Hulp nodig van kenners

Dag allemaal. ik heb wat hulp nodig van jullie scooterkenners.
Ik heb deze week 2dehands een booster spirit gekocht model van 1999-2003. (2 takt)
De setup: - 50cc, 17.5 del met sproeier 110, tecnigas next r bijna zeker ontgrenst en zo een powerfilter van k&n. De carbu,cilinder en zuiger zijn trouwens nieuw en moet ingereden worden. Nu hij startvan de eerste kick gaat snel hoog in toeren maar alsk wat meer gas geef wilt hij niet meer.. en te grote sproeier of te klein? Kwil ook di power filter vervangen met een std filter welke sproeier moet ik dan gebruiken?
Lange post sorry daarvoor alle hulp welkom! Thx
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Luchtfilter vervangen voor een origineel model, voorbeeld: https://www.scooty.be/nl/luchtfilters/521-luchtfilter-booster-spirit-voor-2004.html
Sproeiermaat zo rond de 78/80 zal ruim voldoende zijn i.c.m. de 17,5 carburateur en standaard filter.
Ik zou er ook niet meer op gaan rijden met de huidige powerfilter...
Zeker niet als je de cilinder nog volledig moet inrijden, een goed lucht en brandstofmengsel is heel erg van belang, uiteraard is ook de mengolie belangrijk! Beter iets te rijk afstellen dan te arm, want dan kan de cilinder makkelijk warmlopen, en in het ergste geval zelfs totaal vastlopen.
 
Die luchtfilter uit de link die je post is de juiste, en past ook onder de jouw scooter.
Het is wel eens verwarrend omdat wij in Holland geen type Booster hebben. Hier is het een BWS (Big Wheel Scooter).
Maakt niks uit wat dat betreft, en ook het motorblok; CW50RS of CW50RSP is idem.
 
Last edited:
Hallo,
Ik heb dus daarnet de std luchtfilter eropgezet en kheb een sproeier 98 opgezet. (Nog altijd te groot wrs maar wou afbouwen.) Nu wou ik een test ritje maken, 1 keer kicken en hij starte. Draaide mooi op rolanti maar ik kon zo veel gas geven als ik wou hij kom niet vooruit zelf geen meter. Wou het ook niet forceren aangezien het een nieuwe blok is
 
Sproeier is veel te groot...
Standaard in de 12 mm carburateurs is de grootste maat 84.

Dellorto 12 PHBN is maat 84
Teikei TK 5LE-00 is maat 80
Gurtner Y12P-8K is maat 82
Teikei TK 5NT-00 is maat 80
Teikei TK 5RJ-00 is maat 84

Let wel! Is tot 2003...
Na 2003 werden de hoofdsproeiers een stuk kleiner i.c.m. een standaard carburateur..

Sproeiermaat zo rond de 78/80 zal ruim voldoende zijn i.c.m. de 17,5 carburateur en standaard filter.

Dit is uiteraard even proberen en testen.., maar tussen de 78/82 zal echt voldoende zijn.
Het vervelende is, is dat er geen exacte sproeiermaat is aan te geven in dezen.

Is dus gewoon even testen wat het best reageert, en ook gewoon goed rijdt zonder dipjes met voldoende brandstofmengsel i.v.m. voldoende smering en zuurstof.
 
Back
Top