iemand ervaring met een 50cc stage 6?

Advertisement - register to remove this

beetje moeilijk om te zeggen wat de prestaties zijn natuurlijk , dat ligt aan 1001 dingen..

het ligt aan de setup , wat je ermee wilt , en ook hoe je het in elkaar bouwt en afsteld..

alleen deze 3 dingen kunnen al verschillen geven van mischien wel 7 a 8 PK!!!

laat staan het maximale koppel etc.

een stage6 cilinder is gemiddeld gewoon een kleine upgrade van je std cilinder , je moet er niet teveel mvan verwachten, met exact de juiste setup en perfecte afstelling mag je er wat meer van verwachten ,mja , wat kost dan in verhouding een evo of mhr 50 ;)
 
hoe zou deze cylinder presteren en hoeveel pk kan ik eruit stampen met de volgende setup:

50cc stage 6 vlinderpoort
17,5mm dellorto met orginele luchtfilter
stage 6 koppeling
stage 6 vario (komt volgende maand pas uit)
stage 6 v-force membraam
yasuni r
 
pk's is gewoon niet te zeggen , het kan zijn dat je maar 2 pk eruit haalt (werkelijk gebeurd) , terwijl een andere er mischien 8 pk uit haalt bij wijze van..

ik zou zelf persoonlijk gewoon std membraan gebruiken, imo is een v-force op een 50cc niks beter ,mischien zelfs slechter. gewoon std membraan met andere platen voldoet al ruim.
 
pk's is gewoon niet te zeggen , het kan zijn dat je maar 2 pk eruit haalt (werkelijk gebeurd) , terwijl een andere er mischien 8 pk uit haalt bij wijze van..

ik zou zelf persoonlijk gewoon std membraan gebruiken, imo is een v-force op een 50cc niks beter ,mischien zelfs slechter. gewoon std membraan met andere platen voldoet al ruim.

ik sleutel al een paar jaar aan brommers en de laatste 2 jaar pas aan scooters
en het is miss een stomme vraag maar wat maken die andere membraam plaatjes dan uit dikte?
 
als je te slappe klepjes hebt dan sluiten ze op hogere toeren niet meer goed.. dan krijg je zogenaamde zwevende kleppen..
hierdoor wordt er niet genoeg mengsel aangezogen oid omdat er minder vaccuum is..

zal gaan stotteren oid :)
 
als je te slappe klepjes hebt dan sluiten ze op hogere toeren niet meer goed.. dan krijg je zogenaamde zwevende kleppen..
hierdoor wordt er niet genoeg mengsel aangezogen oid omdat er minder vaccuum is..

zal gaan stotteren oid :)

belangrijker is dat dunnere platen makkelijker open gaan dan strakkere platen , die heeft alles te maken met inlaattiming en vulling.
 
belangrijker is dat dunnere platen makkelijker open gaan dan strakkere platen , die heeft alles te maken met inlaattiming en vulling.

oke maar kan je ook ongeveer inschatten hoeveel gram rollen hoeveel % drukveer ik erin moet zetten en welke maat sproeier of is het gewoon een kwestie van testen
 
Back
Top