#Bas
-
Weer eens het maandelijkse nieuwe topic, vorige topic was een beetje een choas geworden omdat de pics overal en nergens gehost stonden
Ten eerste hebben we dit nodig;
Ongeveer 5 of 6 weken geleden heb ik van iemand een zwaar opverrotte Gilera Ice gekocht zonder velgen en motorblok.
Ik heb hem meteen gestript en het frame naar de poedercoater gebracht en oranje laten coaten.
[b[Motorische gedeelte[/b]
Ik had al een gestraalt Runner blok die eigenhandig getuned is door mijzelf en pas gemaakt is op de spoelers voor een Polini Evo70 Cilinder.
De cilinder is ook eigenhandig aangepast.Maar doordat er iemand thuis mn cilinder heeft laten vallen is er een stuk hemd afgebroken aan 1 kant, opzich moet het geen probleem zijn dus de cilinder is gewoon gemonteerd...
Ik heb wel ff een reserve cilindertje erbij gekocht;
Metrakit Pro Race 2
Ook het spruitstuk is een beetje aangepast, std zit er een dikke ring in die een beetje begrenzend werkt...
Dus het gloednieuwe Malossi 25mm Rechte spruitstuk moest aan de dremel geloven;
Hier de gehele Setup, bijna alles is nieuw aangeschaf...ik wil alles zo clean mogelijk namelijk
Setup
Complete "(bijna) Allus MHRrr" Setup.
- Malossi MHR Speed FKT S5 (EX Joor)
- Malossi MHR Team 99 as
- Malossi MHR 25mm Spruitstuk
- Malossi MHR VL13
- KOSO 28mm D-slide *
- DPR Team 2004
- MVT Binnenrotor *
- Malossi MHR 2000 Vario
- Malossi MHR Kevlar Belt
- Malossi MHR Torque Driver
- Malossi MHR Fixed Poulie
- Malossi MHR Deltaclutch
- Malossi MHR Clutchbell
- Malossi MHR Primair 15/38 *
- Malossi MHR Secundair 14/47 *
- Malossi Denso W34EZU Bougie *
* Nog te kopen
- ....
- Koso Digital RPM/Temp. meter
- Adige Remschijf
- CMP Design Adaptor voor DNA Schokbreker
- Sebac DNA Schokbreker
- Gepolijste Velgen
- Bridgestone ML50 Banden
- Malossi Remblokken / Remsegmenten
Veer Adaptor - CMP Design
Aangezien er voor de Gilera Ice geen andere achterveren tekoop zijn ben ik uitgeweken naar een veer voor de Gilera DNA..
Deze heeft alleen een Minarelli bevestiging dus er moest een verloopstuk gemaakt worden, chezzmo heeft dit voor me gemaakt...
De achterveer zelf vond ik te zwart dus ik heb het onderste gedeelte gepolijst en het pootje wat op het blok komt goud gespoten.
Voorvork & Remschijf
Er zit ook een Sebac voorvork van een runner is, deze is nog als nieuw.Hij past normaal niet direct maar met wat aanpassingen zit hij perfect;
Radiateur,Reservoir en Slangen
Verder is er natuurlijk een Radiateur van een Speedfight opgekomen samen met het reservoir van een phantom en een paar mooie transparante slangen.De radiateur is opnieuw zwart gespoten..
Stuur indeling
Er is een stuur van het merk TNT gemonteerd,origineel is dit voor de welbekende MBK Booster en daarom was de diameter van de clamp
23mm, dit is uitgedraait naar 28mm....het mooie aan dit stuur is dat de clamp lekker kort en laag is en het stuur een stuk smaller dan de
normale versie.
Het remreservoir is gepolijst en het klepje van de snelgashendel is goud gespoten.
De kappen
De kappenset kan nog even duren omdat ik flink aan de gang ga met polyester, de voorkap zal uit 1 geheel worden zonder koplamp en er word vast wel wat uitgefreest.Voor de achterkant wil ik een underseat maken.Verder heb ik ook een runner voorspatbordje aangeschaft.
De bedoeling is dat de kappen Metallic Antraciet gespoten worden en bestickerd worden in de KTM 125cc GP style :W
Later meer hierover....
Overige Foto's & Informatie
Motul GP Special Competition Kart Olie
15 Juni 2004
5 Juli 2004
9 Juli 2004
Helm
Meteen een nieuw helmpje erbij gekocht voor de veiligheid
Het is het nieuwste model van Boost.
11 Juli 2004 - MK Pro Race 2 & Evolution6 Pijp erop
5 Augustus - Voorvork gepolijst enzo[/b]
Onder het zadel een gat gefreest voor de tank
21 Augustus - Rijdend
Filmpje
12 September
Hij ligt nu ff uit elkaar, heb het blok aangepast en laten glasparelen en een andere uitlaat gekocht.
Verder maakt de 28dello plaats voor de Keihin 28mm D-slide en misschien een Mikuni 24mm FS..
De evo is jammergenoeg dood (hemd afgebroken aan beide zijden doordat iemand hem ergens vanaf stootte, dus ik ga ff opzoek naar iets nieuws de komende tijd..ik denk dat het een Stage 6 gaat worden
Setup die het nu wordt
- Malossi MHR Speed FKT S5 (EX Joor)
- Doppler Krukas *
- Keihin 28mm D slide
- Malossi 25mm Recht spruitstuk
- Malossi VL13 (home tuned) *
- MK Pro race 2 uitlaat *
- Malossi Rotor
- Malossi MHR2000 Vario *
- Polini Evolution half poulie *
- Malossi Kevlar Belt
- Malossi Torque Driver *
- Hebo Verstelbare Clutch *
- Malossi Clutchbell *
- NGK105 EVX Racing Bougie *
- Carter heb ik ook aangepast natuurlijk.
28-09-04
Van Joor een Speed FKT gekocht met nieuwe powerseal wand.
Ben erg tevreden, nooit eerder een cilinder van een 'echte' tuner gehad, maar de kwaliteit is er vanaf te zien 8)
04-10-04
Na mn werk kreeg ik het idee ff mn voorkap te fixen...
De te kapjes op elkaar geklikt...het gat moet dicht...
Wat materiaal..
'Mal' maken..
Glasvezel matjes op maat knippen (lekker grof)
Hars zooi roeren..
FF @ gamma een grotere kwast gekocht aangezien de bijgeleverde te klein is..
Zooi aanbrengen...
Tape weg, andere kant..
Gaas en tape eraf en je koplamp is dicht...klein foutje gemaakt, aan de linker kant zat het gaas te
hoog dus hij is te bol geworden, maarja ff helemaal glad schuren en dan het gat opvullen met glasvezel..
Spatbord kort ik nog in...
Meteen ff klepje weggewerkt.
Daarvoor moest ik de randen van de kap en het klepje helemaal naarbinnen wegfrezen aangezien het klepje niet goed aansluit..
07-10-04
Vanavond weer ff doorgebeunt , ben echt super tevreden met de voorkap, ben nu totaal nog geen 3.5uur bezig in het is nagenoeg klaar...ik denk nog een uurtje of 2 plamuren en schuren.
Aangezien ik van 'cleaned look' houd op auto's doe ik het ook op mn scooter;
Klepje weggewerkt en ik ben bezig met het gat voor het contactslot weg te werken..
Spatbordje ingekort , staat 10x beter..
08-10-04
Vanavond uit mn werk even nieuwe freesjes gehaald en eens begonnen met het groffe uitfrezen...
Wel een kut werk omdat die kappen van een ice van plastic zijn dus alle randen smelten weg als je te langzaam freest..maarja het is goedgekomen, heb iets van de lijn af gefreest...
Morgen met korrel40 een strakke rand schuren en met de frees nog ff alles recht maken
Dit is dus de groffe vorm, dus niet zeuren dat het gaar gedaan is...
10-10-04
Net nog ff een uurtje lopen kutten.
Ik heb 1 gleuf dicht gemaakt , vind het zo mooier....
Beginnetje gemaakt aan het beenschild (klepje en contactslotgat weg..)
Één van deze kleuren moet het worden;
13-10-04
Vandaag ff wat zooi opgehaald
Nu alleen nog het blok kotteren en dan kan hij in elkaar.
Dan kan de ice in elkaar en mist hij alleen nog een Rotor , Overrangekit en Vertanding
Vanavond heb ik ook de voorkap weer helemaal dicht gemaakt, en zo blijft hij ook , wat mensen er ook van vinden.
16-10-04
Kappen zijn nagenoeg klaar, morgen even informeren bij spuiters als ze open zijn...en dan kijk ik wel of ik ze meteen achterlaat of zelf nog ff ga schuren (hangt van de prijs af).
De voorkap was erg veel werk om de bolling goed te krijgen en de kap een beetje in een punt te laten lopen zoals de rest van de kap...ben erg tevreden met het resultaat
Ten eerste hebben we dit nodig;
Ongeveer 5 of 6 weken geleden heb ik van iemand een zwaar opverrotte Gilera Ice gekocht zonder velgen en motorblok.
Ik heb hem meteen gestript en het frame naar de poedercoater gebracht en oranje laten coaten.
[b[Motorische gedeelte[/b]
Ik had al een gestraalt Runner blok die eigenhandig getuned is door mijzelf en pas gemaakt is op de spoelers voor een Polini Evo70 Cilinder.
De cilinder is ook eigenhandig aangepast.Maar doordat er iemand thuis mn cilinder heeft laten vallen is er een stuk hemd afgebroken aan 1 kant, opzich moet het geen probleem zijn dus de cilinder is gewoon gemonteerd...
Ik heb wel ff een reserve cilindertje erbij gekocht;
Metrakit Pro Race 2
Ook het spruitstuk is een beetje aangepast, std zit er een dikke ring in die een beetje begrenzend werkt...
Dus het gloednieuwe Malossi 25mm Rechte spruitstuk moest aan de dremel geloven;
Hier de gehele Setup, bijna alles is nieuw aangeschaf...ik wil alles zo clean mogelijk namelijk
Setup
Complete "(bijna) Allus MHRrr" Setup.
- Malossi MHR Speed FKT S5 (EX Joor)
- Malossi MHR Team 99 as
- Malossi MHR 25mm Spruitstuk
- Malossi MHR VL13
- KOSO 28mm D-slide *
- DPR Team 2004
- MVT Binnenrotor *
- Malossi MHR 2000 Vario
- Malossi MHR Kevlar Belt
- Malossi MHR Torque Driver
- Malossi MHR Fixed Poulie
- Malossi MHR Deltaclutch
- Malossi MHR Clutchbell
- Malossi MHR Primair 15/38 *
- Malossi MHR Secundair 14/47 *
- Malossi Denso W34EZU Bougie *
* Nog te kopen
- ....
- Koso Digital RPM/Temp. meter
- Adige Remschijf
- CMP Design Adaptor voor DNA Schokbreker
- Sebac DNA Schokbreker
- Gepolijste Velgen
- Bridgestone ML50 Banden
- Malossi Remblokken / Remsegmenten
Veer Adaptor - CMP Design
Aangezien er voor de Gilera Ice geen andere achterveren tekoop zijn ben ik uitgeweken naar een veer voor de Gilera DNA..
Deze heeft alleen een Minarelli bevestiging dus er moest een verloopstuk gemaakt worden, chezzmo heeft dit voor me gemaakt...
De achterveer zelf vond ik te zwart dus ik heb het onderste gedeelte gepolijst en het pootje wat op het blok komt goud gespoten.
Voorvork & Remschijf
Er zit ook een Sebac voorvork van een runner is, deze is nog als nieuw.Hij past normaal niet direct maar met wat aanpassingen zit hij perfect;
Radiateur,Reservoir en Slangen
Verder is er natuurlijk een Radiateur van een Speedfight opgekomen samen met het reservoir van een phantom en een paar mooie transparante slangen.De radiateur is opnieuw zwart gespoten..
Stuur indeling
Er is een stuur van het merk TNT gemonteerd,origineel is dit voor de welbekende MBK Booster en daarom was de diameter van de clamp
23mm, dit is uitgedraait naar 28mm....het mooie aan dit stuur is dat de clamp lekker kort en laag is en het stuur een stuk smaller dan de
normale versie.
Het remreservoir is gepolijst en het klepje van de snelgashendel is goud gespoten.
De kappen
De kappenset kan nog even duren omdat ik flink aan de gang ga met polyester, de voorkap zal uit 1 geheel worden zonder koplamp en er word vast wel wat uitgefreest.Voor de achterkant wil ik een underseat maken.Verder heb ik ook een runner voorspatbordje aangeschaft.
De bedoeling is dat de kappen Metallic Antraciet gespoten worden en bestickerd worden in de KTM 125cc GP style :W
Later meer hierover....
Overige Foto's & Informatie
Motul GP Special Competition Kart Olie
15 Juni 2004
5 Juli 2004
9 Juli 2004
Helm
Meteen een nieuw helmpje erbij gekocht voor de veiligheid
Het is het nieuwste model van Boost.
11 Juli 2004 - MK Pro Race 2 & Evolution6 Pijp erop
5 Augustus - Voorvork gepolijst enzo[/b]
Onder het zadel een gat gefreest voor de tank
21 Augustus - Rijdend
Filmpje
12 September
Hij ligt nu ff uit elkaar, heb het blok aangepast en laten glasparelen en een andere uitlaat gekocht.
Verder maakt de 28dello plaats voor de Keihin 28mm D-slide en misschien een Mikuni 24mm FS..
De evo is jammergenoeg dood (hemd afgebroken aan beide zijden doordat iemand hem ergens vanaf stootte, dus ik ga ff opzoek naar iets nieuws de komende tijd..ik denk dat het een Stage 6 gaat worden
Setup die het nu wordt
- Malossi MHR Speed FKT S5 (EX Joor)
- Doppler Krukas *
- Keihin 28mm D slide
- Malossi 25mm Recht spruitstuk
- Malossi VL13 (home tuned) *
- MK Pro race 2 uitlaat *
- Malossi Rotor
- Malossi MHR2000 Vario *
- Polini Evolution half poulie *
- Malossi Kevlar Belt
- Malossi Torque Driver *
- Hebo Verstelbare Clutch *
- Malossi Clutchbell *
- NGK105 EVX Racing Bougie *
- Carter heb ik ook aangepast natuurlijk.
28-09-04
Van Joor een Speed FKT gekocht met nieuwe powerseal wand.
Ben erg tevreden, nooit eerder een cilinder van een 'echte' tuner gehad, maar de kwaliteit is er vanaf te zien 8)
04-10-04
Na mn werk kreeg ik het idee ff mn voorkap te fixen...
De te kapjes op elkaar geklikt...het gat moet dicht...
Wat materiaal..
'Mal' maken..
Glasvezel matjes op maat knippen (lekker grof)
Hars zooi roeren..
FF @ gamma een grotere kwast gekocht aangezien de bijgeleverde te klein is..
Zooi aanbrengen...
Tape weg, andere kant..
Gaas en tape eraf en je koplamp is dicht...klein foutje gemaakt, aan de linker kant zat het gaas te
hoog dus hij is te bol geworden, maarja ff helemaal glad schuren en dan het gat opvullen met glasvezel..
Spatbord kort ik nog in...
Meteen ff klepje weggewerkt.
Daarvoor moest ik de randen van de kap en het klepje helemaal naarbinnen wegfrezen aangezien het klepje niet goed aansluit..
07-10-04
Vanavond weer ff doorgebeunt , ben echt super tevreden met de voorkap, ben nu totaal nog geen 3.5uur bezig in het is nagenoeg klaar...ik denk nog een uurtje of 2 plamuren en schuren.
Aangezien ik van 'cleaned look' houd op auto's doe ik het ook op mn scooter;
Klepje weggewerkt en ik ben bezig met het gat voor het contactslot weg te werken..
Spatbordje ingekort , staat 10x beter..
08-10-04
Vanavond uit mn werk even nieuwe freesjes gehaald en eens begonnen met het groffe uitfrezen...
Wel een kut werk omdat die kappen van een ice van plastic zijn dus alle randen smelten weg als je te langzaam freest..maarja het is goedgekomen, heb iets van de lijn af gefreest...
Morgen met korrel40 een strakke rand schuren en met de frees nog ff alles recht maken
Dit is dus de groffe vorm, dus niet zeuren dat het gaar gedaan is...
10-10-04
Net nog ff een uurtje lopen kutten.
Ik heb 1 gleuf dicht gemaakt , vind het zo mooier....
Beginnetje gemaakt aan het beenschild (klepje en contactslotgat weg..)
Één van deze kleuren moet het worden;
13-10-04
Vandaag ff wat zooi opgehaald
Nu alleen nog het blok kotteren en dan kan hij in elkaar.
Dan kan de ice in elkaar en mist hij alleen nog een Rotor , Overrangekit en Vertanding
Vanavond heb ik ook de voorkap weer helemaal dicht gemaakt, en zo blijft hij ook , wat mensen er ook van vinden.
16-10-04
Kappen zijn nagenoeg klaar, morgen even informeren bij spuiters als ze open zijn...en dan kijk ik wel of ik ze meteen achterlaat of zelf nog ff ga schuren (hangt van de prijs af).
De voorkap was erg veel werk om de bolling goed te krijgen en de kap een beetje in een punt te laten lopen zoals de rest van de kap...ben erg tevreden met het resultaat
Last edited: