Ignitech ontsteking

Klinkt ook niet zo fel als ik had verwacht trouwens. Maar misschien dat er nog meer zit in carburatie afstelling en schijfafstelling. Aangezien dit nou ook niet echt een plug & play blokje is. Wat ik me nou afvraag, loopt zo'n ontsteking nou nog een beetje door op topsnelheid en gaat t niet onwijs snel in overtoeren door de geringe massa?
 
Ik heb het ding op de bank gehad. Ik dacht eerst dat hij heel erg slecht stationair zou lopen, door de de geringe massa. Je merkt er absoluut niks van, ding loopt harstikke mooi stationair en pakte op de bank juist heel erg fel op. Moet wel zeggen dat het in het filmpje niet goed te zien/horen is.
 
schijf zit uiteraard ook veel in , ik denk dat je voor een scooter ook wel iets andere schijven kunt gebruiken.

en uitlaat moet mischien ook anders worden.

een normale rotende inlaat zou met zo'n onsteking wel een stukje feller moeten klinken idd.

maargoed , ik neem aan dat dat onderweg is ;)
 
Zowel met de schijf timing als de ontsteking is nog niet getest/gespeeld. Zit een kant en klare hpi curve in nu, en een std timing op de schijf.
Blijft bevendien toch lastig om zulke dingen te filmen met zo'n camera.
 
Om over een std timing te spreken gaat ook wel beetje ver inderdaad, maar ik heb een vrij gemiddelde timing (voor kreidlers welteverstaan) gekozen, 140/82.
Hoe staat het met jouw blok Melf? Welke ontsteking denk jij te gaan gebruiken?
 
ik ga 1 blok nog ingieten , en heb inmiddels een ander carter waarbij ik het anders ga proberen te doen.

ik maak alleen alles zelf , dus geen kant en klaar kreidlerspul en ben dus vrij veel tijd kwijt om dat allemaal te maken , en moet nu eerst een stuk van 130 rond zien te kopen , echter ben ik ook met uitlaten maken bezig en net een Tig apparaat gekocht , en dat kost wel wat , dus de roterende blokken ga ik later verder mee , heb overigens ook nog een piaggio blok in de planning , die komt dan eerst waarschijnlijk nog.

ik zal ook een ignitech gebruiken dan , omdat deze een mooie dunne schijf als opnemer/nok op de krukas te hebben , daar heb ik al 1 van om te passen.

ik denk overigens dat je wel een iets langere opening kunt toelaten.

mja , dat kun je nog wel makkelijk testen , 180 graden is mogelijk.
 
Komt goed moppie!
Jij moet natuurlijk weer wat aparts, Dus moet hem apart bestellen;)

De piaggio versie is nu ook plug and play leverbaar THx to R3 parts;)
 
Last edited:
Back
Top