Iemand die weet of brommer/scooter forum is waar o.a. geen opv...... .

GW1

Well-Known Member
Iemand die weet of brommer/scooter forum is waar o.a. geen opvoer topics zijn toegestaan? En sowieso wat meer op de bedeesdere gebruiker is gericht?
Niet om afbraak aan dit forum te doen, heb er al veel aan gehad (alsof dat iemand een zorg is denk ik, maar toch maar even).
 
Advertisement - register to remove this

Da's dezelfde waar eerder eens om heb gezocht ,ook volgens mij hier "met windmolen op achtergrond", ...toevallig!
 
Of moet solex kopen en passend forum, hoorde iemand zeggen, zou nooit ding kopen afgaand op wat je ziet, maar eenmaal wat gereden, een ander verhaal, moet aparte ervaring wezen. Of te-wijl, ouwe "sokken" zitten misschien wel het lekkerst. Yikes? klopt dit ergens nog wel? misschien later nog wat zinnigers ! Maar bedankt eerst maar, nog 's kijken misschien eens.

Ps Twijvel post.
 
Last edited:
Het is toch zelf ook de richting hoe je een topic opent waar het onderwerp naar toe gaat. Als jij hier een topic opent waarin je aangeeft dat je jouw scooter zuiniger wil krijgen dan wordt je daar volgens mij gewoon mee geholpen bijvoorbeeld.
 
Wellicht moeten ze het hier ook maar eens wat meer gaan verbieden.. Heb het idee dat er meer mensen vragen over het opvoeren komen stellen, dan werkelijke problemen aan de kaart komen stellen.


Topics waarvan ik al weet dat het een 2takt straatscooter met 70cc rijd, krijgt voor mij geen aandacht meer.. Prima als je het scootertje een beetje sneller wilt..

Maar als iemand zijn scooter al 70km/u op de teller loopt.. En wilt nou dan ook nog 90Km/u halen..
Dan zeg ik FORGET IT..


Ik zou eigenlijk wel graag wat meer 4-takt kennis willen zien.. Mensen die echt kunnen helpen met de scooters van vandaag.. Vind daarom wel dat het roer wel om mag..

Anders ga ik het maar met mijn eigen forum dan wel proberen (niet dat het ineens volschiet van de mensen..) Maar zal het zeker wel meer op 4-takt gebaseerd houden..
 
Last edited:

Met die mensen heb ik geen goede ervaring mee... Zijn allemaal mensen onder elkaar.. En als een van die gebruikers je topic zit te vervuilen. Krijg je ook nog commentaar tegen van hun vrienden... Nee dat clubje is compleet een en al inteelt.. Niks mee te beginnen..

En op motorisch gebied weten die mensen amper tot niks.. Ze zijn daar alleen om hun brommer te showen en lief en leed te delen.. En nieuwe gebruikers weg te pesten..
(en ze hebben daar een nogal slechte 65+ humor met grappige zinnen en kinderachtige plaatjes..



Ik heb ook niet echt het idee dat Bas (eigenaar van dit forum) zin heeft om geld en tijd in dit forum te pompen.. Hij zou nog andere forum software installeren, maar van al dit tijd heb ik nog niks van gezien.. Hij is degene die het hier beter kan maken.. Maar als hij er niks aan wilt doen, zitten we over 10 jaar nog zo op dit bijna lege forum.. Ik weet dat twitter hier ook de schuld aan heeft..
Maar er zullen altijd mensen zijn die liever een forum verkiezen boven twitter..
 
Last edited:
Ja, ook wel zo, maar ander forum dus genoemd, was het me om te doen, en zoals ik zei, heb ook heel veel al aan (al is die nu nog kaduuk) het forum hier gehad. kon bv eens op tijd ergens zijn, doordat voorlopig het ding het even deed. Dit topic wel klaar dus nu, bedankt weer maar weer 's.

Ps is dit forum bijna leeg?
 
Last edited:
Met die mensen heb ik geen goede ervaring mee... Zijn allemaal mensen onder elkaar.. En als een van die gebruikers je topic zit te vervuilen. Krijg je ook nog commentaar tegen van hun vrienden... Nee dat clubje is compleet een en al inteelt.. Niks mee te beginnen..

En op motorisch gebied weten die mensen amper tot niks.. Ze zijn daar alleen om hun brommer te showen en lief en leed te delen.. En nieuwe gebruikers weg te pesten..
(en ze hebben daar een nogal slechte 65+ humor met grappige zinnen en kinderachtige plaatjes..



Ik heb ook niet echt het idee dat Bas (eigenaar van dit forum) zin heeft om geld en tijd in dit forum te pompen.. Hij zou nog andere forum software installeren, maar van al dit tijd heb ik nog niks van gezien.. Hij is degene die het hier beter kan maken.. Maar als hij er niks aan wilt doen, zitten we over 10 jaar nog zo op dit bijna lege forum.. Ik weet dat twitter hier ook de schuld aan heeft..
Maar er zullen altijd mensen zijn die liever een forum verkiezen boven twitter..

De software is deze week als RC1 gereleased, dus ik verwacht gauw een final: https://xenforo.com/community/threa...ons-released-unsupported.136853/#post-1189498 Zodra die er is kan ik pas aan de slag omdat de addon en dergelijke ook nog bijgewerkt moeten worden. Maar ik kan zeker hulp gebruiken, ook met de indeling van het forum an sich.
 
Vind indeling en gebruik hier altijd super!
Compliment @Bas

Succes met upgraden;)

+1

Waarom upgraden, het forum werkt prima.
Ik weet ook niet of je door het upgraden van de forum software meer bezoekers gaat aantrekken.
Bovendien, is dit wel wenselijk want meer bezoekers betekend ook meer onzinnige bijdrages en nog meer vragen aangaande opvoeren.
Ik vind gewoon zo, we zijn allen jong geweest en mij maakt niemand wijs dat alle leden hier, laat zeggen boven de 40, altijd braaf zijn geweest en nooit een brommer/snorfiets hebben opgevoerd.
Niemand is verplicht te reageren op topics aangaande opvoeren en als je er niet aan wilt meewerken, reageer dan gewoon niet.

Ik weet wat het betekent om een forum te runnen en te onderhouden, nu was dit wel in een tijd dat veel nog met de hand moest gebeuren maar toch.
@Bas, bedankt voor al het goede werk!
 
+1

Waarom upgraden, het forum werkt prima.
Ik weet ook niet of je door het upgraden van de forum software meer bezoekers gaat aantrekken.
Bovendien, is dit wel wenselijk want meer bezoekers betekend ook meer onzinnige bijdrages en nog meer vragen aangaande opvoeren.
Ik vind gewoon zo, we zijn allen jong geweest en mij maakt niemand wijs dat alle leden hier, laat zeggen boven de 40, altijd braaf zijn geweest en nooit een brommer/snorfiets hebben opgevoerd.
Niemand is verplicht te reageren op topics aangaande opvoeren en als je er niet aan wilt meewerken, reageer dan gewoon niet.

Ik weet wat het betekent om een forum te runnen en te onderhouden, nu was dit wel in een tijd dat veel nog met de hand moest gebeuren maar toch.
@Bas, bedankt voor al het goede werk!


Het is niet alleen maar voor de nieuwere functies.. Het is ook voor de veiligheid van ons allen.. Als er dus bugs zitten in de huidige software dan worden die gepatch met de nieuwe software.. Dus eeuwig blijft zitten op dezelfde software versie is niet slim..
Zie eens wat er met scooter-freaks.nl is gebeurd.. Die boel hebben ze kunnen hacken, waardoor er vele belangrijke gegevens zijn gewist.. En dat betekend dat niemand meer op je forum komt..

Dus nieuwe software is zeker wel aan te raden... Ik hoop daarmee ook dat die slechte skin word vervangen en dat het straks allemaal alleen maar meer professioneler oogt.. Zodat dit weer meer nieuwe leden naar dit forum trekt.. Het is uiteraard wel de bedoeling dat er nieuwe mensen blijven komen.
Anders kan je er net zo goed ermee ophouden..

Dit is naar mijn idee alleen om te doen om het forum beter te maken en vooral veiliger..

En sparky wees A.U.B niet bang dat het forum er ineens mee ophoud...

En betreft het opvoeren, ja daar mag zeg wel iets meer aangedaan worden.. Als je iets via Pm berichten doet vind ik het zelf prima.... Wil je de scooter ontgrenzen dan heb ik daar ook zeker geen probleem mee.. Maar als het dan alleen over zwaar opvoeren gaat, dan ben ik er echter er eigenlijk wel klaar mee.. Het gaat mij er niet eens om dat het gebeurd.. Maar het gaat er wel erom dat hier mensen alleen maar komen om op te voeren.. Van hoe moet ik dit doen, hoe moet ik zus opvoeren.
Zulke topics mogen van mij wel direct gesloten of verwijderd worden..
Ik denk dat dit forum vooral moet dienen voor de echte aanwezige userbase. En meer zich moet richten op problemen oplossen als er iets defect gaat, hoe je de kleppen moet afstellen en dat soorten zaken.. Het probleem is dat het steeds maar verder gaat met opvoeren.. Als zo`n ding al 70km rijd moet het alleen maar nog sneller.. En vergeet vooral niet dat de mensen die hier komen hun scooter gebruiken voor 99% op de openbare weg.. En wat gebeurd er dan als die gene verkeerde dingen doet? Dan word wel dit forum ervoor aansprakelijk gesteld wat die gene heeft uitgespookt..

Probleem met opvoeren is dat die 99% op de openbare weg rijd voor de tramelant ergens anders veroorzaakt.. Dit soort mensen kennen ook geen grenzen.. Of zoeken die op of willen daar over heen. Het is blijkbaar nooit genoeg.. En alleen maar de scooter rijders in het slechte daglicht plaatsen...

Weet haast zeker dat Bas weet hoe die dingen werken.. Ik heb dan ook de volste vertrouwen in dat het alleen maar beter word.

De software is deze week als RC1 gereleased, dus ik verwacht gauw een final: https://xenforo.com/community/threa...ons-released-unsupported.136853/#post-1189498 Zodra die er is kan ik pas aan de slag omdat de addon en dergelijke ook nog bijgewerkt moeten worden. Maar ik kan zeker hulp gebruiken, ook met de indeling van het forum an sich.

Goed om te horen. Hoop dat je vrij snel die nieuwere veranderingen kan door voeren zodat dit forum er alleen al een heel stuk beter en veiliger gaat worden..

Wanneer verwacht je dat die software final word? Heb je daar al iets meer nieuws van?

Hoe ik het zelf zou willen zien heb ik je al eens verteld hier op dit forum.. 4-takt bijvoorbeeld meer naar voren halen, omdat dit de techniek is wat we anno 2017 gebruiken.

2takt een beetje naar de zijlijn toe (uiteraard nog steeds een gedeelte open houden zodat je beide technieken kan blijven dienen..)

Kwa forum style zou ik het zelf zoals die xenforo link zien...

De tabellen minder uitgetrokken naar de zijkanten.. En die hogere resolutie.. Op dit moment vind ik het forum nogal druk ogen... Dus er mag zeker wat meer rust voor de ogen komen..
 
Last edited:
Goed om te horen. Hoop dat je vrij snel die nieuwere veranderingen kan door voeren zodat dit forum er alleen al een heel stuk beter en veiliger gaat worden..

Wanneer verwacht je dat die software final word? Heb je daar al iets meer nieuws van?

Hoe ik het zelf zou willen zien heb ik je al eens verteld hier op dit forum.. 4-takt bijvoorbeeld meer naar voren halen, omdat dit de techniek is wat we anno 2017 gebruiken.

2takt een beetje naar de zijlijn toe (uiteraard nog steeds een gedeelte open houden zodat je beide technieken kan blijven dienen..)

Kwa forum style zou ik het zelf zoals die xenforo link zien...

De tabellen minder uitgetrokken naar de zijkanten.. En die hogere resolutie.. Op dit moment vind ik het forum nogal druk ogen... Dus er mag zeker wat meer rust voor de ogen komen..

Het is niet te zeggen wanneer het final is. Welkom in de wondere wereld van software development :) Ik gok met een maandje of 3 dat ze de final uitbrengen.

Voor de rest, 4 takt is inderdaad de toekomst + elektrische scooters zijn ook bezig met een opmars. Style vereenvoudiging zal er ook komen, de default xenforo style is gewoon goed leesbaar en vooral ook goed op mobiel. En daar dan ook een donkere variant van om iedereen happy te krijgen.
 
Back
Top