This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hulp versterker...

ultral0rd

Well-Known Member
ik weet dat ik waarschijnlijk in het verkeerde tab een topic aanmaak, maar kon niet vinden waar het wel moest..

Ik wil mijn logitech z-2300 speakers op mijn scooter gaan zetten 2x40watt
maar wat voor versterker zou daar goed op werken?

bvd!

Dit gaat ook voor geen meter klinken, die speakers zijn bedoelt om met subwoofer te gebruiken.
Maargoed, gewoon zon scooter versterkertje kopen van "2x100watt" van toxic of marquant ofzo...

'spNk graag wat meer uitleg haha,
ik ben niet zo in de audio maar wil je het misschien een beetje uitleggen?

Ga naar de mediamarkt, haal een marquant versterker (iets van 20 piek) Ding is geweldig, heb er zelf ook 1 in de scooter maar ik moet nog een plekje verzinnen voor de speakers

okee ik heb een versterker gekregen, en 2 speakers,
maar ik weet dat de 12v naar je +pool moet,
de Remote moet naar een schakelaar maar waar moet hij vervolgens heen??
En de Gnd ofzo waar moet die heen?

De remote is ook een soort plus, normaal gesproken sluit je deze aan op een auto radio, zodat wanneer de auto radio aan gaat je versterker ook aan gaat.

Bij grotere versterkers is de plus draad namelijk behoorlijk dik, en dat is niet echt handig om naar je radio om te leggen en je radio zou ook nog eens de ampères van je versterker moeten gaan leveren, en dat zijn er al snel héél wat, vandaar dat er een dun draadje, genaamd remote, naar je radio loopt. Je radio zet hier een spanning op van 12 volt, maar weinig ampère. De plus draad gaat gewoon met een dikke zekering naar de accu.

Je moet dus je remote met een schakelaar verbinden, en vervolgens met je accu zodat het lijkt alsof een auto radio dus een "aan" signaaltje geeft.

De GND(ground, aarde)/massa moet naar de min pool van je accu, of een kale plek op het frame.

ik las net dat ik de remote+schakelaar moet connecte aan de +kabel van de versterker... is dit zo?
zo ja hoe moet ik dat doen
?

Zucht. Ff paint schema gemaakt;

[ir]http://dl.dropbox.com/u/23517065/schema.png[/ir]

Je zou ook de plus én remote kabel kunnen schakelen, en dan 1 kabel naar de plus pool van de accu.