Hulp nodig alsjeblieft

Jdb123

New Member
Beste lezers,
Allereerst bedankt dat je de tijd wilt nemen om dit te lezen en me wellicht te helpen.
Ik heb een zip 2000 2t en heb deze vanaf het frame opgebouwd. ( dus van een kaal frame een scooter gemaakt)
Motorblok type C25EM
Ik had een motorblok gekocht op marktplaats en hier een nieuwe 70cc cilinder met een nieuwe 17.5mm carburateur opgezet. Krukas leek al een beetje gammel maar toch maar erop gezet.

Scooter startte liep stationair niks aan de hand . Tot het moment dat je begint te rijden en de scooter bij de 20km begint te stotteren en vermogen verliest ook gaat de scooter (valt soms ook uit) uiteindelijk niet harder als 35. ( Heel raar met een 70cc natuurlijk)
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

Nieuw luchtfilter
Andere bobine
Andere bougie en kabel en dop
( cilinder en carb is nieuw)

Ik dacht misschien dat de krukas lagers verrot waren maar
Ik heb zelfs al een compleet ander motorblok geprobeerd en precies het zelfde probleem ( zou natuurlijk kunnen dat allebei de blokjes verotte krukas lagers hebben)

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik ben ten einde raad
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als een te grote sproeier waardoor de scooter verzuipt. Kortom, niet goed afgesteld. Lucht/benzine etc.
Sorry vergeten bij te zeggen , meerdere sproeiers geprobeerd zelfs andere koppeling geprobeerd luchtschroef helemaal eruit gehad en zelfs helemaal erin, veranderd niks
 
Als ik het goed heb zou je scooter moeten uitvallen als je de luchtschroef dicht draait. Denk eerder dan aan valse lucht.
Om te testen of hij valse lucht zuigt: laat de scooter stationair lopen en spuit remmenreiniger op het inlaatspruitstuk bv. Als hij daar valse lucht zuigt slaat hij af.
Let wel op: remmenreiniger is zeer brandbaar!
Deze tip heb ik overigens van Joey Schaar / Vol gas met Joey op youtube. Daar staat ook een filmpje bij.
 
Kijk ook eens na of je gasnaald niet te hoog staat dit kan ook de reden zijn. Ik denk persoonlijk eerder dat het valse lucht is.
 
Na nog wat dingen veranderd te hebben, Nieuw spruitstuk en membraam , andere koppeling en variateur .
Rijd de scooter soms wel goed en soms niet. vandaag op de terugweg naar huis reed die niet meer harder als 15 km per uur zelfs bij vol gas, terwijl die op de heenweg nog makkelijk 70 reed. Ik snap er helemaal niks van. carburateur is er ook al weer afgeweest schoongemaakt gasnaald is ook nagekeken.
 
De cdi en bobine is bij piaggio 1 geheel en piaggio wil de stroomwaardes niet prijs geven. Dus dat is moeilijk

Pia net zo'n zeikerd als Peug v.w.b. klantvriendelijkheid policy :mad: helaas.
Bij Yamaha kan je bijna voor alles aan de bel trekken is mijn ervaring....
Maar goed, dit was niet de vraag, ik heb wel het e.e.a. aan Pia manuals tot m'n beschikking.

Zal even kijken of ik dit kan posten hier, bestand is echter aardig groot en ik ben er niet geheel zeker van of de server van SFN dit pikt.
Heb voor nu alleen het 50cc gebeuren toegevoegd aan je draadje aangezien dit relevant is.
Misschien dat dit wat licht op de zaak werpt qua bobine & cdi!
 

Attachments

  • Info_manual_1.pdf
    1 MB · Views: 4
Ondertussen andere cdi/bobine geprobeerd.. zelfde probleem. Ik zit zelf nog te denken aan de spanningsregelaar aangezien ik ervan uit ga dat het probleem in de elektra zit. Zou het volgens jullie kunnen dat het probleem in de spanningsregelaar zit?
 
Ik denk het niet, maar is volgens mij makkelijk te controleren: zet een voltmeter op de massa en uitgang van de spanningsregelaar en ga rijden. De spanning zou bij elke snelheid/toerental gelijk moeten zijn.

Ik zou toch de tip van de valse lucht eens testen. Dit is zeer makkelijk te doen. Zie onderstaand filmpje bij 5 min en 10 seconden.

PS dit filmpje heeft ander onderwerp dan jouw probleem, maar het gaat er even om hoe je kan testen op valse lucht.
 
Pia net zo'n zeikerd als Peug v.w.b. klantvriendelijkheid policy :mad: helaas.
Bij Yamaha kan je bijna voor alles aan de bel trekken is mijn ervaring....
Maar goed, dit was niet de vraag, ik heb wel het e.e.a. aan Pia manuals tot m'n beschikking.

Zal even kijken of ik dit kan posten hier, bestand is echter aardig groot en ik ben er niet geheel zeker van of de server van SFN dit pikt.
Heb voor nu alleen het 50cc gebeuren toegevoegd aan je draadje aangezien dit relevant is.
Misschien dat dit wat licht op de zaak werpt qua bobine & cdi!
Thanks zal dr eens naar kijken
 
Back
Top