Husqvarna kapotte zuiger

Marcovt

Gas is alles
Hallo, ik heb een Husqvarna wre 125.
M'n motor liep vandaag opeens niet meer zo heel fijn(niet stationair lopen, geen koppel, gasreactie zeer slecht. Een paar uur later liep die niet meer. Ik heb nu het blok uit elkaar gehaald. En nu heb ik een vraag hoe kan ik dit : zie foto voorkomen in de toekomst en wat heb ik verkeerd gedaan. Ik mix 1:40, laat de motor altijd eerst warm draaien. Boegie is koffie bruin.
Post automatically merged:

20211203_200316.jpg
 

Attachments

  • Snapchat-2909020.jpg
    Snapchat-2909020.jpg
    102.3 KB · Views: 20
  • 20211120_203211.jpg
    20211120_203211.jpg
    97.3 KB · Views: 20
Advertisement - register to remove this

Op de foto lijkt inderdaad het zuigerveerslotje verdwenen.
Verder zie ik onderaan de zuiger een uitsparing, dit lijkt er wel uitgebroken.

Is dit inderdaad uitgebroken of is dit zo origineel?
 
Ik heb dit nog nooit gezien en ik zou niet weten hoe dit is gebeurd.

Ik zou me kunnen voorstellen dat er een vreemd object de cilinder is ingezogen en bij de neerwaardse beweging van de zuiger, de zuiger dit object als een guillotine heeft geraakt.

Heb je dat stukje zuiger en eventueel restmateriaal van iets anders teruggevonden in de krukasholte?
Zie je een beschadiging aan de inlaatpoort van je cilinder?

Is je membraan nog compleet en in orde?
 
Ik heb dit nog nooit gezien en ik zou niet weten hoe dit is gebeurd.

Ik zou me kunnen voorstellen dat er een vreemd object de cilinder is ingezogen en bij de neerwaardse beweging van de zuiger, de zuiger dit object als een guillotine heeft geraakt.

Heb je dat stukje zuiger en eventueel restmateriaal van iets anders teruggevonden in de krukasholte?
Zie je een beschadiging aan de inlaatpoort van je cilinder?

Is je membraan nog compleet en in orde
M'n membraam is nog compleet en in orde. Ik heb een paar metaal schilfertjes gevonden in m'n carter maar geen grote stukken. Inlaat poort en de cilinder zijn nog in orde.
 
Ik zou in ieder geval niet weten hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen als de oorzaak niet bekend is, maar het kan bijna niets anders zijn dan de aanname in mijn vorige post, lijkt mij.

Dus brute pech.

Wat ik zou doen is controleren op vreemde voorwerpen of afgebroken/beschadigde zaken of missing parts in het aanzuigcircuit.
Dus, in je luchtfilter, in je luchtfilterbuis, in je carburateur, in je spruitstuk, in je membraan en in de krukas holte.
Als alles schoon is, gewoon een nieuwe zuiger monteren and hope for the best.
 
Back
Top