This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

iemand goede raad?

michi-2

Well-Known Member
ik heb een mbk nitro met een leovince hand made tt uitlaat, maar ik zou grg wat sneller gaan met deze uitlaat. ik dacht aan een 50cc polini gietijzer of een doppler 50cc gietijzer. wat denken julie?
 
neen, originele vario en budget rond de 400 euro ik wil met dit bedrag zo snel mogelijk gaan en dus dacht ik om geen andere uitlaat te kopen want dit kost al ineens een pakje geld
 
dat kan zeker .. het zal alleen niet optimaal lopen ..

maar als je op euroscooters : dr70 : 120€ o,g
Yasuni R: 150€
17.5mm: 50€ ?
en nog een variotje naar keuze .. malossi fzo
dan zit je ook ma aan je 400 € en heb je een degelijke setup
 
Kan wel, maar is niet de beste uitlaat. Ik zou sowieso niet de onderdelen helemaal nieuw kopen. Dat scheelt je altijd wat centjes.

Ik zou in ieder geval een DR70 kopen en een 17,5 mm carburateur (die hoeft echt geen 60 euro te kosten). Ga in ieder geval geen andere luchtfilter kopen. Andere vario zal ook wel beter rijden, en verder zou een andere uitlaat ook een stukje beter zijn, denk aan een Yasuni R

Bij Fred Motoren hebben ze 17,5mm Metrakit carburateurs dacht ik, weet niet of die goed zijn? 20 euro
 
Ja wat is beter, wat wil je precies. Hard rijden? Dan is het beter om een Speed cilinder te kopen. Maarja, brutere cilinders willen brutere krukassen.
Volgens mij is de Corsa ook al een aardige 70cc cilinder. Weet niet of je daarbij beter een andere krukas kunt monteren, maar dan ben je meer dan 400 euro kwijt denk ik alles bij elkaar
 
ik wil graag zo hard mogelijk rijde met niet te veel te veranderen. en liefst gietijzer omdat het voor dagelijks gebruik is en langer meegaat dan een alu. is de DR 70 te vergelijken met de mallosi sport 70 ten opzichte van prestatie?
 
ik wil graag zo hard mogelijk rijde met niet te veel te veranderen. en liefst gietijzer omdat het voor dagelijks gebruik is en langer meegaat dan een alu. is de DR 70 te vergelijken met de mallosi sport 70 ten opzichte van prestatie?

mja , we willen allemaal wel voor een dubbeltje op de eerste rang 8P

snelheid gaat gepaard met geld , zo simpel is het.

een gietijzeren cilinder gaat niet langer mee dan een alu cilinder.

een dr70 is niet te vergelijken met een malossi sport ,een dr 70 is een dr70 en een malossi een malossi

voor 400 euro kun je best wat kopen , mja , iig al een andere uitlaat , een tt is nou niet echt een topuitlaatje..

ik zou de cilinder iig nieuw kopen , gebruikt weet je nooit wat je koopt , voor hetzelfde geld versleten troep en dat zie je niet altijd..

een carburateur kun je best gebruikt kopen , maar je moet wel de goeie hebben en in een goeie staat anders heb je er nog niks aan.

een andere krukas is ook wel aan te raden met 70cc en een andere eindoverbrenging is ook niet verkeerd.

mja , zoals ik al zei ,wil je snel gaan zul je moeten dokken.

ten eerste om goed materiaal te kopen (en ook het juiste wat je ook echt nodig hebt) en ten tweede om het heel te houden , wat toch ook belangrijk is.
 
Zou dan gewoon dit doen:

DR70: €120
Power1 Krukas of Dopler: €100
Krukas lager set: €25
Hebo Vario: €60
17,5mm carb: €35 (2de hands)

Kom je op 340 euro uit. Heb je een leuke setup die lekker rijd voor op straat. Zit je alleen nog met een uitlaat.
 
waarom moet je je krukas vervangen op een DR70, een vriend van mij heeft een 70 mallosi sport met een originele krukas. Gaat gietijzer niet langer mee? kan je alu dan ook dagelijks gebruiken, welk nadeel is er dan aan een alu cilinder?
 
DR70: €120
Power1 Krukas of Dopler: €100
Krukas lager set: €25
Hebo Vario: €60
17,5mm carb: €35 (2de hands)

en dan zou k er nog een gianelli shot bij nemen, kom je wel op iets meer uit maar dan heb je een leuke setup die ( als je het goed afstel ) een leuke snelheid haalt en gewoon lang meegaat. yasuni r kan ook maar ik ben hier persoonlijk niet zo een fan van.
 
Omdat je dan zeker van je zaak bent en je zeker weet dat niet even zomaar je drijfstang knapt. Dat die vriend van jou geluk heeft, wil niet zeggen dat iedereen geluk heeft. Maar ja zelf weten. Bespaar nu geld en koop dan een leuke uitlaat. Of investeer nu goed en weet zeker dat je niet een nieuwe cilinder, krukas en misschien zelfs carters hoef te kopen omdat je je als een gier gedroeg....
 
Ik denk dat je beter dit kunt doen:

Originele cilinder
Originele krukas
Yasuni R of Gianelli Shot
12mm carb ( eventueel 17,5mm voor latere setup )
power1 vario
standaard koppeling

Polini 50cc gietijzer is imo niks beter dan standaard cilinder,
eveneens de malossi sport 50cc.

Wil je uiteindelijk nog sneller, dan koop je gewoon een DR70 + power1 krukas.