Ik heb hulp nodig met mij terugloop uitlaat

Thomas_verhoeff

New Member
Goede avond allemaal,

Ik heb een nieuwe terugloop uitlaat gekocht voor mijn scooter. Ik weet hoe snel die gaan roesten met dit Nederlandse weer en heb geen zin om na elk ritje hem schoon te maken en in te vetten omdat ik de scooter voor alles dagelijks gebruik

Daarom kwam ik op het idee om hem over te spuiten met goede lak om roest tegen gaan. alleen ik weet niet precies hoe ik dit moet gaan doen. Moet ik de uitlaat nou met een speciaal middeltje ontvetten en dan de lak er overspuiten of moet ik hem opschuren voor dat ik hem overspuit of moet ik gelijk de zwarte lak er op spuiten, ik weet het niet precies

Heeft één van jullie dit wel een eerder gedaan of weten jullie hoe ik dit het best kan doen ?

Ik hoor het graag van jullie

Groetjes Thomas
 
Advertisement - register to remove this

Beetje opschuren als hij nieuw is, bij mijne ging ik eroverheen met een staalborstel in mijn boor, maar die was goed verroest.

Eerste keer deed ik hem met motip bleef 3 jaar goed, keer daarop met action hittebestendig en bleef 2 jaar goed totdat m'n uitlaat brak door een bout die los was getrilt...
Ik denk dat motip en action redelijk vergelijkbaar zijn, persoonlijk heb ik een beter gevoel met action.

Die van mij staat wel s' nachts binnen en ik hoef ook niet met glad weer/strooisel te rijden.
 
goede avond heren,

ik heb hem voorzichtig opgeschuurd met een stalen borstel en daarna overgespoten met hittebestendige lak. hij is op het moment al 2 weken in gebruik en de lak blijft goed zitten en doet zijn werk

sorry voor de late reactie, ik wilde nog een bedankje doen omdat ik veel op dit forum heb


groetjes Thomas
 

Attachments

  • C1A140FA-09D4-41D7-8954-80F36F003BB0.jpeg
    C1A140FA-09D4-41D7-8954-80F36F003BB0.jpeg
    304.8 KB · Views: 9
Last edited:
Back
Top