ICE LC Project

Weer eens het maandelijkse nieuwe topic, vorige topic was een beetje een choas geworden omdat de pics overal en nergens gehost stonden




Ten eerste hebben we dit nodig;

Geld.jpg



Ongeveer 5 of 6 weken geleden heb ik van iemand een zwaar opverrotte Gilera Ice gekocht zonder velgen en motorblok.
Ik heb hem meteen gestript en het frame naar de poedercoater gebracht en oranje laten coaten.

frame.jpg


[b[Motorische gedeelte[/b]

Ik had al een gestraalt Runner blok die eigenhandig getuned is door mijzelf en pas gemaakt is op de spoelers voor een Polini Evo70 Cilinder.
De cilinder is ook eigenhandig aangepast.Maar doordat er iemand thuis mn cilinder heeft laten vallen is er een stuk hemd afgebroken aan 1 kant, opzich moet het geen probleem zijn dus de cilinder is gewoon gemonteerd...

Ik heb wel ff een reserve cilindertje erbij gekocht;

Metrakit Pro Race 2

DSC00008.jpg


Ook het spruitstuk is een beetje aangepast, std zit er een dikke ring in die een beetje begrenzend werkt...
Dus het gloednieuwe Malossi 25mm Rechte spruitstuk moest aan de dremel geloven;

Spruitstuk.jpg


Hier de gehele Setup, bijna alles is nieuw aangeschaf...ik wil alles zo clean mogelijk namelijk :)

Setup

Complete "(bijna) Allus MHRrr" Setup.

- Malossi MHR Speed FKT S5 (EX Joor)
- Malossi MHR Team 99 as
- Malossi MHR 25mm Spruitstuk
- Malossi MHR VL13
- KOSO 28mm D-slide *
- DPR Team 2004
- MVT Binnenrotor *
- Malossi MHR 2000 Vario
- Malossi MHR Kevlar Belt
- Malossi MHR Torque Driver
- Malossi MHR Fixed Poulie
- Malossi MHR Deltaclutch
- Malossi MHR Clutchbell
- Malossi MHR Primair 15/38 *
- Malossi MHR Secundair 14/47 *
- Malossi Denso W34EZU Bougie *

* Nog te kopen
- ....

- Koso Digital RPM/Temp. meter
- Adige Remschijf
- CMP Design Adaptor voor DNA Schokbreker
- Sebac DNA Schokbreker
- Gepolijste Velgen
- Bridgestone ML50 Banden
- Malossi Remblokken / Remsegmenten


Veer Adaptor - CMP Design

Aangezien er voor de Gilera Ice geen andere achterveren tekoop zijn ben ik uitgeweken naar een veer voor de Gilera DNA..
Deze heeft alleen een Minarelli bevestiging dus er moest een verloopstuk gemaakt worden, chezzmo heeft dit voor me gemaakt...
De achterveer zelf vond ik te zwart dus ik heb het onderste gedeelte gepolijst en het pootje wat op het blok komt goud gespoten.

cmp.jpg


Voorvork & Remschijf

Er zit ook een Sebac voorvork van een runner is, deze is nog als nieuw.Hij past normaal niet direct maar met wat aanpassingen zit hij perfect;

DSC00037.jpg


Remschijf.jpg



Radiateur,Reservoir en Slangen

Verder is er natuurlijk een Radiateur van een Speedfight opgekomen samen met het reservoir van een phantom en een paar mooie transparante slangen.De radiateur is opnieuw zwart gespoten..

DSC00045.jpg



Stuur indeling

Er is een stuur van het merk TNT gemonteerd,origineel is dit voor de welbekende MBK Booster en daarom was de diameter van de clamp
23mm, dit is uitgedraait naar 28mm....het mooie aan dit stuur is dat de clamp lekker kort en laag is en het stuur een stuk smaller dan de
normale versie.
Het remreservoir is gepolijst en het klepje van de snelgashendel is goud gespoten.

DSC00042.jpg



De kappen

De kappenset kan nog even duren omdat ik flink aan de gang ga met polyester, de voorkap zal uit 1 geheel worden zonder koplamp en er word vast wel wat uitgefreest.Voor de achterkant wil ik een underseat maken.Verder heb ik ook een runner voorspatbordje aangeschaft.
De bedoeling is dat de kappen Metallic Antraciet gespoten worden en bestickerd worden in de KTM 125cc GP style :W

Later meer hierover....


Overige Foto's & Informatie

Motul GP Special Competition Kart Olie

DSC00009.jpg


15 Juni 2004

DSC00006.jpg


5 Juli 2004

DSC00008.jpg



9 Juli 2004

DSC00033.jpg


DSC00030.jpg


DSC00042.jpg


DSC00046.jpg


Helm

Meteen een nieuw helmpje erbij gekocht voor de veiligheid :p
Het is het nieuwste model van Boost.

DSC00007.jpg


11 Juli 2004 - MK Pro Race 2 & Evolution6 Pijp erop

DSC00013.jpg


DSC00019.jpg


DSC00004.jpg


5 Augustus - Voorvork gepolijst enzo[/b]

DSC00008.jpg


DSC00016.jpg


DSC00023.jpg


Onder het zadel een gat gefreest voor de tank :p

tank.jpg



21 Augustus - Rijdend


DSC00007.jpg


DSC00009.jpg



Filmpje

23.jpg


12 September

Hij ligt nu ff uit elkaar, heb het blok aangepast en laten glasparelen en een andere uitlaat gekocht.
Verder maakt de 28dello plaats voor de Keihin 28mm D-slide en misschien een Mikuni 24mm FS..

De evo is jammergenoeg dood (hemd afgebroken aan beide zijden doordat iemand hem ergens vanaf stootte, dus ik ga ff opzoek naar iets nieuws de komende tijd..ik denk dat het een Stage 6 gaat worden :p

1.jpg


DSC00031.jpg


DSC00051.jpg



Setup die het nu wordt

- Malossi MHR Speed FKT S5 (EX Joor)
- Doppler Krukas *
- Keihin 28mm D slide
- Malossi 25mm Recht spruitstuk
- Malossi VL13 (home tuned) *
- MK Pro race 2 uitlaat *
- Malossi Rotor
- Malossi MHR2000 Vario *
- Polini Evolution half poulie *
- Malossi Kevlar Belt
- Malossi Torque Driver *
- Hebo Verstelbare Clutch *
- Malossi Clutchbell *
- NGK105 EVX Racing Bougie *

- Carter heb ik ook aangepast natuurlijk.

28-09-04

Van Joor een Speed FKT gekocht met nieuwe powerseal wand.
Ben erg tevreden, nooit eerder een cilinder van een 'echte' tuner gehad, maar de kwaliteit is er vanaf te zien 8)

DSC00041.jpg


DSC00042.jpg





04-10-04

Na mn werk kreeg ik het idee ff mn voorkap te fixen...


De te kapjes op elkaar geklikt...het gat moet dicht...

1a.jpg



Wat materiaal..

2.jpg



'Mal' maken..

3.jpg



Glasvezel matjes op maat knippen (lekker grof)

4.jpg



Hars zooi roeren..

5.jpg



FF @ gamma een grotere kwast gekocht aangezien de bijgeleverde te klein is..

6.jpg



Zooi aanbrengen...

7.jpg



Tape weg, andere kant..

8.jpg



Gaas en tape eraf en je koplamp is dicht...klein foutje gemaakt, aan de linker kant zat het gaas te
hoog dus hij is te bol geworden, maarja ff helemaal glad schuren en dan het gat opvullen met glasvezel..

9.jpg



:rolleyes:

10.jpg


Spatbord kort ik nog in...

11.jpg




Meteen ff klepje weggewerkt.
Daarvoor moest ik de randen van de kap en het klepje helemaal naarbinnen wegfrezen aangezien het klepje niet goed aansluit..

klep.jpg



07-10-04

Vanavond weer ff doorgebeunt :) , ben echt super tevreden met de voorkap, ben nu totaal nog geen 3.5uur bezig in het is nagenoeg klaar...ik denk nog een uurtje of 2 plamuren en schuren.

13.jpg


14.jpg




Aangezien ik van 'cleaned look' houd op auto's doe ik het ook op mn scooter;
Klepje weggewerkt en ik ben bezig met het gat voor het contactslot weg te werken..

15.jpg



Spatbordje ingekort , staat 10x beter..

16.jpg



08-10-04

Vanavond uit mn werk even nieuwe freesjes gehaald en eens begonnen met het groffe uitfrezen...
Wel een kut werk omdat die kappen van een ice van plastic zijn dus alle randen smelten weg als je te langzaam freest..maarja het is goedgekomen, heb iets van de lijn af gefreest...
Morgen met korrel40 een strakke rand schuren en met de frees nog ff alles recht maken :)


Dit is dus de groffe vorm, dus niet zeuren dat het gaar gedaan is...

DSC00014.jpg


DSC00015.jpg



10-10-04

Net nog ff een uurtje lopen kutten.

Ik heb 1 gleuf dicht gemaakt , vind het zo mooier....

DSC00007.gif




Beginnetje gemaakt aan het beenschild :) (klepje en contactslotgat weg..)

DSC00006.gif



Één van deze kleuren moet het worden;

DSC00001.gif


13-10-04

Vandaag ff wat zooi opgehaald :)

zooi2.jpg


Nu alleen nog het blok kotteren en dan kan hij in elkaar.
Dan kan de ice in elkaar en mist hij alleen nog een Rotor , Overrangekit en Vertanding :)

Vanavond heb ik ook de voorkap weer helemaal dicht gemaakt, en zo blijft hij ook :p, wat mensen er ook van vinden.

16-10-04

Kappen zijn nagenoeg klaar, morgen even informeren bij spuiters als ze open zijn...en dan kijk ik wel of ik ze meteen achterlaat of zelf nog ff ga schuren (hangt van de prijs af).

De voorkap was erg veel werk om de bolling goed te krijgen en de kap een beetje in een punt te laten lopen zoals de rest van de kap...ben erg tevreden met het resultaat :)

DSC00030.jpg


19.jpg


18.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

December 2004

De scooter ondergaat in de wintermaanden een totale metamorfose :p
Het moet allemaal veel extremer en mooier.


Setup

- Malossi MHR Speed FKT met Powerseal Cilinderwand
- Hebo Racing 2
- HPI 2004 Binnenrotor
- KOSO 28mm D-slide Carburateur (home tuned)
- Malossi vl13 membraan (home tuned)
- Malossi 25mm Recht spruitstuk (home tuned)
- Carters getuned en gekottert voor de Speed (ook zelf gedaan)
- Malossi mhr2000 vario
- Malossi Torque driver
- Malossi Fixed Poulie
- Malossi Deltaclutch
- Malossi Primaire vertanding
- Polini Secundaire vertanding

De vertandings RF komt op ongeveer 9.5.

- Malossi Remblokken
- Goodridge Stalen remleiding
- TJT 250mm Remschijf of Adige 220mm
- Bridgestone ML50 Banden
- KOSO Toeren & Temperatuur meter
- TNT Streetbike stuur , uitgedraait voor Runnervoorvork
- Transparante koelslangen (jeuh!)



DSC00042.jpg






Ten eerst gaan we even het frame cleanen

Deze onzin kan weg

DSC00014.jpg



DSC00015.jpg




Even met de flex alles strak geslepen en daarna plamuren :)

DSC00012.jpg



Besloten om het beenschild en de voorkap uit 1 geheel te maken,verder is het klepje en contactslot gat in het beenschild weggewerkt


kappen4.jpg



Verder heb ik dat stuk frame niet voor niets weggeslepen :p , hier komt namelijk
een radiateur van een MINI, dit gaat natuurlijk veels teveel koelen maar daar heb ik wat op. (later meer)

Nu ben ik vooral bezig om hem goed te hangen met een testophanging die Rolf dan binnenkort even uit staal maakt en last :)


Radiateur vergeleken met een Radiateur van een Speedfight

rad.jpg




Zo komt hij ongeveer (voorvelg wordt opnieuw gepolijst)


10.jpg



9.jpg



8.jpg




Er is wel een stuk frame af maar waarschijnlijk komt er een heel stuk aan...

Groffe vorm voor de underseat...als ik hem goed heb dan boor ik gaten in het frame en schroef de
plaat met verzonken boutjes in het frame.Dan plamuur ik hem helemaal gelijk met het frame..zodat het 1 geheel is.


Underseat.jpg



Underseat2.jpg






Verder is er echt veel gepolijst ,dat vind ik gewoon vet en het is goedkoop :p

- Remreservoir
- Remhendel
- Achterveer deels
- Carterkap
- Ophoogblokje
- Radiateur Dop
- Velgen
- ....


polijst1.jpg
 
Last edited:
klinkt goed, en ziet er nog steeds gruwelijk uit :W.

Ben wel benieuwd wat me je met die stage6 gaat halen, maat van em gaat er van de week ook mee banken :)
 
C4rN said:
Ben wel benieuwd wat me je met die stage6 gaat halen, maat van em gaat er van de week ook mee banken :)

Nah hoop op een pk-tje of 18 als ik het zelf tune.

Vandaag besloten dat ik de kappen eerst laat spuiten voor ik weer mn blok fix...
 
antriciet grijs is vet of iets richting de zwart. Maar ja het lelijke v ice vond ik altijd de velgen (is al verbeterd) en de voorkap (lichtunit) ik weet zeker dat je er iets leuks van gaat maken.
 
QuickSilveR85 said:
antriciet grijs is vet of iets richting de zwart. Maar ja het lelijke v ice vond ik altijd de velgen (is al verbeterd) en de voorkap (lichtunit) ik weet zeker dat je er iets leuks van gaat maken.

ICE is std gruwelijk lelijk , net als een Area51.

Voorkeur gaat ook uit naar de laatste kleur alleen dat valt minder op ;)


Koekdragster said:
gewoon blauw doen!

He bunschoten, vlakbij...hoe heet je ?

ModKid said:
Dat blauw is idd wel mooi, maar mischien is het zwart \ grijze ook wel lache.

Zwart never...dan kan ik net zo goed std kappen erop doen.

SiRoj said:
Ik ben nog steeds van mening dat dat ding er het beste uitziet zonder alle kappen!!!

Ja idd, maar ik wil er toch kappen op om hem af te maken...krijg ook nog een 5cm langer subframe erbij, gewoon voor de grap,niet ivm sprinten of snelheid ofzo , als het niet mooi is doe ik de gewone er weer
onder.
 
SiRoj said:
Ik ben nog steeds van mening dat dat ding er het beste uitziet zonder alle kappen!!!
idd vind ik ook, en doe anders alleen je voorkap erop, vind het get zonde anders maja het is jouw scoot;)

ik vind het grijs juist mooi:)
 
Bas@ICE said:
Ja idd, maar ik wil er toch kappen op om hem af te maken...krijg ook nog een 5cm langer subframe erbij, gewoon voor de grap,niet ivm sprinten of snelheid ofzo , als het niet mooi is doe ik de gewone er weer
onder.

Tis ook wel handig voor eventuele latere verkoop om er een mooi uitziend paar kappen er bij te hebben
 
SiRoj said:
Tis ook wel handig voor eventuele latere verkoop om er een mooi uitziend paar kappen er bij te hebben

Nah daar denk ik niet aan als ik met een project bezig ben.

red power said:
idd vind ik ook, en doe anders alleen je voorkap erop, vind het get zonde anders maja het is jouw scoot;)

ik vind het grijs juist mooi:)

Een ICE heeft alleen een voorkap :rolleyes:
 
Back
Top