Ik heb nood aan hulp !

xredbull

Well-Known Member
Hallo ik heb een aerox van '97 F1 editie .
Dit is mijn setup
001_smile.gif

Kit 70cc top performance rose met bougie b9 in
Carbu 17.5mm sproeier 130 rode malossi powerfilter en carbonne membraam
lucht op 0.7 toer afgesteld anders trok hij niet :s
Vario polinie met 4.5grammen in en onbegrenst
stage 6 uitlaat onbegrenst 100%
Rode malossi drukveer met een versterkerde koppeling !

Mijn probleem is dat hij minder optrekt en vrij stotterd tijdens het trekken en op 65km/h begin hij pas terug te trekken
7.gif

Ik weet echt niet wat probleem is
cursing.gif

Ik heb een nieuw bougie gestokken meer niet voor de rest vindt ik niet wat hij heeft :s
kunnen jullie mij helpen ?
Mvg grtz xRedbull
smiley_thnx.gif
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet echt niet wat probleem is
cursing.gif

Ik heb een nieuw bougie gestokken meer niet voor de rest vindt ik niet wat hij heeft :s
kunnen jullie mij helpen ?
Mvg grtz xRedbull
smiley_thnx.gif

Een nieuwe bougie plaatsen doed meestal idd geen wonderen.
Maar verder dan dat heb je nog niets geprobeerd als ik het goed begrijp?

Als je luchtstelschroef op 0.7 slag moet staan is er alvast iets mis.
Valse lucht of vuile carburator.
Welke kleur had de bougie?
Als hij stottert betekend dit 9/10 dat hij te rijk staat of geen goede ontsteking maakt.
 
Ik heb eens carbu vollediog gekuist met pijp en koppakkingen ook ! en power luchtfilter ook volledig gekuist ! Als ik sproeier daal hapert hij teveel lucht wegens te straffe power filter ! hij heeft altijd zalig getrokken en nu wil hij zijn toeren niet direct op aleen als stotterend en op ralentie volgas trek hij whellie
 
Gooi er maar eens een kleinere sproeier in, 115 en een mindere mate powerfilter!
Gewoon een normale, geen echte racefilter
dan zal je zien dat die het al beter gaat doen

zoals hierboven vermeld! 0,7 je luchtschroef klopt er al iets niet
hij moet minstens op 1,5 staan

anders valselucht ergens, lekke keerringen, te grote sproeier gasnaald niet goed, gasschuif enz.
 
polini 2g is met die 2 boutjes die je moet aanspannen , ga ze net zo hard aanspannen tot hij op toeren kan komen alvorens de koppeling inschakeld .

hoe harder je ze spand , hoe sneller je koppeling moet draaien doordat de middelpuntvliegende kracht hoger moet zijn om de koppelhelften te doen uitkomen

, span ze natuurlijk met GELIJKE mate aan ,

en misschien belangerijkste van allemaal , ik dacht dat zo'n koppeling 105mm diameter was. zorg dat je een koppelhuis hebt met Ø105 ,de meeste recentere originele zijn 107 mm.

soms heeft je setup gewoon geen kracht onder een bepaald toerental , zorg dat hij inschakeld op een toerental dat hoger ligt.
 
Last edited:
Back
Top