zijn?
 
Vandaag heb ik de scooter nog is nagekeken en ben tot het besluit gekomen dat de bougie niet vonkt.
Wel vreemd, omdat hij dat gisteren nog wel deed, maar wel met een zwakke vonk. Nu helemaal geen vonk meer, verschillende bougies geprobeerd, maar geen enkel ervan wil vonken.

Kan het aan de bobijn liggen? Ik heb nog een bobijn van een Dax met dezelfde aansluitingen, die misschien eens proberen?
 
Back
Top