Hulp nodig alsjeblieft

Beste lezers,
Allereerst bedankt dat je de tijd wilt nemen om dit te lezen en me wellicht te helpen.
Ik heb een zip 2000 2t en heb deze vanaf het frame opgebouwd. ( dus van een kaal frame een scooter gemaakt)
Motorblok type C25EM
Ik had een motorblok gekocht op marktplaats en hier een nieuwe 70cc cilinder met een nieuwe 17.5mm carburateur opgezet. Krukas leek al een beetje gammel maar toch maar erop gezet.

Scooter startte liep stationair niks aan de hand . Tot het moment dat je begint te rijden en de scooter bij de 20km begint te stotteren en vermogen verliest ook gaat de scooter (valt soms ook uit) uiteindelijk niet harder als 35. ( Heel raar met een 70cc natuurlijk)
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

Nieuw luchtfilter
Andere bobine
Andere bougie en kabel en dop
( cilinder en carb is nieuw)

Ik dacht misschien dat de krukas lagers verrot waren maar
Ik heb zelfs al een compleet ander motorblok geprobeerd en precies het zelfde probleem ( zou natuurlijk kunnen dat allebei de blokjes verotte krukas lagers hebben)

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik ben ten einde raad


Ondertussen heb ik dus 2 dagen goed kunnen rijden op de scooter, wel een lichte stotter aan het begin maar zodra je eenmaal op gang kwam ging de scooter als een malle. Vervolgens zet ik hem bij een maatje op de stoep en wil ik na een paar uur wegrijden, en begint de scooter weer te stotteren en kom ik niet voorbij de 5km per uur terwijl ik vol gas geef. Heb de valse lucht nog niet negekeken, wel een ander spruitstuk geprobeerd.
Setup nogmaals:
DR 70 CC NIEUW
17.5mm Delorto NIEUW met een NIEUWE sproeier 80
C25EM motorblok zip 2000 2t
Standaard krukas
Standaard vario en Koppeling

Ontsteking koppeling en vario al een keer gewisselt
 
Ik vermoed dat je een massa/aarding probleem hebt.
Zodra er een storing optreedt wordt het geheel via een andere kabel naar massa afgeregeld.
Dit gaat dan ten koste van de CDI en geeft deze verkeerde signalen/pulsen door naar de bobine.

Het is vreemd dat de scoot 2 dagen goed rijdt en er vervolgens genoeg van heeft.
Iets maakt dus contakt wat eigenlijk niet mag... (vocht kan ook nog maar daar ga ik niet vanuit)
Kijk is of je visueel wat kan ontdekken aan slijtage van de massabedrading in het circuit.
Misschien een open deur intrappen, maar let daarbij ook op aansluitingen van het frame, accu et cetera.

Zal lastig zijn om te vinden daarom kan men het best even een multimeter erbij pakken.
 
Ik vermoed dat je een massa/aarding probleem hebt.
Zodra er een storing optreedt wordt het geheel via een andere kabel naar massa afgeregeld.
Dit gaat dan ten koste van de CDI en geeft deze verkeerde signalen/pulsen door naar de bobine.

Het is vreemd dat de scoot 2 dagen goed rijdt en er vervolgens genoeg van heeft.
Iets maakt dus contakt wat eigenlijk niet mag... (vocht kan ook nog maar daar ga ik niet vanuit)
Kijk is of je visueel wat kan ontdekken aan slijtage van de massabedrading in het circuit.
Misschien een open deur intrappen, maar let daarbij ook op aansluitingen van het frame, accu et cetera.

Zal lastig zijn om te vinden daarom kan men het best even een multimeter erbij pakken.
Thanks voor de moeite ik ga dr weer mee aan de slag, zou het ook aan de spanningsregelaar kunnen liggen denk je?
 
Back
Top