Iemand advies grootte sproeier en overbrenging afstellen?

iemand advies welke sproeier en overbrenging ik erin zal flikkeren om te beginnen met afstellen.

Vivacity setup:

Mhr replica 70 getuned
Roost pv70
26mm polini pwk
Carters geflowed
Polini var
Polini 3g koppeling
 
Advertisement - register to remove this

Vooral geld in blijven pompen, en niet naar de adviezen hier luisteren. Kan je er nog 1000 euro tegenaan gooien en nog geen millimeter sneller zijn.
Mee eens ...ik was ook zo eigenwijs ( eigenwijs is ook wijs ).
Scoot gebouwd... Klap geld er ingestoken ,,, achteraf een Money-Pitt die Speedfight 3 , 2-Takt Lc .
Bij inzien op mijn Bek gevallen te zijn .... overgestapt naar Piaggio .... bevalt mij beter .
 
En dan is de SF3 nog een horizontaal blok. Eigenlijk nog wat beter als het verticaal blok. (oude viva, SF1 en 2)

En dat zeg ik echt niet omdat ik er zo'n hekel aan heb oid. Heb jaren lang op SF en Viva gereden. Prima en leuk om gewoon max 70 te rijden, trekt best oke op etc. Misschien een basis 70cc er op, en een uitlaatje... Dan loopt het 80-85, en trekt het nog wat leuker op. Dan heb je gewoon een leuk en betrouwbaar ding, zonder er een vermogen aan uit te geven.

Voor de rest moet je er gewoon niets meer aan doen. Heel veel sneller gaat het nooit worden, al gooi je er duizenden euro's tegenaan.
 
En dan is de SF3 nog een horizontaal blok. Eigenlijk nog wat beter als het verticaal blok. (oude viva, SF1 en 2)

En dat zeg ik echt niet omdat ik er zo'n hekel aan heb oid. Heb jaren lang op SF en Viva gereden. Prima en leuk om gewoon max 70 te rijden, trekt best oke op etc. Misschien een basis 70cc er op, en een uitlaatje... Dan loopt het 80-85, en trekt het nog wat leuker op. Dan heb je gewoon een leuk en betrouwbaar ding, zonder er een vermogen aan uit te geven.

Voor de rest moet je er gewoon niets meer aan doen. Heel veel sneller gaat het nooit worden, al gooi je er duizenden euro's tegenaan.
zozo het is een hele racemachine he?

26mm is veel en veel en veel te groot, ga je nooit fatsoenlijk afgesteld krijgen.

Vooral geld in blijven pompen, en niet naar de adviezen hier luisteren. Kan je er nog 1000 euro tegenaan gooien en nog geen millimeter sneller zijn.
Hoeveel mm raadt je aan?
 
Ik zou zelf voor een 17.5 mm gaan met een getunede Mhr Replica,
want veel valt er niet uit te halen.

Voor mij is het Peug Vert blok van de Sf1 en 2 en Vivacity 2005 niets meer dan een leuk blok om mee te touren.
Met een laagtoerig karakter waar door de onderdelen minder snel slijten zijn het wel betrouwbare blokjes mits origineel.
De fabriekscilinders die van Alluminium zijn gaan ook erg lang mee en kunnen zelfs nog iets uitgehoond worden om nog langer dienst te kunnen doen, als de scooter zelf die 40K kilometer uit kan houden.
Met wat tijdig onderhoud is dat wel te doen.

Voor makkelijkere snelheid zijn de Piaggio en Minarelli hori blokjes wel als gegoten,
vooral de Minarelli hori korte blokjes gemaakt voor de 10 inch velg of met wat gepiel een 12 inch met platte band.
Denk aan de Yamaha Jog van rond 1996 en de Yamaha Axis of Zest, wat de voorloper was van de Yamaha Neos.
 
Last edited:
Ik zou zelf voor een 17.5 mm gaan met een getunede Mhr Replica,
want veel valt er niet uit te halen.

Voor mij is het Peug Vert blok van de Sf1 en 2 en Vivacity 2005 niets meer dan een leuk blok om mee te touren.
Met een laagtoerig karakter waar door de onderdelen minder snel slijten zijn het wel betrouwbare blokjes mits origineel.
De fabriekscilinders die van Alluminium zijn gaan ook erg lang mee en kunnen zelfs nog iets uitgehoond worden om nog langer dienst te kunnen doen, als de scooter zelf die 40K kilometer uit kan houden.
Met wat tijdig onderhoud is dat wel te doen.

Voor makkelijkere snelheid zijn de Piaggio en Minarelli hori blokjes wel als gegoten,
vooral de Minarelli hori korte blokjes gemaakt voor de 10 inch velg of met wat gepiel een 12 inch met platte band.
Denk aan de Yamaha Jog van rond 1996 en de Yamaha Axis of Zest, wat de voorloper was van de Yamaha Neos.
17.5??? Maffe gast
 


Write your reply...
Back
Top