hulp nodig voor mn neos please !!!

neoracer*

Well-Known Member
Hey beste mensen ik zit echt met een probleem,
ik reed ongeveer 4 maanden geleden op een lange weg en toen begaf mijn scooter het ineens onderweg,
ik mn carterdeksel opengemaakt en wat zag ik....een kapotte starterclutch..en wat bleek :mn 70cc ( met 49cc uiterlijk erop geschreven), was helemaal versleten van binnen, dus ik had een nieuwe 50cc + starterclutch gehaald en erop gezet.
Me compressie was weer trug...en hij startte gewoon maar hij was niet vooruit te branden en k heb een beetje gerommeld met mijn afstelling en me caberateur, en bij alles wat ik deed ( rolletjes/trekveertjes/sproeier etc.) kwam er geen verschikkelijke verandering in zijn rijstijl :S:S;(;( hij loopt echt maximaal 15/20 en is niet vooruit te branden gewoon, en als ik me choke opentrek dan gaatie ietsjes beter maar ook niet voldoende.
Ik heb ook een 50cc kop erop zitten en daar ligt het ook niet aan...ik weet me echt geen raad meer ...hebben jullie mischien suggesties voor me ??
daar zouden jullie me echt mee helpen,
groetjes mij :)
 
Advertisement - register to remove this

setup:
-std 50cc
-gianelli next (begrenzer is weer teruggezet)
-std caberateur
-std ontsteking
-@ the moment weet ik nie wat voor rolletjes want ik heb er talloze geprobeerd zonder effect
- polini vario
- std koppeling met groene veertjes van polini
-sproeier 68 of 72 weet ik niet meer precies
 
mischien zit je carb ofzo verstopt of is gewoon je bougie kapot.
maak je carb ff schoon en draai dr voor de zekerheid ff een nieuw bougietje in.

aangezien je zegt dat hij met shoke beter rijd denk ik toch dat je groter in sproeier moet. is je filter begrensd?
 
me caberateur heb ik van binne en buiten al gezien...niks aan de hand....me sproeier lijkt me sterk want ik merk echt geen verschil in biede......en ik weet nie hoe een filter begrensd is ??
want voordat die 70 kapot ging reed die goed met dezelfde filter
 
neoracer* said:
een kennis van me heeft t ook weleens over mijn buitenkant van me koppeling gehad...ik moet kijken of die mijn trommel wel genoeg raken..zou dat kunnen of bullshit ?

het zou kunnen maar dan merk je egt wel dat ie doorslipt. en als die al aangrijpt lijkt me dit sterk
 
neoracer* said:
Hey beste mensen ik zit echt met een probleem,
ik reed ongeveer 4 maanden geleden op een lange weg en toen begaf mijn scooter het ineens onderweg,
ik mn carterdeksel opengemaakt en wat zag ik....een kapotte starterclutch..en wat bleek :mn 70cc ( met 49cc uiterlijk erop geschreven), was helemaal versleten van binnen, dus ik had een nieuwe 50cc + starterclutch gehaald en erop gezet.
Me compressie was weer trug...en hij startte gewoon maar hij was niet vooruit te branden en k heb een beetje gerommeld met mijn afstelling en me caberateur, en bij alles wat ik deed ( rolletjes/trekveertjes/sproeier etc.) kwam er geen verschikkelijke verandering in zijn rijstijl :S:S;(;( hij loopt echt maximaal 15/20 en is niet vooruit te branden gewoon, en als ik me choke opentrek dan gaatie ietsjes beter maar ook niet voldoende.
Ik heb ook een 50cc kop erop zitten en daar ligt het ook niet aan...ik weet me echt geen raad meer ...hebben jullie mischien suggesties voor me ??
daar zouden jullie me echt mee helpen,
groetjes mij :)

valse lucht is een goeie,..had ik ook,,.. zou het probleem kunnen zijn,.
veel suc6
 
jah en nou nog erachter komen waar de valse lucht word aangezogen...zouden het ckr me keeringen kunnen zijn...zoja waar zijn ze precies te vinden want ik ben niet zoeen bekende als het gaat om ringen,lagers en sjit en wat maar met een krukas te maken heeft
 
ik ben er achter gekomen waar mijn keeringen zitten, en zou dat dan een reden kunnen zijn dat er valse lucht aan word gezogen ? en dan nog een vraag zou het dat alleen mn keering achter de starterclutch betreffen of ook die achter mn ontsteking :|:|:|??
 
mense ik herinner me wel dat ik een dagje of 2 voordat me startkoppeling t begaf met te lichte rolletjes heb gereden dus hij maakte overtoeren
(ga nou niet allemaal zeggen dat dat zo verkeerd is dat weet ik zelf ook wel ik ben eigenwijs maja niet zeuren dus...)
miss zegt jullie dat wat meer...
 
1 keerring (een stukje) eruit is genoeg om het ding verrot te laten lopen.
check dus ff allebij de kanten.

Maakt het dingetje nog wel toeren of ook helemaal niet? je kan voor de ckerheid een bougie van een vriend van je proberen of een nieuwe kopen, t kan daar ook aan liggen, hoe vaag het ook klinkt/ hoe goed hij nu nog vonkt.

Check ook ff of je carb nog wel benzine krijgt/hebt.

t klinkt bij mij ook in me oren of het transmissie of valse lucht is. Valt ie ook weg als je vol gas geeft of komt ie wel gewoon vlot op toeren? t zal echt niet aan die rolletjes gelegen hebben.
 
hij maakt wel toeren...het duurt wel een tijdje voordat ie start.. maar dat komt omdat ik m vaak stil laat staan voor een tijdje en me accu is zwak...
maar terzake als ik gas geef maakt ie wel toeren maar niet echt vlot..hij valt ook gauw uit met stationair lopen...als ik mn choke niet open heb staan

Bougie ligt het niet aan dat heb ik al vaak genoeg geprobeerd

maar is het moeilijk om bij me keering te komen achter mijn ontsteking dan ga ik snel een kijkje nemen???

als ik er nou echt niet uitkom maak ik wel ff een filmpje van het hele gedoe..dan kunnen jullie het allemaal zelf zien hoe bout ie loopt :S
 
Back
Top