Hulp nodig bij afstellen zip 2000

sadaniel

New Member
bedankt voor het klikken op mn post het gaat dus om het volgende ik ben de trotse eigenaar van een zip 2000 maar hij loopt niet zo hard als zou moeten de setup is als onderstaand
50cc aliminium standaard cilinder
17.5 dell ortho
Sito plus
5.0 gr malossi rollen
Witte drukveer
Paarse trekveren
Hij loop op de gps nu 57 vario ring is eruit geen prop in de uitlaat etc ik hoef geen 100+ te rijden maar volgens mij zit er iets niet goed in de afstelling want ik hoor dus dat mensen met de standaard onderdelen zonder vario ring en prop 70-80 op de gps rijden dus wie o wie kan me helpen
 
Advertisement - register to remove this

Welke sproeier?

2t of 4t?

Ik rijd al 70 met alles standaard en ontgrenst.

Ik denk dat je of zwaardere rolletjes of een kleinere/grotere sproeier nodig hebt. Of misschien je luchtafstelling
 
Sito plus op een 50cc aluminium is nou niet echt de beste combinatie.. Je hebt echt een andere uitlaat nodig wil je ermeer eruit halen.. Die Sito+ is veelste tam voor die cilinder.
 
Sito plus op een 50cc aluminium is nou niet echt de beste combinatie.. Je hebt echt een andere uitlaat nodig wil je ermeer eruit halen.. Die Sito+ is veelste tam voor die cilinder.

Ts heeft gewoon een standaard cilinder, dat deze van aluminium is wil niet zeggen dat het ook een snelle cilinder betreft.
Dus een Sito plus is helemaal geen verkeerde keuze..., sommige type's zijn zelfs zeer goed te noemen.
Ik heb de Sito ook onder een DR 70 stock cilinder gehad en presteerde prima wat dat betreft.
Ook onder een MHR replica 70cc deed deze uitlaat het goed, uiteraard behaal je niet het maximum uit de setup maar voor mij maakte dit op dat moment niet zo veel uit. (Db's des te meer)

Wat wel een punt kan zijn is dat de cilinder begrenst is door een zgn half maantje in de cilindermond.
Althans, dit ben ik wel een paar keer tegengekomen op standaard alu cilinders....
Maar aangezien dit topic uit 11 februari 2018 dateert, vermoed ik dat dit al is opgelost.
 
Last edited:
Probeer eens rond de 5,5 grams rolletjes. Orgineel is 6,4 grams en zoveel lichter moet je dan ook niet gaan.. Ga je te licht dan zal je snel 10 km in top in leveren. Ook bij een te zware drukveer.
 
Back
Top