Hulp van iemand met krukas trekker

Tim Ark

Well-Known Member
Dag,

Ik loop met mijn Minarelli horizontaal blok telkens tegen hetzelfde probleem aan. Ongeacht in welke carter helft ik de krukas als eerst plaats, telkens zit hij teveel naar een zijde als de boel in elkaar is gedraaid. De krukas draait daardoor niet optimaal.

Ik heb meerdere methodes toegepast. Zoals eerst de lagers in de carters en dan de krukas erin. En ook met de lagers reeds op de krukas en dan in het blok. Heb er inmiddels schoon genoeg van. De hobby moet leuk blijven.

Hopelijk is er iemand met een krukas trekker die mij een handje wil helpen om de boel te centreren.
 
Advertisement - register to remove this

kwestie van vertrouwen, maar opsturen?
heb tijdje terug speciale carb. schroevendraaiers opgestuurd nadat ontvanger verzendkosten + overeengekomen borg had overgemaakt, hij heeft z'n ding ermee gedaan en schroevendraaiers weer keurig teruggestuurd, dus ik de borg weer teruggestuurd..
als je wilt (ver)huren kan je dat ook van tevoren afspreken welk deel van de borg niet terug hoeft.
doen ze op diverse autofora zo, nog mooier vind ik het zgn "forumtransport" waar ze hele deuren of motorkappen meegeven (soms zelfs estafette) naar de andere kant van het land.
 
kwestie van vertrouwen, maar opsturen?
heb tijdje terug speciale carb. schroevendraaiers opgestuurd nadat ontvanger verzendkosten + overeengekomen borg had overgemaakt, hij heeft z'n ding ermee gedaan en schroevendraaiers weer keurig teruggestuurd, dus ik de borg weer teruggestuurd..
als je wilt (ver)huren kan je dat ook van tevoren afspreken welk deel van de borg niet terug hoeft.
doen ze op diverse autofora zo, nog mooier vind ik het zgn "forumtransport" waar ze hele deuren of motorkappen meegeven (soms zelfs estafette) naar de andere kant van het land.


Stuur geen gereedschap op naar vreemden die ik niet persoonlijk ken..

Maar is altijd mogelijk om langs te komen.. Kan ik helpen om het blok dicht te krijgen en krukas goed in het midden te zetten.

Dat heb ik wel eens vaker gedaan.
 
Het blok is dicht. Met een rubber hamer kun je alleen de spanning eraf tikken. Krukas moet gecentreerd worden dmv een trekker. Ik ga maar zelf het gereedschap bestellen.
 
Ik doe zelf altijd gewoon eerst de lagers in het carter.. Zo weet i.i.g dat de krukas beter ondersteunt draait naar montage.

Dan trek in de krukas in het groter deel.. En het kleine deel er tegen aan.

Vind verhitten altijd zo onbetrouwbaar werken.

1. Ten eerste koelt je carters best snel weer af omdat de rest van de carters achteraan ook als warmtegeleider gaat werken.
2. Mocht de carters gespoten zijn, wil je geen giftige dampen inademen.
3. Lagers gaan vaker al schuiner erin en dan heb je weinig tijd om het probleem te herstellen.

Het kan ook best zijn dat mijn camping brander / soldeer brander niet meer zo goed werk.
Had er vroeger wel redelijk goed resultaat mee gehaald.. Maar met een krukas trekker heb je zo veel meer rust als je bezig bent en deze werkt ook altijd.
 
Het blok is dicht. Met een rubber hamer kun je alleen de spanning eraf tikken. Krukas moet gecentreerd worden dmv een trekker. Ik ga maar zelf het gereedschap bestellen.
Nog nooit een trekker gebruikt om een krukas te centreren hoor. 2 moeren erop en een goeie tik met een hamer. Als je het zo niet voor elkaar krijgt sla je niet hard genoeg
 
Je moet ook geen voorhamer pakken en lopen te rammen om het te slopen he maar als je carter goed vast in de bankschroef staat kun je daar echt wel een klap op geven. Ik doe het zo vanaf mn 17 ongeveer en ben nu 32 en heb aardig wat krukasjes op deze manier vervangen kan ik je vertellen. Je hoeft ook minder hard te slaan dan je denkt hoor.
 
Nog nooit een trekker gebruikt om een krukas te centreren hoor. 2 moeren erop en een goeie tik met een hamer. Als je het zo niet voor elkaar krijgt sla je niet hard genoeg

Daarom heb jij zeker je krukas weer aan vervanging toe na 15.000km
Post automatically merged:

Ga toch niet beuken op een krukas. Hij zit immers al in de lagers vast.

Een tik in de zin van even laten schrikken kan.. Maar je moet er niet meermals achter elkaar erop gaan zitten hameren..

Want dan is het einde oefening voor de belans van je krukas.
 
Back
Top