HULP NODIG malagutti f15 ducati corse

Orion1980

New Member
hallo allemaal,

Mijn scootertje wil niet meer starten. Ik ben sinds enkele maanden eigenaar. Op het laaste sloeg de scooter vaak af en stotterde als een malle.

Toen heb ik google helemaal leeg gehaald aan info en ben begonnen met zoeken.... allereerst de accu vervangen. Bougie er uit deze was licht gesmolten. Nieuwe bougie getest, geen vonk. Daarom de cdi vervangen, was een hele klus om er 1 te vinden die juist is. Diverse bedrijven gevraagd welke nodig te hebben en uiteindelijk een gevonden (90 euro). Ook maar de dop en kabel vervangen (15 euro). Nu wel weer vonken.

Nog steeds niet starten, bougie wel nattig na trappen op de kick. Toch maar de carborateur schoonmaken (12 gurtner voor minarelli sproeier 74) bleek binnen in beschadigd/gezaagd aan de sproeier houder door vorige eigenaar ? Dan maar een nieuwe gekocht van dellorto en meteen maar een 17,5. (90 euro) Sproeiertje 86 er in. We waren toch bezig dus meteen even een nieuw membraam en alle pakkingen vervangen. En een nieuwe luchtfilter met polini sponsje.

Maar starten ho maar. Komt niet eens in de buurt van willen starten.

Overige setup

50 cc minarelli horizontaal
Leovince tt black
Polini hi speed vario met 4.5 rollen
Blauwe polini drukveer
Blauwe polini trekveertjes

Al met al al een paar 100 euro in de scooter (gekocht voor 400) zitten. Gister de enige garage hier in de buurt gebeld. Ophalen en onderzoek kom ik op minimaal 100 euro. Na het hele verhaal hierboven wilde ze me eigenlijk niet eens helpen daar ik zelf te veel aan de scooter heb gedaan. Na flink aandringen zijn ze toch akkoord gegaan. Maximale kosten schatten ze op rond de 500 euro om hem weer lopend te krijgen...... en dan ben ik hem zeker n week kwijt.

Mijn vraag aan jullie. Wat mis ik.... handen in haar situatie.....
 
Advertisement - register to remove this

compressie
Ik heb geen meter, maar bougie er uit en hand er op dan duwt die mijn hand er af. Kickstarter heeft ook voldoende (lijkt mij) weerstand.
Post automatically merged:

Kwa cdi, het gaat er bij die ducati cdi's toch om dat de laaste 6 cijfers gelijk zijn ?
 

Attachments

  • 20200906_102235.jpg
    20200906_102235.jpg
    226.7 KB · Views: 3
Last edited:
500€ voor zoiets? Ver weg blijven van die zaak. Een complete revisie heeft mij 385€ gekost. 500€ is een belachelijke prijs wat ze naar mijn mening echt niet kunnen beoordelen zonder überhaupt ernaar te kijken. Ver van weg blijven dus.
 
Back
Top