Hulp met WOK keuring

Status
Not open for further replies.
Je mag gewoon met wok naar de keuring rijden.
Dat mag dus niet.
De scooter moet eerst gekeurd zijn door de RDW.
Als de scooter goedgekeurd word, dan krijgt men binnen vijf werkdagen een brief ter bevestiging.
Pas na ontvangst van deze brief mag er weer op de openbare weg gereden worden.

Die plaat is gewoon verzekerd of je nou een wok erop hebt zitten ofniet.
Dat klopt, maar er mag niet gereden worden met met de scooter zolang er een WOK-melding op staat.
Dus de verplichting blijft om de scooter te verzekeren, maar er mag niet mee worden gereden.
Wanneer er wel gereden word tijdens de Wok-status en er gebeurd iets, dan kan de verzekeringsmaatschappij wel eens heel moeilijk gaan doen i.v.m. het uitkeren van schade en/of letsel aan derden.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met een eendagskenteken mag er op de dag van keuring wel mee gereden worden.
Mits verzekerd natuurlijk.

Ter verduidelijking voeg ik een PDF toe waar ik een paar regels geaccentueerd heb omtrent de keuring en het weer mogen rijden op de openbare weg.
 

Attachments

  • Keuren _ RDW.pdf
    58.9 KB · Views: 8
Dat mag dus niet.
De scooter moet eerst gekeurd zijn door de RDW.
Als de scooter goedgekeurd word, dan krijgt men binnen vijf werkdagen een brief ter bevestiging.
Pas na ontvangst van deze brief mag er weer op de openbare weg gereden worden.


Dat klopt, maar er mag niet gereden worden met met de scooter zolang er een WOK-melding op staat.
Dus de verplichting blijft om de scooter te verzekeren, maar er mag niet mee worden gereden.
Wanneer er wel gereden word tijdens de Wok-status en er gebeurd iets, dan kan de verzekeringsmaatschappij wel eens heel moeilijk gaan doen i.v.m. het uitkeren van schade en/of letsel aan derden.


------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met een eendagskenteken mag er op de dag van keuring wel mee gereden worden.
Mits verzekerd natuurlijk.

Ter verduidelijking voeg ik een PDF toe waar ik een paar regels geaccentueerd heb omtrent de keuring en het weer mogen rijden op de openbare weg.


Dat is ook wat ik er mee probeerde te zeggen..
Zolang er WOK erop staat mag je er niet zomaar de openbare weg mee op. Ook al heb je een keurings afspraak bij de rdw.

Je zal bij de RDW dus eerst een 1 dags kenteken moeten aanvragen.. En daarmee mag je wel mee naar de rdw. Als die dan goed gekeurd is moet je het oude kenteken plaat weer terug monteren.
 
Last edited:
Hallo mensen,

Nogmaals ik heb de scooter zo gekocht...ik wist wel dat het iets harder ging maar daar ben ik toch allang voor gestraft met die achterlijke bekeuringen?

Een Audi RS6 gaat ook 300 km/u terwijl de maximale snelheid in Nederland 120 km/u is...waarom mag een auto die ver boven de maximale toegestane snelheid in Nederland dan wel rondrijden?

Gaat allemaal om geld...net zoals het overgrote gedeelte van alle ongelukken worden veroorzaakt door geparkeerde voertuigen een vastgesteld feit is...denk dan voornamelijk aan zicht belemmering onder allerlei omstandigheden en dergelijke, deuren die open gaan, niet goed kijken bij het wegrijden enzovoorts.

Het gaat erom dat de scooter helemaal 100 % in orde moet zijn terwijl de scooter papieren in beslag zijn genomen op basis van de overtreding van de zogenoemde constructie snelheid...de constructie snelheid is overigens gewoon 75 km/u vanuit Italië maar Nederland gaat weer zijn eigen uitbuiting regeltjes creëren om zodoende weer mensen lastig te vallen en het leven zuur te maken.

De scooter rijdt als het goed is nu 45 km/u maar of de rest allemaal in orde is wat volgens een WOK keuring is verplicht daar kan ik natuurlijk helemaal geen inschatting van maken.

En dat is dus het probleem...de scooter ziet er goed uit, is een uniek model en erg geliefd dus zeker nog voor mij goed genoeg of desnoods voor de verkoop maar ik durf dus geen WOK keuring afspraak te maken omdat ik helemaal niet zeker ben of bijvoorbeeld de wiel lagers, frame en de rest in orde zijn wat helemaal niets te maken heeft met waarom het kentekenbewijs ooit in beslag is genomen.

Daarom hoop ik via dit forum om hulp te krijgen want via de vrijwilliger sites als Zorgzaam010 werkt het niet...

Groetjes,

ScooterRotterdam
 
Last edited:
Gaat allemaal om geld...net zoals het overgrote gedeelte van alle ongelukken worden veroorzaakt door geparkeerde voertuigen een vastgesteld feit is...denk dan voornamelijk aan zicht belemmering onder allerlei omstandigheden en dergelijke, deuren die open gaan, niet goed kijken bij het wegrijden enzovoorts.
Het gaat erom dat de scooter helemaal 100 % in orde moet zijn terwijl de scooter papieren in beslag zijn genomen op basis van de overtreding van de zogenoemde constructie snelheid...de constructie snelheid is overigens gewoon 75 km/u vanuit Italië maar Nederland gaat weer zijn eigen uitbuiting regeltjes creëren om zodoende weer mensen lastig te vallen en het leven zuur te maken.
De scooter rijdt als het goed is nu 45 km/u maar of de rest allemaal in orde is wat volgens een WOK keuring is verplicht daar kan ik natuurlijk helemaal geen inschatting van maken.
Daarom hoop ik via dit forum om hulp te krijgen want via de vrijwilliger sites als Zorgzaam010 werkt het niet...
Ik weet dat ik door onderstaande problemen krijg met de beheerder @Bas van deze site.
Maar dit is het mij waard en neem ik dit op de koop toe...
Dus bij dezen het volgende:
[edit] doe eens lief [/edit]
 
Last edited by a moderator:
Beste @ScooterRotterdam ik denk dat je genoeg tips hebt gekregen over het stukje eigen verantwoordelijkheid om de scooter WOK goedgekeurd te krijgen. Wij zijn hier niet het RDW, noch de overheid. De discussie over het wel en wee van de regels is gewoon niet relevant.

De scooter moet voldoen aan de eisen om op de openbare weg te mogen rijden, zoals @simsa hier al heel vriendelijk voor je plaatste


Ik sluit dit topic want er zijn prima oplossingen aangedragen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top