Iemand achterop nemen

Massacre

ThatOneBlack
Nu was ik aant zoeken naar de boete als je iemand achterop neemt, nu is het zo dat als je in belgie jonger dan 18jaar bent, dat je niemand achterop mag nemen? iemand ervaring? had al gezocht naar deze vraag maar vond em nergens? mss over het hoofdgezien
 
Advertisement - register to remove this

Denk eerder dat jij een boete krijgt ipv degene die achterop zit... het is namelijk voor jou verboden om iemand achterop te nemen, de persoon die meerijdt moet er redelijkerwijs op kunnen vertrouwen dat jij je daaraan houdt ;)

Maar verder ben ik het met Lodewijk eens, gewoon ff bellen, weet je het zo
 
50euro :) goed, en dat is alleen boette voor de gene die achter op zit? of gaan ze ook mij boette aan rekene omdat ik hem achterop heb late zitte?

ja die boete is inderdaad voor jou, niet voor de passagier. en als je geen vast rijbewijs hebt wordt je voorlopig ingetrokken.

Groeten
 
Denk eerder dat jij een boete krijgt ipv degene die achterop zit... het is namelijk voor jou verboden om iemand achterop te nemen, de persoon die meerijdt moet er redelijkerwijs op kunnen vertrouwen dat jij je daaraan houdt ;)

Maar verder ben ik het met Lodewijk eens, gewoon ff bellen, weet je het zo

ja goed, boette voor mij, natuurlijk want ik moet mijn id laten zien, maar de boette(wordt vooraf afgesproken gaat voor de gene die achterop zit) maar dan ben ik teminste zeker tot ze geen 2 boettes tellen :!
 
De boete bedraagt 50 euro, dit is de regel (daar dan)

Je mag niemand achterop nemen als je onder de 18 jaar bent.
De boete is voor de passagier als hij/zij ouder is dan 12 jaar.
Anders is het voor de bestuurder.
 
Dat laatste lijkt me vreemd... Stel je stapt bij iemand achterop die zegt dat die 18 is?

Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de bestuurder om zich aan die regels te houden.

Kan natuurlijk zijn dat het wel zo is (geen ervaring mee) maar zou wel vreemd zijn.
 
Ik zou sowieso niet bij iemand achterop stappen waarvan ik niet eens zeker weet hoe oud hij of zij is. Tenzij het een of ander noodgeval is, misschien. :')
 
Dat laatste lijkt me vreemd... Stel je stapt bij iemand achterop die zegt dat die 18 is?

Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de bestuurder om zich aan die regels te houden.

Kan natuurlijk zijn dat het wel zo is (geen ervaring mee) maar zou wel vreemd zijn.

meestal als je iemand achterop neemt ken je de persoon toch wel, en ik zeg altijd van voren af dat de boette voor hem is
 
Dan krijg je een boete rijden zonder rijbewijs. Enige regel voor iemand achterop is dat die een helm op heeft en zn voeten op de voetsteunen heeft
 
Back
Top