Ik heb nieuwe variorolletjes (vraagje)

JeroenAeroxx

Well-Known Member
Heey mensen,

Ik heb sinds kort nieuwe rolletjes en een nieuwe achteras in m'n Aerox gelegd. De rolletjes die ik eerst had wogen 30 gram (5 gram p/s), de nieuwe die ik heb wegen 22 gram (3,66 gram p/s. Deze zijn van Malossi en volgens de scooterzaak hier in de buurt het allerbeste als je een terugloop uitlaat erop hebt, wat ik heb.) Mijn oude achteras had 43 tanden waarvan er 1 was afgebroken (vandaaar dus de vervanging) en nu heb ik een achteras met 41 tanden (van me neef gekregen, hij denk dat het een as van een sprint-scooter is omdat de assen tabs lopen).

Voorheen liep mijn scooter ~80km/h en trok redelijk snel op.
Nu loopt mijn scooter ~90 km/h en trekt echt superlangzaam op, het duurt zeker 5-6 seconden voor hij fatsoenlijk snelheid maakt.

Denkt iemand te weten wat de oorzaak is van dit slechte optrekken? Zouden het de rolletjes zijn of ligt het misschien aan de achteras?
persoonlijk dacht ik aan de rolletjes en was ik van plan de oude er terug in te doen en nog eens te kijken, maar als jullie iets anders weten ben ik benieuwd.

Iemand misschien een idee welke rolletjes ik het beste zou nemen in dit geval? misschien iets tussen die 6 en 3,66 gram in?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Er is helemaal niks verandert aan de setup?

Dan monteer je toch gewoon rolletjes met HETZELFDE gewicht en zal je probleem grotendeels opgelost zijn, die tanden kan ook wat uitmaken. Zeker als deze tanden schuinslopen en die andere recht, dan werkt het gewoon niet. Je moet een originele as hebben.

Je ziet de logica van dit alles toch wel in? :?
 
Er is helemaal niks verandert aan de setup?

Dan monteer je toch gewoon rolletjes met HETZELFDE gewicht en zal je probleem grotendeels opgelost zijn, die tanden kan ook wat uitmaken. Zeker als deze tanden schuinslopen en die andere recht, dan werkt het gewoon niet. Je moet een originele as hebben.

Je ziet de logica van dit alles toch wel in? :?

De nieuwe as loopt schuin, de eerste liep recht.
Schuine assen zijn blijkbaar voor sprintscooters (heb ik mij laten vertellen) dus ik snap niet dat hij van 0/25 km zo langzaam trekt.
 
Plaats rollen van hetzelfde gewicht terug en als het daarmee niet is opgelost plaats je een "achteras" erin die erin hoort, en niet eentje die je toevallig goedkoper kon krijgen..

Wat Sandor al zegt, je geeft zelf het probleem en de oplossing eigenlijk al aan
 
Back
Top