ideeën om te veranderen of toe te voegen

gewoonjochem

Active Member
dit is mijn scooter en hij loopt prima alles is prima in orde loopt 80 maar ik weet niet wat ik nog kan veranderen aan mijn scooter heeft iemand nog ideeën want ik heb zelf geen een idee meer alle ideeén zijn welkom.
 

Attachments

  • IMG_0905.JPG
    IMG_0905.JPG
    345.3 KB · Views: 12
  • IMG_0906.JPG
    IMG_0906.JPG
    433.9 KB · Views: 12
  • IMG_0924_LI.jpg
    IMG_0924_LI.jpg
    377.4 KB · Views: 12
  • IMG_0928_LI.jpg
    IMG_0928_LI.jpg
    376.9 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

dit is mijn scooter en hij loopt prima alles is prima in orde loopt 80 maar ik weet niet wat ik nog kan veranderen aan mijn scooter heeft iemand nog ideeën want ik heb zelf geen een idee meer alle ideeén zijn welkom.
Ja ruilen tegen de mijne en nog een keer met plezier sleutelen! Hahaha
 
dit is mijn scooter en hij loopt prima alles is prima in orde loopt 80 maar ik weet niet wat ik nog kan veranderen aan mijn scooter heeft iemand nog ideeën want ik heb zelf geen een idee meer alle ideeén zijn welkom.
Eigenlijk komt dan een lullig, standaard antwoord, motorscooter met scooter plaat...Let op
Mijn mening ivm de constructie en de veiligheid om te stoppen en zo.
Veel voordelen.
Verzekerd ben je toch niet zo.

Kan je ook een wok scoooter kopen.
 
Eigenlijk komt dan een lullig, standaard antwoord, motorscooter met scooter plaat...Let op
Mijn mening ivm de constructie en de veiligheid om te stoppen en zo.
Veel voordelen.
Verzekerd ben je toch niet zo.

Kan je ook een wok scoooter kopen.
ik rijd gewoon een beetje achter het huis deze scooter is ook niet verzekerd
 
Last edited:
Waarom veranderen als de scooter goed loopt.
Als ik een mega duim kon geven deed ik het20200321_182611.pngiets wat niet kapot is hoef je ook niet te maken!
Post automatically merged:

Als ik een mega duim kon geven deed ik het20200321_182611.pngiets wat niet kapot is hoef je ook niet te maken!
Dat is mijn 500eu kostende les vd Orbit. Mijn Orbit
 
Last edited by a moderator:
Zou het lampje van de koplamp veranderen.. Dat licht is van het jaar 500 voor christus, toen we nog geen betere alternatieven hadden..
Misschien is er een alternatief dat je iets meer licht geeft.

Voor de rest lekker zo laten.
Is de mijne dan ouder of nieuwer?20200321_094748.jpg
 
Ts heeft een peugeot zenith.. Die waren er al sinds 1994 / 1995 wellicht al 1 jaar eerder zelfs.
De vivacity is pas op de markt gekomen sinds 1999.. Waarvan ik 1 van de eerste was met een grenade red model.. (was overigens mijn eerste scooter)
Ik kocht de scooter toen die net pas bij de dealer stond als nieuw model.. Nooit spijt van gehad, ook al reden vele andere een Beta, benelli, Aprilia, Yamaha / of een piaggio achtig model scooter.
 
Ts heeft een peugeot zenith.. Die waren er al sinds 1994 / 1995 wellicht al 1 jaar eerder zelfs.
De vivacity is pas op de markt gekomen sinds 1999.. Waarvan ik 1 van de eerste was met een grenade red model.. (was overigens mijn eerste scooter)
Ik kocht de scooter toen die net pas bij de dealer stond als nieuw model.. Nooit spijt van gehad, ook al reden vele andere een Beta, benelli, Aprilia, Yamaha / of een piaggio achtig model scooter.
Dus er zijn meerdere modellen vd Vivacity? Wat zijn de verschillen? De uitrusting?

Ik laat de mijne als bromscooter keuren, is er klaar voor, nu exact 50 GPS.
@eurokit de verschillen tussen snor en bromscooter bij de 4 takt is de cdi toch.

Wat is het verschil tussen snor-en bromscooter bij Vivacity, 2 takt?
Ik heb nu snelle uitlaat, denk de prop er alleen uit.
Dus er zijn nog veel mogelijkheden om m harder te laten lopen.

Nu is mijn topic een keer een zooitje
 
Uiteraard zijn er meerdere modellen van de vivacity.
In het begin is het voornamelijk het uiterlijk. Vanaf 2000 a 2003 kwamen ze met de eerste sportline modellen..
In de kleuren rood zilver en blauw zilver. Daarbij werd ook de oude analoge teller met die gele wijzer vervangen voor een Facomsa digitale teller.
En daardoor werd ook de km teller aandrijver elektrische aangesloten en de oude staalkabel kwam daardoor te vervallen.
Ook de buddy seat kreeg een optische kleur stelling.. De eerdere vivacitys hadden achter een handgreep. Bij de sportline modellen werd dit een achter spoiler / vleugeltje. En de stickering was anders.. Voor de rest was het vrijwel hetzelfde.

179.jpg
peugeot__vivacity_50_sports_2002_1_lgw.jpg
 
Last edited:
Uiteraard zijn er meerdere modellen van de vivacity.
In het begin is het voornamelijk het uiterlijk. Vanaf 2002 a 2003 kwamen ze met de eerste sportline modellen..
In de kleuren rood zilver en blauw zilver. Daarbij werd ook de oude analoge teller met die gele wijzer vervangen voor een Facomsa digitale teller.
En daardoor werd ook de km teller aandrijver elektrische aangesloten en de oude staalkabel kwam daardoor te vervallen.
Ook de buddy seat kreeg een optische kleur stelling.. De eerdere vivacitys hadden achter een handgreep. Bij de sportline modellen werd dit een achter spoiler / vleugeltje. En de stickering was anders.. Voor de rest was het vrijwel hetzelfde.
Mijne is 2005, ff foto vd achterkant pakken.20200322_024320.jpg
Welke heb ik dan? Weet je dat?
 
Ik denk dat die van jou ouder is dan 2005 .. Aangezien de meeste bij 2005 op kenteken zijn gezet.

Want km teller / stuurknoppen / oranje knipperlicht glaasjes zijn allemaal van een model van voor 2005.

Hij kan zelfs van 1999 zijn, en de vorig eigenaar de originele kappen heeft vervangen voor zwarte exemplaren die toen volgens mij nog niet zo standaard werden geleverd.. Al zaten ze wel op de vivacity compact.
 
Ik denk dat die van jou ouder is dan 2005 .. Aangezien de meeste bij 2005 op kenteken zijn gezet.

Want km teller / stuurknoppen / oranje knipperlicht glaasjes zijn allemaal van een model van voor 2005.

Hij kan zelfs van 1999 zijn, en de vorig eigenaar de originele kappen heeft vervangen voor zwarte exemplaren die toen volgens mij nog niet zo standaard werden geleverd.. Al zaten ze wel op de vivacity compact.
Aha dat verklaart een aantekening vd RDW20200322_025414.png20200322_025432.png
 
Dat staat er ook dat de bromfiets al eerder in gebruik genomen werd. Dus dan is die zeker ouder dan 2005.
Ik gok op 1999 / begin 2000.
Oké, de 12.000 kilometers op de teller kloppen weer wel. Vd dealer

Dus 15 jaar ouder dan de Orbit 2.
En 25 jaar fijner omdat t een 2 takt is.

Loopt zo 70 zonder teveel werk.

Dankjewel
 
Km teller zegt vrij weinig.. Vind het overigens wel weinig voor 25 jaar oude scooter..
Je zou bijna denken dat er een andere km teller is geplaatst.. Makkelijk toen te vinden via marktplaats.
Even om stekkeren en hij word ineens een paar jaar jonger.
 
Km teller zegt vrij weinig.. Vind het overigens wel weinig voor 25 jaar oude scooter..
Je zou bijna denken dat er een andere km teller is geplaatst.. Makkelijk toen te vinden via marktplaats.
Even om stekkeren en hij word ineens een paar jaar jonger.
Nee zelfs ik stoot me niet 2 keer aan dezelfde steen.
Bonnetjes en de hele reutemeteut.
Hij is de nog geen 100eu die ik betaald heb sowieso waard
 
Back
Top