hyosung rush toeter doet het enkel als motor NIET draaid

491GT

Well-Known Member
ik heb de searchs geraadpleegd maar kwam er niet echt verder mee.
had laatst een rush verkocht aan iemand maar tot mijn verbazing werkt de toeter dus niet meer als de motor loopt, als hij op zen contact staat maar niet loopt werkt hij dus wel. heb er nog niet echt naar kunnen kijken maar zou dit misschien een los contactje ofzo zijn? en wat moet ik demonteren voor der makkelijk bij te kunnen? de neuskap neem ik aan? (heb nog nooit de voorkant losgehaald dus vraag het ff snel)

weet iemand trouwens een work manual voor een rush challenger? heb er ooit 1 gehad maar kan hem nergens meer terugvinden. :s
 
Advertisement - register to remove this

ga er overmorgen een keer naar kijken, als hij geen massakabel heeft dan zou die toch ook beroerd moeten lopen? wand hij loopt echt super. waar zit die ergens aan de startmotor ofzo? toen ik hem kocht hing er idd vanalles los, gaf geen ontsteking, alles netjes vastgezet en toen kwam ik een losse kabel onder de voetplank naast de carterkap tegen. toen ik die vast draaide gaf hij meteen ontsteking en starte hij vanaf de eerste kick.
 
ben er gisteren naar gaan kijken maar dat ding was helemaal verzopen (en hier starte hij altijd van de eerste kick :/ ) denk dat de vlotterpakking lek is maar vind op webstores etc nergens één. ( http://www.easyparts.nl/showdrawing/43/8794/-/-d8794/Carburetor_assy.html ) het probleem met de toeter heb ik niet naar kunnen kijken, heb wel gezien dat er geen massakabel aan de startmotor hing dus als dat het probleem is valt het nog makkelijk op te lossen. weet iemand waar ik die vlotterpakking kan vinden?
 
iemand die weet wat voor carb er onder een rush zit? heb me al rot gezocht maar kan voor een rush zelf specifiek geen vlotterpakking vinden.
misschien dat de dealer hier inde stad hem op voorraad heeft maar daar kan ik dinsdag pas terecht. kmoet zelf nog naar de carb kijken maar ben vrijwel zeker dat de pakking gewoon zen beste tijd gehad heeft.
 
Als ik me niet vergis zit er een 12mm Gurtner carb. onder.
De Claxon werkt misschien niet omdat de accu mogelijk niet goed opgeladen is.
 
oh als dat net dezelfde is als die onder men benelli heb ik nog wel een carb die daar op past :) moet ik dus helemaal geen pakking gaan halen? ;)

verder ga ik morgen alles een keer nalopen. hij is trouwens netjes opgeladen wand heb hem in 2weken al 3 of 4x aan de lader gehangen, nu er weer veel op gereden word laat hij netjes bij btw. batterij is ook zo goed als nieuw. zal wel een draad aanleggen van het frame opde startmotor misschien dat het dan opgelost is, als dat niet is zoek ik gewoon verder.
thx voor de tip.
 
die scooter word nu vooral voor woonwerkverkeer gebruikt.(dus niet meer naar kunnen kijken) heb er even mee gebeld en de elektrische starter laat het volgens hun weer afweten.
toen ik hem net had en hem even aan de lader had gehangen ging de elektrische starter trouwens nog niet helemaal goed. (ging wel rond maar te traag) toen maar even mijn goede batterij inde hyosung gestoken en hij starte meteen.:)
die slechte batterij werkte trouwens na weekje wel weer goed in men benelli. (rijd nu maar 1 of 2x per week meer en hij start meteen als het knopje word ingedrukt)

ze hadden ook tegen me gezegd dat ze een nieuwe batterij gingen kopen maar ik denk dat het probleem ergens anders ligt. ben zelf niet echt goed in elektronica maar zomaar dingen gaan vervangen voor een probleem op te lossen is ook niet echt slim.
 
Back
Top