Hulp nodig over peugeot speedfight 2

Ivo153

New Member
Ik heb een probleem.
Hoe kan ik weten of mij blok horizontaal of verticaal is?
Ik heb een stuk tap eind wat vast zit. Als ik het tapeind ga uit boren en het gaat mis. Dan wil ik een back up hebben om het carter helft te vervangen. Als ik op google in toets peugeot speedfight 2 carter rechts. Kom ik op een carter helft van minarelli uit.
Heeft iemand hier verstand van?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan hoe de cilinder op het carter is gemonteerd.

Zit deze op de voorkant van het carter en wijst de uitlaat poort naar beneden is het een horizontale motor.

Zit de cilinder boven op het carter zelf en wijst de uitlaat poort (schuin) naar voren dan is het een vertikale motor.


Peugeot speedfight 2 is altijd gewoon nog vertikaal geweest.

Die rechter carters zijn moeilijk te vinden.. Door ondeugelijk gebruik (niet de juiste uitlaat beugel gebruiken) heb je kans dat de bovenste uitlaat steun af kan breken, en dan heb je een nieuwe (andere nodig) en daarom zijn deze moeilijk aan te komen. (word veel gebruikt om een verkracht carter te vervangen.. (er is meer vraag na dan dat er geleverd kan worden.

Technisch gezien is het peugeot horizontaal het betere blok.
 
Tap end uitboren kan best wel eens een erg moeilijke klus worden.. Zeker als een tap end gehard kan zijn en je carter dit niet is.
Dan loopt continu je boor weg en richting het alu van je carter.

Daarnaast heb je er echt een zeer goede cobalt boor voor nodig om goed in gehad staal te kunnen boren.. Een degelijke bouwmarkt boor zal niet voldoende zijn.

Waarschijnlijk kan je dat carter beter weg brengen bij een metaal bewerker en zien of dat die die tap kan herstellen..
 
Back
Top