Iget Vespa injectie start slecht en geen gas kunnen geven

Randy

Well-Known Member
Hallo
Ik heb een vraagje of iemand weet waar het aan zou kunnen liggen of meegemaakt heeft
Het gaat om een vespa sprint iget 2018 snor
Als ik hem start zonder gas start hij wel meteen maar als je gas geeft houd hij in je moet echt met je gaspelen om vooruit te komen en trekt ook slecht op dan als hij er een keer er doorheen is is hij wel goed en rijd hij normaal
Als je met gas start is het helemaal drama dan valt start hij slecht en valt uit als je het gas loslaat

Ik heb nog een andere iget staan daar maakt het niet uit vol of geen gas je kunt altijd normaal wegrijden koud/warm

Wat heb ik omgewisseld
Ecu
Gasklephuis compleet
Ontsteking en vliewiel
Bobine
Bougie
Luchtfilter is schoon
Tempratuursenor
Injector
Lamdasonde

Benzine druk is gelijk bij beide
Uitgelezen op storing kwamen p0131 lamdasonde high
P0509 idle circuit high voltage
Heb ze verwijderd komen niet terug


Kleppen staan op 10/15 in/uit
Ik heb alles als omgewisseld en geprobeerd maar blijft hetzelfde

Iemand dit heeft meegemaakt of weet wat het zou kunnen zijn
 
Advertisement - register to remove this

Het enige wat ik mis dat niet gewisseld is, is de TPS. (Trottle position sensor)

Maar is het niet gewoon een kwestie van de tps instellen/calibreren?

Bekijk onderstaande video eens rond de 7de minuut wordt het interessant voor jouw.

 
Heb ik gehad met mijn ZIP IGet, gaskleppenhuis moet even met remreiniger gereinigd worden. En TPS kan ook gereset worden, maar dat kan je dealer voor je doen of een andere garage die werkt met IGETS.

Heb nooit begrepen, waarom die zo na een grote beurt deed, maar dit werkte wel bij mij.
Post automatically merged:

Oh is sinds december, is het al gelukt?
 
Heeft iemand een oplossing hiervoor gevonden? Ik heb een Vespa 4t3v uit 2019 en hij start soms maar loopt heel zacht stationair bijna 0 touren en gas geven heeft 0 effect. Als ik het gas los laat dan valt hij uit. Ik heb de pomp en injector gecheckt en dat ziet er allemaal goed uit. Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Ik heb hetzelfde probleem Julius. Ik kom er maar niet achter wat het probleem is. Mocht je de oplossing weten dan hoor ik het graag
 
Back
Top