Ik heb geen idee waar dit slangetje [zie foto] in moet

simonvdbeek

New Member
Hallo,

ik heb een Vespa S 4t 2v uit 2007 en ik ben hem aan het opknappen. Ik heb een vraag over een aantal slangetjes waar ik geen idee van heb waar ik ze op aan moet sluiten. Ik heb de fotos aangehand.

Vraag1: waar moet ik de slangen op aansluiten?
Vraag2: ZIjn de slangetjes de redenen waarom de Vespa S niet start?

Groetjes,

Simon
 

Attachments

  • done.jpg
    done.jpg
    130.6 KB · Views: 61
  • done2.jpg
    done2.jpg
    143 KB · Views: 57
Advertisement - register to remove this

1. Is ontluchting-slang 2. Is volgens mij vacuümslang die naar je spruitstuk loopt.
En die Benzineslang zit nog in carburateur als het goed is.
 

Attachments

  • 76E69D23-8297-4547-9A08-CA37B8609920.jpeg
    76E69D23-8297-4547-9A08-CA37B8609920.jpeg
    182.2 KB · Views: 58
Op de eerste foto is dit gewoon een overloopslang welke nergens op aangesloten staat en/of hoort te staan.
Op de tweede foto echter is/lijkt me dit de aansluiting voor de solenoid ventiel aansluiting op de carburateur.

Als deze niet aangesloten is zal ook het juiste mengsel niet correct worden aangeboden waardoor de motor niet kan aanslaan.
Voorbeeld van zo'n magneet ventiel zie:

solenoid piaggio.png


1. Is ontluchting-slang 2. Is volgens mij vacuümslang die naar je spruitstuk loopt.
En die Benzineslang zit nog in carburateur als het goed is.

Voor zover ik het kan zien en/of beoordelen op de 2 recente geposte foto's van Simon is dit gewoon aangesloten??
 
Last edited:
Bedankt voor de antwoorden. Mijn Vespa S lijkt geen solenoid te hebben. De Eerste foto blijkt een benzine tank ontluchtingslang te zijn, die heb ik aangesloten op mijn tank. Ik heb fotos aangehangd van de ontluchting slang van foto 2 in mijn eerste post. De ontluchting slang lijkt door geknipt te zijn of hoort dit zo? Misschien moet ik de kleppen stellen of de bougie nog even nakijken.
 

Attachments

  • IMG_0027.JPG
    IMG_0027.JPG
    92 KB · Views: 37
  • IMG_0030.JPG
    IMG_0030.JPG
    61.2 KB · Views: 47
Oh ja je heb gelijk ik zie het:rolleyes:, kijk nu op me desktop i.p.v. me telefoon. Waar zou die andere slang dan voor zijn
Post automatically merged:

De ontluchting slang lijkt door geknipt te zijn of hoort dit zo?
Op de eerste foto is dit gewoon een overloopslang welke nergens op aangesloten staat en/of hoort te staan.
ja hoort zo
Misschien moet ik de kleppen stellen of de bougie nog even nakijken.
Ja dat zowiezo lijkt me
 
Last edited:
Zoals je kunt zien op de 2e foto uit de beginpost betreft dit een vrij dikke slang..
Als je dus geen solenoid hebt is de aansluiting waarschijnlijk verbonden met het luchtfilter (carterontluchting) of is onderdeel van het secundaire luchtsysteem welke in verbinding staat met de filter voor de katalysator.
Mits de originele uitlaat nog aanwezig is natuurlijk?
 
Last edited:
Hallo,

ik heb een Vespa S 4t 2v uit 2007 en ik ben hem aan het opknappen. Ik heb een vraag over een aantal slangetjes waar ik geen idee van heb waar ik ze op aan moet sluiten. Ik heb de fotos aangehand.

Vraag1: waar moet ik de slangen op aansluiten?
Vraag2: ZIjn de slangetjes de redenen waarom de Vespa S niet start?

Groetjes,

Simon
Die zou ik zo laten hangen. Is niks ergs
 
De slang op de tweede foto , met dat schuine uiteinde is volgens mij de vlotterkamer ontluchting van je carb . Deze zit boven de benzineslang aansluiting op je carb , aan een aluminium tule , en hangt gewoon vrij .
 
Die slang van foto een is daar het uiteinde ergens op aangesloten?

Aan die kant van de Vespa loopt normaal ook een slang vanuit de accu (loodaccu)
 
Die slang van foto een is daar het uiteinde ergens op aangesloten?

Aan die kant van de Vespa loopt normaal ook een slang vanuit de accu (loodaccu)
Bij een Vespa S zit de accu in het midden van de treeplank, zonder overloopslang.
1656673414193.png
 
Back
Top