Ik heb een paar vraagjes.

Manu76

Burn and rise...
Rieju toreo 72cc. 4t,2008 4takt 10.600km

Eerste vraag (zie foto) deze kleppen lijken me verbrand?

Tweede vraag, hoe vervang ik deze kleppen?iets met de klepveer?

Ik ben namelijk nog steeds mee bezig omdat ergens olie lekt.ik kan niet harder dan 40 km/u.(72cc?).

Ik ben dus van 50cc naar 72cc, moet ik dan een grotere kleppenhuis of is de standaard 50cc goed te combineren met de 72cc? (Het past allemaal wél)

of moet ik gewoon een nieuwe kleppenhuis halen.

Ik hoor graag jullie ervaringen/mening,

Gr
 

Attachments

  • 20200323_145417.jpg
    20200323_145417.jpg
    386.9 KB · Views: 49
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Stukje tekst van internet Maar hoe weet ik nou of ik sls, korte of lange veren.

Mijn cilinder is een 72cc van mazoly. Dus zou ik bijna zeggen dat ik deze moet hebben.

Maar zit er zoveel veel verschil dan in klephuizen?


Leverancier ZEGT:

" A-kwaliteit Mezoly 72cc cilinderkop voor scooters met een GY6 50cc 4 Takt motorblok waar een 72cc cilinder met 47mm boring op gemonteerd zit. De cilinderkop heeft lange (69mm) kleppen en is zonder SLS systeem uitgevoerd.

Controleer voor het bestellen of je motor uitgevoerd is met SLS of EGR systeem en of de oude cilinderkop korte (64mm) of lange (69mm)"

Dus hoe kom ik dat achter dan? SLS /EGR?
 
ik denk zelf dat de kleppen niet verbrand zijn maar onder de olie zitten want ze zijn donkerblauw als ik op de foto kan zien en als ze verbrand waren waren ze wel helemaal zwart. maar ik heb er niet heel veel verstand van.
 

Ik zie het verschil! De link van mij heeft geen SLS aansluiting/ schroefdraad waar jij je zwarte pijl op richt.

Ik heb door wat SLS is!

Dankje :)

EDIT: ik heb een kleppen huis gezien op het net, met sls maar met lange veren.

Hoe weet ik nou of ik korte of lange veren moet hebben? Ja opmeten maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Heb nog nooit die veren/ klepstoters vervangen of eruit gehad.
 
Last edited:
Alleen 50cc kan EGR hebben.. Snellere /grotere cilinders hebben geen EGR
Leg dat dan ook eens beter uit graag.
Want als ik hier kijk is er toch 1 te krijgen:
 
Back
Top