Iemand aanrader terugloop

Reaperz

New Member
Beste,

Ik ben opzoek naar een terugloop voor mijn Aerox uit 2005. Nu heb ik zelf gezocht en had ik een mooie gezien van Stage 6 de Stage 6 Pro Replica, had ook een leuk prijsje en vroeg mij af of dat een beetje een goeie uitlaat is voor performance en of hij knap is af te stellen. Mocht jullie nog aanraders hebben voor een leuke terugloop laat maar weten.

Het gaat trouwens om een Stage 6 streetrace 50cc Cilinder

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Floris van bommelstijn

Boris the blade
De replica is een prima uitlaat (zonder de vernauwing in de flens/bocht) en laat (mits goed afgesteld) zat power los i.c.m. de standaard 50cc cilinder.
En dat is tevens ook gelijk de achilleshiel van deze uitlaat...

De powerband is namelijk niet heel erg breed dus dien je dit goed en strak af te stellen qua rollengewicht van de vario en de trekveren van de koppeling. Aangezien de 6 replica een vaste flens heeft kun je in theorie met de standaard drukveer blijven rijden i.c.m. de standaard cilinder.
Ook moet je dan wat ruimer gaan in hoofdsproeier van de carburateur.

Helaas is er geen juiste afstelsheet voorhanden en ben je aangewezen op de div. indicatie mogelijkheden in de div. topics van de Aerox.
Je komt er echter niet onderuit om zelf toch ook het e.e.a. te proberen!

Reaperz

New Member
De replica is een prima uitlaat (zonder de vernauwing in de flens/bocht) en laat (mits goed afgesteld) zat power los i.c.m. de standaard 50cc cilinder.
En dat is tevens ook gelijk de achilleshiel van deze uitlaat...

De powerband is namelijk niet heel erg breed dus dien je dit goed en strak af te stellen qua rollengewicht van de vario en de trekveren van de koppeling. Aangezien de 6 replica een vaste flens heeft kun je in theorie met de standaard drukveer blijven rijden i.c.m. de standaard cilinder.
Ook moet je dan wat ruimer gaan in hoofdsproeier van de carburateur.

Helaas is er geen juiste afstelsheet voorhanden en ben je aangewezen op de div. indicatie mogelijkheden in de div. topics van de Aerox.
Je komt er echter niet onderuit om zelf toch ook het e.e.a. te proberen!
Ah Thx voor de reactie, Ik ben nou niet echt een afstelkoning dus als hij heel goed afgesteld moet worden is het misschien geen uitlaat voormij. Heb je misschien nog een aanrader voor andere teruglopen die een bredere powerband heeft??
Post automatically merged:

Yasuni R is je beste optie, zijn ook genoeg nette gebruikte te vinden
Ah ga ik daar ff naar kijken is Yasuni R de beste terugloop dan?

bartj

HousePaus
Ah Thx voor de reactie, Ik ben nou niet echt een afstelkoning dus als hij heel goed afgesteld moet worden is het misschien geen uitlaat voormij. Heb je misschien nog een aanrader voor andere teruglopen die een bredere powerband heeft??
Post automatically merged:

Ah ga ik daar ff naar kijken is Yasuni R de beste terugloop dan?
Voor de standaard cilinder en de laagtoerige 70cc is die perfect. En afstellen zul je met alle andere uitlaten moeten doen

Reaperz

New Member
Voor de standaard cilinder en de laagtoerige 70cc is die perfect. En afstellen zul je met alle andere uitlaten moeten doen
Ah top dan ga ik kijken voor een Yasuni R. Heel erg bedankt voor de hulp! Het voordeel is wel dat er een stuk meer setups online staan met een Yasuni dan een Stage 6 dus ik kan het één en andere kopiëren en bij die stage 6 moet ik alles zelf gaan uitzoeken :).

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Oke dus om je uitlaat af te stellen, doe je gewoon iemand zijn afstelling kopieren?? Net of die gene dan goed afgesteld heeft?

En wat voor terugloper je eronder zet maakt allemaal geen bal uit? Waarom? Wil je dan voluit op de openbare weg gaan rijden dan..
Denk dat je veel geluk mag wensen met hoe lang je die uitlaat dan onder je scooter hebt hangen.. Want dan ga je gewoon naar de kant, en dan met een WOK aan je broek..

Als je al een terugloper zou kopen, zou ik zelf geen dure meer kopen.. Wat kans op kwijt raken is best al veel aanwezig.
En dan ook eentje die je voor het optrekken koopt en met een bescheiden geluidje zodat je niet 4 straten verder op nog te horen bent.