Iemand wil mijn scooter (met kenteken) kopen zonder kenteken

Mdj004

Polini race vonkjes.
Ik heb een scooter met kenteken te koop staan, nu bied iemand €150 dus ik reageer met €175 en hij zegt:”is goed als u er voor zorgt dat er geen kenteken meer op zit” waarom dat?
 
Advertisement - register to remove this

Dan heeft de koper geen verzekeringsplicht meer. Maar als je het kenteken inlevert, moet je wel zeker zijn dat de koper overgaat tot aankoop om er zelf niet mee te blijven zitten. Ik zou het samen doen met het geld in jouw broekzak.
Groet,
 
Dan heeft de koper geen verzekeringsplicht meer. Maar als je het kenteken inlevert, moet je wel zeker zijn dat de koper overgaat tot aankoop om er zelf niet mee te blijven zitten. Ik zou het samen doen met het geld in jouw broekzak.
Groet,
Dat heb ik nu ook gezegd, ik snapte alleen niet waarom hij hem niet gewoon wilde schorsen?
 
Zou er zelf niet mee akkoord gaan ook al bied die 150 euro voor.. Zegt nog helemaal niks of dat hij hem werkelijk van je koopt en of hij dat geld wel heeft.

Ik zou zeggen frame overnemen met kenteken en hier overschrijven, wat je er verder mee doet is je eigen probleem.
 
Bij de rdw kun je hem als sloop aanmelden. Dat houd in dat bij de brommer het kenteken vervalt. Ook zal je VIN nummer uit het systeem worden gehaald van geregistreerde voertuig.

Maar dan moet hij er niet mee rijden anders heb jij of zeker hij een probleem. De" oude" eigenaar is altijd op te sporen.

Misschien zit het tussen mijn oren maar omdat jij de laatste was die de brommer op naam had en hij maakt er misbruik van dan kun je hangen.

Ook ik heb die vraag wel eens gehad van iemand, en dat mag maar ik slijp dan de VIN weg.
 
Bij de rdw kun je hem als sloop aanmelden. Dat houd in dat bij de brommer het kenteken vervalt. Ook zal je VIN nummer uit het systeem worden gehaald van geregistreerde voertuig.

Maar dan moet hij er niet mee rijden anders heb jij of zeker hij een probleem. De" oude" eigenaar is altijd op te sporen.

Misschien zit het tussen mijn oren maar omdat jij de laatste was die de brommer op naam had en hij maakt er misbruik van dan kun je hangen.

Ook ik heb die vraag wel eens gehad van iemand, en dat mag maar ik slijp dan de VIN weg.
Oja daar had ik nog niet eens aan gedacht, goed dat je het zegt.
 
Zeg tegen hem dat je de scooter alleen verkoopt INCLUSIEF kenteken.
Maak een afspraak om SAMEN naar een postkantoor te gaan om de scooter over te laten schrijven.
Eerst laten betalen en zeker geen papieren meegeven...!!!
Bij het postkantoor krijg je een VRIJWARINGSBEWIJS, hiermee is de scooter per direct van je naam af en ben je er zeker van dat je buiten schot blijft bij eventuele narigheden achteraf.
Zolang het kenteken op jouw naam staat ben jij verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat hiermee gebeurd.
Wat de koper er daarna mee doet is zijn pakkie an...
Gaat ie akkoord, prima.
Gaat ie niet akkoord, wegwezen en niet meer reageren !!!
---------------------------------------------------------------
Kijk HIER voor meer info !
 
Bij de rdw kun je hem als sloop aanmelden. Dat houd in dat bij de brommer het kenteken vervalt. Ook zal je VIN nummer uit het systeem worden gehaald van geregistreerde voertuig.

Maar dan moet hij er niet mee rijden anders heb jij of zeker hij een probleem. De" oude" eigenaar is altijd op te sporen.

Misschien zit het tussen mijn oren maar omdat jij de laatste was die de brommer op naam had en hij maakt er misbruik van dan kun je hangen.

Ook ik heb die vraag wel eens gehad van iemand, en dat mag maar ik slijp dan de VIN weg.


Laatst is mij ook zo iets overkomen. Waarschijnlijk iemand mijn marktplaats account gehacked (want hoe kom je anders aan mijn adres gegevens)

Heeft er iemand een frame gekocht van een verkoper op marktplaats. Degene die hem gekocht heeft zou dus het frame op mijn adres hebben gekocht. (want postnl track en trace stond mijn adres ect op behalve mijn naam, want die wisten ze niet) Gebruik dan ook nooit je echte naam op marktplaats.)
Kreeg ik daar een brief over van de verkoper richting mij.. Dus ik was meteen half geschrokken.. Heb die gene dus opgebeld en de situatie uitgelegd.
Dat ik van hem geen frame had gekocht.. (want dat had ik dus ook niet) Maargoed diegene begreep dat en heeft het frame ter sloop aangeboden bij de rdw)

Maar hiermee wil ik zeggen. Als je een frame verkoopt, zorg DIRECT VOOR DE OVERSCHRIJVING PLAATSELIJK BIJ JE ZELF. EN STUUR GEEN PAPIEREN EN FRAME OP NAAR EEN ONBEKENDE. WANT DAT IS HET DOMSTE WAT JE KAN DOEN.
 
Nee zeker geen papieren (mee)geven!!!

Mensen hebben wel eens hun papieren mee gegeven aan mij om over te schrijven terwijl ik een criminele kop heb. ;) haha

Gewoon over laten schrijven en klaar.

Ik vraag me wel af wat iemand moet met een brommer zonder kenteken?

Misschien wil hij er iets onzuiver mee?

Gewoon verkopen met kenteken, overschrijven en vrijwaring krijgen.

Is hij het daar niet mee eens dat kan die maar de klo... lopen! Punt!
 
Misschien voor een scooter project dat je een frame zoekt zonder kenteken..

Maar dan als nog, dan kan je als koper toch ook even het kenteken eraf laten halen. Moet je het probleem niet bij de verkoper neer leggen.
Je weet dat als je een frame koopt dat hij vaker met een kenteken komt.
 
Ja die jongen zegt dat hij hem later weer wil laten keuren zodat hij nu geen verzekering hoeft. Heb hem uitgelegd wat schorsen is maar zijn pa blijft stug over het beëindigen vat het kenteken. Heb nu gezegd dat ik de nummers voor zn neus wegslijp, dat vind ie prima????
 
Dan heb je wel de kans dat hij het frame niet meer wilt kopen. En als je het niet zegt en toch verkoopt, kan het zo zijn dat je je zelf alleen maar meer in de problemen werkt.

Wat je kan zeggen.

1. Of je neemt het frame over met keteken + hier overschrijven

2. Of je neemt het frame over zonder kenteken, maar dan zonder frame nummer.
 
Ja die jongen zegt dat hij hem later weer wil laten keuren zodat hij nu geen verzekering hoeft. Heb hem uitgelegd wat schorsen is maar zijn pa blijft stug over het beëindigen vat het kenteken. Heb nu gezegd dat ik de nummers voor zn neus wegslijp, dat vind ie prima????
Allemaal leuk en aardig wat die vader er van vind, maar jij bent, nogmaals, verantwoordelijk voor het kenteken zolang deze op jouw naam staat.

Zie mijn eerder gegeven antwoord.

Nummers weg slijpen ???
Dat mag al helemaal niet.
Je pleegt dan een misdrijf waar jij verantwoordelijk voor bent !
Met alle, eventuele gevolgen van dien...
Besef je dat wel...???

Zal het nog een keer uitleggen:
- Verkopen met kenteken.
- Vrijwaring ophalen.
- Daarna ligt de verantwoordelijkheid bij de koper...

Maar goed...
Als jij het risico wilt nemen dan moet je dat vooral doen.
Maar ga niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent !!!!!
 
Betreft het weg slijpen, volgens mij geld dat alleen als je er zelf een ander nummer erin wilt laten slaan. (wat een misdrijf is)

Zolang het frame niet meer op de openbare weg meer komt is het gewoon een stuk nutteloos metaal ding ( moet je wel eerst het frame ter sloop op geven zodat het kenteken eerst vervalt) en dan pas slijpen. En niet andersom doen, want dan ben je dom bezig.

En zonder frame nummer is het ook niet meer mogelijk om te herkeuren.. En mag je ook de openbare weg niet meer mee op.


Dit is wel het beste wat je moet aanhouden:

Zal het nog een keer uitleggen:
- Verkopen met kenteken.
- Vrijwaring ophalen.
- Daarna ligt de verantwoordelijkheid bij de koper...
 
Ik snap jullie punten, en ik vind het ook een rare situatie. Maar wat die kerel dus wil is dat hij mij het geld geeft, dan ruk ik de platen er van af en slijp de nummers weg. Ik ga dit niet doen omdat dat gewoon vaag is. Maar dan zou er niks mis moeten zijn toch?
 
Gewoon afblazen die handel. Niks toezeggen, geen interesse. Komt wel een andere koper die wel serieus geinteresseerd is en hem keurig op zijn naam wilt hebben. Of je moet echt in geldnood zitten en het op zo een manier willen doen. Maar het gaat je toch blijven achtervolgen. Ook al gebeurd er niks mee. Ik heb liever geen hoofdpijn. Dus die 150eutjes kan me gestolen worden. Hopelijk denk je ook zo.
 
Ik snap jullie punten, en ik vind het ook een rare situatie. Maar wat die kerel dus wil is dat hij mij het geld geeft, dan ruk ik de platen er van af en slijp de nummers weg. Ik ga dit niet doen omdat dat gewoon vaag is. Maar dan zou er niks mis moeten zijn toch?

Nee zo werkt het gewoon niet. Het voertuig staat geregistreerd. Of je meld hem aan als sloop of hij gaat naar een nieuwe eigenaar. Het nummer zelf wegslijpen moet je niet doen. Volgens mij is dat nu echt al genoeg gezegd in het topic.

Als ze hem willen dan regelen ze het zelf maar. Anders is er vast wel iemand anders die hem wel wil kopen zonder dit gedoe.
 
Klopt, ik ben ook al om. Ding gaat niet weg zonder vrijwaring in mijn handen. Dit is wel weet zo’n uiterst vage marktplaats situatie.
Post automatically merged:

Right, gezegd dat zij zelf maar het kenteken op moeten zeggen maar nu haakt hij af..... ik snap er geen bal van. Hij wilde hem wel als ik de nummers wegsleep (nee ga ik niet doen) waardoor hij hem nooit meer zou kunnen keuren. Maar als hij het kenteken moet hebben wil die hem niet?????????? Ik heb gevraagd wat zijn plan was maar ik ben sowieso al afgehaakt.
 
Last edited:
Back
Top