Iemand dit al gezien?

Advertisement - register to remove this

Ja ik had 'm al eerder gezien.

Hij zat er sowieso al aan te komen. Voor ons sleutelaars is er dan nog weinig leuks aan, maar voor de gemiddelde gebruiker van een snorscooter is elektrisch prima. Ik durf zelfs te zeggen dat het een heel stuk beter is.

Een verbrandingsmotortje pakken dat krachtig genoeg is om veel sneller te gaan dan 25 en hem dan helemaal aftaaien zodat ie niet sneller gaat dan 25... Echt verschrikkelijk rendement slopen.

Ik gok ook niet dat de meeste snorscooteraars in één dag hun accu leeg rijden, die dingen worden meestal vrij lokaal gebruikt




Voor de bromscooter blijf ik het een beetje lastig vinden. Ik gebruik die van mij wel geregeld op langere afstanden en de paar vrienden die ik heb die een bromscooter hebben doen hetzelfde.

Snorscooters worden vaak als vervanging van de fiets gebruikt terwijl bromscooters vaak als vervanging van de auto worden gebruikt. Iedereen die ik ken die een brommert heeft, heeft hem omdat een auto te duur is.

De actieradius van de brom uitvoering van veel elektrische scooters is niet heel veel. Voor 2030 verwacht ik wel dat hier een sterke verbetering in gekomen is, dan ben ik er niet zo bang meer voor.


Voor het opvoeren, dat komt wel. Daar ben ik niet zo bang voor, mensen zullen de computers wel weer weten te kraken. Duurt misschien even, maar zo dondersgeavanceerd zijn die dingen niet.
 
2025 rijdt toch niemand meer snorfiets, buiten dan misschien de echte liefhebber.

Waarom zou je snorfiets blijven rijden als je volgend jaar toch een helm moet dragen?
Na 2022 zullen de blauwe kentekenplaten uitsterven.
Snor keuren laten als brom en je kunt weer vooruit tot 2030.

CO2 uitstoot terugdringen, ik heb er mijn twijfels over of de transitie naar elektriciteit wel beter is voor onze planeet....
Heel Nederland moet voorzien worden van dikkere kabels om al die stroom te kunnen transporteren voor al die elektrische voertuigen om maar te zwijgen over al die warmtepompen omdat iemand bedacht heeft dat we allen van het gas af moeten!

Overdag, als iedereen op zijn werk is en er geen auto geladen wordt, behalve die dikke bak van de directeur, leveren onze zonnepanelen fijn op een groene wijze terug aan het net echter waar heen met het overschot aan elektriciteit.
 
Had het nog niet gezien, maar wel over gehoord in de wandelgangen...

De kleine consument is hier dus weer de dupe van!
Het is al langer bekend dat de scheep & luchtvaart de allergrootste vervuilers zijn op deze aardkloot!

En dan te bedenken dat de streefdatum bij beide 2030/2050 is, gaan bij mij gelijk alweer de haren overeind staan....


Tegen die tijd heb ik hoogstwaarschijnlijk wel een mooie elektrische brommobiel die ik gewoon in het stopcontact kan pluggen. Met dikke velgen en Starsky & Hutch strepen op de zijkant :p.

En let wel! Natuurlijk snap ik ook wel dat het omlaag moet, maar begin dan eerst met de grootste vervuilers aan te pakken!
En dat is ook al gedaan in een recent verleden, maar het is voor de meeste gewoonweg een te grote investering in een relatief korte tijd. En dit komt de economie ook niet ten goede want dat geld moet ook weer terug verdient worden!

Dus hoe je het ook wendt of keert, wij (de kleine consument) zijn sowieso de lul, en moeten hiervoor dus dubbel (en wellicht diep) in de buidel tasten.
 
Last edited:
2025 rijdt toch niemand meer snorfiets, buiten dan misschien de echte liefhebber.

Waarom zou je snorfiets blijven rijden als je volgend jaar toch een helm moet dragen?
Na 2022 zullen de blauwe kentekenplaten uitsterven.
Snor keuren laten als brom en je kunt weer vooruit tot 2030.

CO2 uitstoot terugdringen, ik heb er mijn twijfels over of de transitie naar elektriciteit wel beter is voor onze planeet....
Heel Nederland moet voorzien worden van dikkere kabels om al die stroom te kunnen transporteren voor al die elektrische voertuigen om maar te zwijgen over al die warmtepompen omdat iemand bedacht heeft dat we allen van het gas af moeten!

Overdag, als iedereen op zijn werk is en er geen auto geladen wordt, behalve die dikke bak van de directeur, leveren onze zonnepanelen fijn op een groene wijze terug aan het net echter waar heen met het overschot aan elektriciteit.

Na 2030 kan je ook gewoon blijven rijden hoor..
Alleen geen nieuwe brom met benzine motor kunnen aanschaffen.
 
Logisch met het feit dat Amsterdam emissie-vrij wilt zijn in 2030 of 2050, ik weet niet meer, in ieder geval een van de twee.

Ik ga zelf lekker brandstof blijven rijden en ik ga juist voor steeds oudere bouwjaren, leuk voor een collectie uiteindelijk.
 
Ach, die kleine percentage wat het scooterverkeer hier/locaal uitstoot gaan we niet dood van.
Anderen partijen hebben dan veel meer te lijden en kost een vermogen...

Maar wat ik me afvraag is wat voor impact het heeft op de planeet zelf!?
Is het niet al veel te laat! Door de opwarming van de aarde smelten niet alleen de gletsjers, maar ook de permafrost laag.
En juist daar schuilt het gevaar..., covid 19 is maar een slap virusje vergleken met 15.000 jaar oude virussen die daar te vinden zijn!

De grootste zorg is echter wat er ook nog extra vrij kan komen wat onze planeet geen goed doet, namelijk gigantische reservoirs van methaan en koolstof wat echt wel opgeslagen zit in de deze lagen!
Hierdoor warm het zooitje nog meer op!

Voorlopig hebben we nog niks te vrezen want deze bacteriën en/of virussen floreren juist bij een extreem lage en/of koude temperatuur en omgeving.

Maar dat er in de nabije toekomst een eind komt aan het gebruik van fossiele brandstoffen is wel duidelijk!
Niet echt relevant, maar ook de andere kant mag wel een keer belicht worden in het eeuwig durende gesteggel.
 
Back
Top