IGet MALOSSI INJTRONIC ECU EURO 5 is er eindelijk!

Advertisement - register to remove this

Daar heb je in de stad dus helemaal niks aan en zelfs in de buitengebieden kom je voor je de topsnelheid bereikt hebt wel één of ander fietser of tragere brommer of snorfiets tegen waardoor je het gas weer moet minderen.
Multivar oké, lekker vlot en onder de wok-grens, maar die "snellere" ECU is weggegooid geld, naar mijn mening.
 
Daar heb je in de stad dus helemaal niks aan en zelfs in de buitengebieden kom je voor je de topsnelheid bereikt hebt wel één of ander fietser of tragere brommer of snorfiets tegen waardoor je het gas weer moet minderen.
Multivar oké, lekker vlot en onder de wok-grens, maar die "snellere" ECU is weggegooid geld, naar mijn mening.

Ben het wel met je eens.. Maar als je er alles eruit wilt halen is dit wel de enigste optie tot nu toe.

Alles is beter dan niets, ook al zit er best hoog prijskaartje aan.
 
Uiteindelijk maakt hij maar 2000 toeren meer dan de originele ECU, en het resultaat is zoals verwacht niet echt geweldig voor die prijs.
 
Mooie bewering dat zowel de trekkracht als de topsnelheid toeneemt met een relatief laagtoerig en zwak motorblok!
En dat alleen met 2.000 meer RPM...
En dan nog beweren dat het concept van Malossi geheel nieuw is, en dat is natuurlijk niet zo!


Hier vind je ook de varianten voor het echte snelle spul met een vette 80cc cilinder en toebehoren terug.
Meneer Schaars is wat dat betreft nogal laat om het geheel als nieuw te bestempelen en het tot een eureka moment te presenteren terwijl dit voor het Euro 4 motorblok ook al verkrijgbaar was!
 
Meneer Schaars is wat dat betreft nogal laat om het geheel als nieuw te bestempelen en het tot een eureka moment te presenteren
Money, money, money!!!

Geld zit hem tegenwoordig in doosjes schuiven en veel minder in vakmanschap en service....

Geloof maar dat op dit moment de telefoon in Zwanenburg roodgloeiend staat en de inpakkers blaren op de handen.
 
2 takt halen.
Hard zat.. Anders had je maar voor een ECHTE motor moeten gaan.
Beetje nutteloze reacties!?
Nog niet echt geweldig die 80 CC Injtronic Van Malossi ... misschien 71 GPS.
Ik ben ook niet echt onder de indruk van het zogenaamde nieuwe spul!
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht...(zal wel net geen echte 80cc zijn vermoed ik)
Money, money, money!!!

Geld zit hem tegenwoordig in doosjes schuiven en veel minder in vakmanschap en service....

Geloof maar dat op dit moment de telefoon in Zwanenburg roodgloeiend staat en de inpakkers blaren op de handen.
Wat ook roodgloeiend is, is het nogal flinke bedrag wat je even moet neertellen voor het totaalpakket, ik kwam uit op € 710,00 voor het complete setje, zoals getoond in het YouTube filmpje!!

Zie ook: https://www.joeyschaar.nl/product/malossi-ecu-injtronic-80cc-piaggio-vespa-iget-e5-5519266b

Yamaha met een 3 kleppen motorblok in combo met een complete set en een 65cc cilinder gaat wat dat betreft al net zo snel/hard.
Hier ben je dan voor zo'n € 390,00 klaar zonder Malossi vario, torquedriver en secundaire vertanding.

Is appelen met peren vergelijken natuurlijk, maar dit gaat wat mij betreft wel een beetje alle perken ten buiten eerlijk gezegd!
Het moet immers wel leuk en betaalbaar blijven voor een ieder toch?!
 
Beetje nutteloze reacties!?

Ik ben ook niet echt onder de indruk van het zogenaamde nieuwe spul!
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht...(zal wel net geen echte 80cc zijn vermoed ik)

Wat ook roodgloeiend is, is het nogal flinke bedrag wat je even moet neertellen voor het totaalpakket, ik kwam uit op € 710,00 voor het complete setje, zoals getoond in het YouTube filmpje!!

Zie ook: https://www.joeyschaar.nl/product/malossi-ecu-injtronic-80cc-piaggio-vespa-iget-e5-5519266b

Yamaha met een 3 kleppen motorblok in combo met een complete set en een 65cc cilinder gaat wat dat betreft al net zo snel/hard.
Hier ben je dan voor zo'n € 390,00 klaar zonder Malossi vario, torquedriver en secundaire vertanding.

Is appelen met peren vergelijken natuurlijk, maar dit gaat wat mij betreft wel een beetje alle perken ten buiten eerlijk gezegd!
Het moet immers wel leuk en betaalbaar blijven voor een ieder toch?!
Waarom nutteloos het is gewoon de waarheid die euro 5 zuigt gewoon. Is leuk voor in de stad en als bezorgscooter maar voor de rest zuigt het.
Post automatically merged:

Nog niet echt geweldig die 80 CC Injtronic Van Malossi ... misschien 71 GPS.
Mijn 80 cc gaat niet veel harder :tearsofjoy:
Begin zo me twijfels te krijgen of het wel 80 cc is.
 
Beetje nutteloze reacties!?

Ik ben ook niet echt onder de indruk van het zogenaamde nieuwe spul!
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht...(zal wel net geen echte 80cc zijn vermoed ik)

Wat ook roodgloeiend is, is het nogal flinke bedrag wat je even moet neertellen voor het totaalpakket, ik kwam uit op € 710,00 voor het complete setje, zoals getoond in het YouTube filmpje!!

Zie ook: https://www.joeyschaar.nl/product/malossi-ecu-injtronic-80cc-piaggio-vespa-iget-e5-5519266b

Yamaha met een 3 kleppen motorblok in combo met een complete set en een 65cc cilinder gaat wat dat betreft al net zo snel/hard.
Hier ben je dan voor zo'n € 390,00 klaar zonder Malossi vario, torquedriver en secundaire vertanding.

Is appelen met peren vergelijken natuurlijk, maar dit gaat wat mij betreft wel een beetje alle perken ten buiten eerlijk gezegd!
Het moet immers wel leuk en betaalbaar blijven voor een ieder toch?!

Je kan alles nutteloos vinden..

Snap dat de ratio kwa kosten kwa snelheid wel hoog zijn..

Maar je mag immers blij zijn dat er met de spullen die er nou te koop is een hogere snelheid te halen is met een euro 5.

En waarom zou je nog harder willen?


Dit vind ik dan weer een nutteloze reactie van jouw kant:

Ik ben ook niet echt onder de indruk van het zogenaamde nieuwe spul!
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht...(zal wel net geen echte 80cc zijn vermoed ik)


Wat had je anders verwacht? Meer CCs betekend niet dat iets harder rijd..

Niemand verplicht je het om het te kopen..
Je mag blij zijn dat je het ermee kan halen..

Daarom zei ik ook, dat als je sneller wilt je beter een echte motor kan kopen.. Omdat je geen harde restrictie hebt.
Zoals je met bromfietsen wilt hebt.

En als je dan niet onder de indruk bent, wat had je er dan zelf van verwacht?? Dat je met dit spul 130km/u gaat of zo?

Dus bij yamaha heb je dan zeker geen andere ECU nodig? (of zo`n power commander (hoe dat ding mag heten)
 
Last edited:
Aah, juist! Nu word er ten minste een (eerlijke) mening gegeven...
Het gaat hier immers om een nieuw artikel plus info en niet om een persoon (ook ondergetekende niet) die tussen de 80 en 130km wil toch!?
Dit vind ik dan weer een nutteloze reactie van jouw kant:

Ik ben ook niet echt onder de indruk van het zogenaamde nieuwe spul!
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht...(zal wel net geen echte 80cc zijn vermoed ik)
Als je het goed gelezen hebt maakt het vrijwel geen ene ruk uit t.o. het Euro 4 gebeuren wat al reeds langer op de markt verkrijgbaar is.
En daar wringt de schoen!!

En v.w.b. de Yamaha met een 3 klepper is dit inderdaad het geval! Het is zo dat daar 65cc de max is omdat meer cc's helemaal niks uithaalt zonder dat ook de kop en kleppen wat groter worden. Een andere ECU is in dit geval dan ook niet nodig omdat de standaard mapping gelijk blijft. Bij Piaggio denkt men daar kennelijk anders over en kun je met de standaard kop en kleppen blijven rijden op de 80cc, maar dan wel met een speciale Malossi ECU en wat ander spul wat geplaatst moet worden:confused:!
Een andere nokkenas zal waarschijnlijk dan ook weer aangeboden gaan worden die speciaal ontwikkeld is voor de E5 :rolleyes:.

Het is nogal logisch dat ik niet onder de indruk ben van het gegeven dat het maar 71@ gps gaat gezien de complete en dure metamorfose!
Persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben eerlijk gezegd...
Maar goed, dit moet een ieder voor zich weten natuurlijk zoals je terecht aanhaalt.
Waarom nutteloos het is gewoon de waarheid die euro 5 zuigt gewoon. Is leuk voor in de stad en als bezorgscooter maar voor de rest zuigt het.
Het zuigt dus dubbel? Die euro 5 en voor de rest zuigt het ook.., beetje alles over één kam scheren of??
Nutteloos omdat de oude 2 takt verdwenen is en de nieuwe varianten ook allemaal Euro4/5 zijn met een volledig injectie gestuurd motorblok!
En met een 4 takt heb je sowieso meer koppel wat resulteert in snel optrekken met een veel lager toerental t.o. de 2 takt.
Qua snelheid op top is het net iets minder als met een standaard 2 takt scooter zonder begrenzers.

Ik zou me wat dat betreft eerder opwinden betreffende het feit dat dit ook voor de 25km/u scooters verkrijgbaar is!
Maar goed, een helmpie op, en gas op die lolly is een veel gehoord argument in de Amsterdamse en Utrechtse scooterscene die veelal op de rijbaan moeten rijden in de binnensteden/gebieden. I.p.v. voetgangers en fietsers te terroriseren begeven deze (snor) Evel Knieveltjes zich nu tussen de automobilisten waar met dezelfde roekeloosheid gereden word.

V.w.b. mijn persoonlijke perikelen kan ik gelukkig alle kanten op...

Standaard 4 takt snorscooter die max 34 km/u gaat op top.
Standaard 2 takt (iets aangepaste) bromscooter die max 82 km/u gaat op top.
Motorscooter 4 takt met een iets grotere cilinder die max 120 km/u gaat op top.
 
Mijn mening is als volgt :
Stel : ik ben een Piaggio Fan ( ben ik best wel ) .. en heb al jaren zeg maar een Euro 3 , en koop een nieuwe Piaggio , mijn wens is dat de Nieuwe gelijk waardig is , als mijn oude / Huidige 4-takt Piaggio.
Dan is het een flinke Domper , en om het te evenaren ben je een klap geld kwijt .
Ik was van plan om een Vespa Sprint 4-takt te kopen , maar voorlopig hou ik nog de Speedfight 3 4-takt van 2010 , die beter presteert dan een Euro 4 / 5 van Piaggio.
 
Je kan veel wensen om een gelijk waardige scooter te kunnen kopen.. Maar wij weten allebei dat nieuwere scooters steeds meer strikter worden afgeknepen sinds dat euro norm geval een ding is.. euro 2 kon er nog veel, Euro 3 werd al wat lastiger, Euro 4 was even een probleem, maar je had toen al duurder spul nodig om sneller te lopen.. Euro 5 weer beetje lastiger.. Euro 6 herhaal zich weer en Euro 7 ook.. Als Euro 10 er is dan waarschijnlijk helemaal geen verbrandings motor meer.

Straks worden er weer andere dingen toegepast om opvoeren te voorkomen en de lucht kwaliteit om hoog te laten gaan om je motor amper nog brandstof te laten zien.. Maar des ondanks het er niet beter erop loopt.

Zal zelf daarom ook niet zo snel meer een nieuwe euro 5 of 6 scooter kopen.. Te hoge prijs zoals je al zei, en weinig echt plezier er van.. (is immers niks aan om op een afgeknepen blok te moeten rijden
 
Back
Top