Howto Hulpvraag

bartje314

New Member
Dag mannen.

Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaar van een kymco agility 50 met 26k op de teller.

Nu loop ik tegen problemen aan en wil dit zelf leren fixen ipv naar de shop te moeten.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

De situatie is als volgt: knopje van de elektrische start is los/naar binnen gedrukt dus ik start de laatste tijd met enkel kick. (knopje komt wel heb grotere zorgen)

Zodra de motor loopt en ik wegrij komt hij binnen 100,150m eerst op snelheid tot 35kmph waarna het vermogen afneemt en de scooter uiteindelijk stil valt.
Als ik dit 2,3x heb meegemaakt lijkt hij het te snappen en valt hij niet meer uit.
Wel duurt het daarna enorm lang voordat hij weer snelheid maakt en naar zijn max gaat.
Een heuvel afrijden helpt hierbij, dan zit hij sneller aan de 35kmph die hij dan ook niet meer loslaat.

Wat is hier de oorzaak van en wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt voor de tips.

Lang leve YouTube en zolang ik niet hoef te sleutelen aan tandwielen en krukassen wil ik dit zelf graag leren oplossen.
 
Advertisement - register to remove this

Dit lijkt me een probleem met de benzine toevoer / carburateur. Zoals:
  • Beschadigde of vervuilde vlotternaald of zitting.
  • Probleem met de vlotter of vlotterniveau niet correct ingesteld.
  • Verstopping in benzine aanvoer (in carb of slang of kraantje).
  • Lekkende vacuümslang waardoor kraantje niet goed opent.
  • Slecht werkend kraantje (test: zuig vacuumslang en kijk of er benzine stroomt uit de benzineslang).
Hoe je één en ander kunt testen en verhelpen, kun je vast al googlend en youtubend wel uitvissen hoop ik.
 
Hey man.

Hartelijk dank voor je hulp.
Na enig zoeken had ik al het idee dat het in deze hoek gezocht moest worden.
Thanks voor de bevestiging, ga ermee aan slag en hou je op de hoogte :)
Bart
 
Succes! Ik zou maar beginnen met de dingen waarvoor je de carb niet hoeft te openen. Al moet ik erbij zeggen, meestal ligt het toch aan de carb....
 
Back
Top