Ik kom er nog steeds niet uit.... :s

rox035

Well-Known Member
Ik kan er maar niet uitkomen wat het probleem van mn afstelling is. Ik heb zo'n beetje alle mogelijke sproeier geprobeert en het enige waar hij een beetje redelijk op loopt is sproeier 40. Alleen daarmee is het nog niet 100%.

Op kwart gas lijkt wel of hij alle vermogen eruit trekt maar op vol gas heeft hij eerst een klein dipje dat er ff geen benz doorhen komt lijkt wel, en dan is het alleenmaar stotteren. Ik moet em ongeveer 30x kicke voordat ie eindelijk loopt maar dan moet ik wel het gas derop houden want stationair lopen doet hij ook niet.

Iemand echt enig idee wat ik zou kunnen proberen want ik ben echt ten einde raad :?

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

uhm , mischien zou het helpen als je wat duidelijker bent??

wat voor scooter heb je? (merk/type/ac/lc etc.)
wat voor setup heb je

en wat bedoel je met 40 sproeier? want dat kan niet de hoofdsproeier zijn tenzij je een vespa ciao oid zou hebben..

en verder als ik dit zo lees snap je helemaal niet waar je mee bezig bent , ik vraag me af of het uberhaupt wel verstandig bezig bent om het zelf te doen.
 
Ik had hiervoor al een andere topic geopend, bij nader inzien had ik daar beter mee door kunnen gaan, maar goed.

Voor de duidelijkheid,
Ik heb een aerox
Setup:
Polini Evo 70cc
DPR C30
Malossi VL14
24mm dellorto
XSH Filter
delta clutch
Multivar 05

En sproeier 40/50 is het enige waar hij op rijd. Ik heb 100/110/120 en 130 geprobeert en nix wilt werken.
 
sproeier 40 kan nooit , de stationairsproeier mischien maar niet de hoofdsproeier.

ik denk dat je de verkeerde sproeier aanpast.

maak anders even een foto of zoek een foto op waarbij je kunt aanwijzen welke sproeier je vervangt.
 
Ok nou ik heb ff fototje gefixed en zeg maar of ik aan de verkeerde zit te beune :p





Ik heb die andere 2 ook bekeken maar dat zijn 2 van die lange schroeven.
Carbs hebben mij nooit echt iets gedaan :p Ik vind ze kut om af te stellen en zowiezo raar :p
 
Last edited:
Kom op zeg......met zon antwoord help je hem ook niet....


@TS:

dit is je stationaire sproeier. maatje 35 of 40 erin en je stationeersysteem opnieuw afstellen.

De sproeier die wat dieper weg zit ernaast is je hoofdsproeier.


Dingiedong
 
Zo te zien kun je het sleutelen maar beter aan andere overlaten.

Wat ben jij voor nerd, dit is toch een forum om vragen te stellen.


@dingiedong:
Thnx man dit zal vast echt zeer helpen. Maar welke bedoel je dan, want ik zie maar 2 andere en dat zijn geen sproeiers, dat zijn 2 van die langere schroefjes.
 
hoop geleuter allemaal , dat helpt die jongen niks..

de sproeier waar je nu mee bezig bent is de stationairsproeier , deze is voor het oppakken van onderuit een laag toerental.

de sproeier die je WEL moet hebben zit in de binnenkant van de dop waarmee de vlotterbak vast zit...

verder zie je LINKS van de sproeier met de rode cirkel eromheen de naaldbuis , naaldsproeier , emulsiebuis of hoe je deze wilt noemen , je kunt zelfs de gasnaald zien zitten. dat is dus gewoon de buis waar de naald doorheen gaat. ook niet aanzitten dus.

helemaal links onder zit de chokesproeier btw , ook niks aan doen.

wat ik niet begrijp is dat je met zo'n setup bezig bent terwijl je dit niet weet , terwijl dit toch HEEL erg belangrijke dingen zijn!!

ook begrijp ik niet waarom hier zoveel mensen reageren die zelf ook niet snappen waar wat zit...
 
Waarom zou je dat doen?
ik steun je toch wel ergens ermee, komop je hebt nog best een dikke setup.

Dan ga ik er toch van uit dat je het verschil weet tussen een stationair en hoofdsproeier...
 
Carburateurs zijn opzich ingewikkelde stukjes techniek, en ik kan me best voorstellen dat, als je er nog nooit aan hebt gezeten, dat je de weg kan kwijtraken. Daar is niets mis mee, daar leer je van, en daarvoor is dit forum bedoelt, toch? :! En misschien heeft hij zijn scooter wel zo gekocht, dat staat er niet bij.:rolleyes:
Laat elkaar een beetje in ieders waarde :love:
 
Haha allemaal leuke theorieën, maar ik heb deze setup er volledig zelf onder gezet. En het was dat ik het niet wist met de sproeier omdat ik altijd een 17,5 heb gehad en daar de sproeier wel onderin de carb moest verwisselen. Dus vandaar dat ik ff in de war was met de 24mm.

Maar goed heb er nu dus 130 in. Daar rijd hij al zeker stukken beter mee. 120 doet het ook heel goed alleen ik denk dat ik er net tussen in zit dat ik een 125 moet hebben.

Thnx voor alle hulp!

@crashpuppy: Geen probleem dan, denk alleen volgende x na voordat je iets post ;)
 
Ja daar heb ik wel ff naar gekeken, het ziet er prima uit. Alleen kan mn ontsteking het niet bij houden :p Ik heb nog orginele ontsteking en op vol gas houd hij et gewoon niet bij. Hij begint dan te haperen.
 
Back
Top