IGet MALOSSI INJTRONIC ECU EURO 5 is er eindelijk!

Je kan veel wensen om een gelijk waardige scooter te kunnen kopen.. Maar wij weten allebei dat nieuwere scooters steeds meer strikter worden afgeknepen sinds dat euro norm geval een ding is.. euro 2 kon er nog veel, Euro 3 werd al wat lastiger, Euro 4 was even een probleem, maar je had toen al duurder spul nodig om sneller te lopen.. Euro 5 weer beetje lastiger.. Euro 6 herhaal zich weer en Euro 7 ook.. Als Euro 10 er is dan waarschijnlijk helemaal geen verbrandings motor meer.

Straks worden er weer andere dingen toegepast om opvoeren te voorkomen en de lucht kwaliteit om hoog te laten gaan om je motor amper nog brandstof te laten zien.. Maar des ondanks het er niet beter erop loopt.

Zal zelf daarom ook niet zo snel meer een nieuwe euro 5 of 6 scooter kopen.. Te hoge prijs zoals je al zei, en weinig echt plezier er van.. (is immers niks aan om op een afgeknepen blok te moeten rijden

Wat mijn en/of onze wensen zijn staat hier geheel los van!
Begrenzingen kunnen niet meer, of uitgebreid worden als dat er al reeds gehanteerd wordt!
Vraag me toch terdege af of je wel voldoende op de hoogte bent van de laatste scooter/motorblok ontwikkelingen in deze?

Wat voor extra en/of andere begrenzers moeten we dan aan gaan denken?
Over het algemeen lopen de standaard 4 takt motorblokken best wel aardig als alles goed op elkaar is afgesteld!
Helaas heeft men meerdere systemen geïntroduceerd die o.a. al eerder gebruikt werden op bijvoorbeeld motorfietsen.
Aangezien de meeste systemen een positief effect hadden op motorfietsen, hebben ze gedacht dat dit ook voor de brom en snorfietsen met een relatief zwak motorblok ook zo'n effect teweeg zou brengen.

We weten inmiddels allemaal wel dat de late Euro 3 en eerste Euro 4 scooters nogal wat problemen hadden v.w.b. een goed presterend en zuiver lopend motortje. Alles is hier over naar buiten gekomen door het aanhouden van openlijk kritiek te uiten, en dat de vastberadenheid van menig scooterrijder (zonder een blad voor de mond) te nemen!) serieus gehoord werd zonder de propaganda te volgen waar menige dealers zich ook aan vastklampten!

Zowel de late Euro 4 als de Euro 5 scooters welke sowieso al geen gebruik meer maken van een carburateur hebben over het algemeen iets meer power in het blok. Nieuwe spullen oké, maar dan vind ik persoonlijk € 200,00 wel genoeg voor een beetje meer pit onderin en een iets hogere snelheid op de top!
Aangezien de meeste onder ons echt geen racemonster willen creëren van het stad, school en/of werkverkeer scootertje, willen ze wel graag kunnen meekomen met het verkeer op de openbare (50km/u) wegen waarbij men verplicht op de rijbaan moet rijden!
 
Merk ik nu ook met een zip iget e4. Met multivar loopt ie vlot naar de 50, en dan is het klaar. Prima voor een brommer.
Hoi, ik heb ook een Primavera euro 5 en zou graag hebben dat hij iets sneller naar zijn wettelijke en technische topsnelheid zou gaan. Ik lees dat je tevreden bent van de multivar. Is dat dan ook met de rollen van 7,5 gram ?
 
Back
Top