Hulp met afstellen carb sproeier

Fedor

Member
Hallo,

Ik heb zelf een 70 cc naraku cilinder onder mijn chinese AGM vx50 gemonteerd. Alleen het probleem is dat hij vroeger uit fabriek perfect startte, maar nu niet meer.

Vroeger (voordat ik de cilinder had vervangen) was het zo dat de scooter altijd aan ging. Zelfs met een koude start ging hij binnen 1 seconde aan.

Maar nu gaat de scooter alleen maar aan als ik 5% gas geef. Dan gaat ie netjes aan.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik heb de hoofdsproeier 5 maatjes groter gedaan ( was 83 is nu 88). Ik heb niet aan de stationair sproeier gezeten. (dat was niet nodig volgens de scooterboer.

De scooter start wel meteen zonder problemen als ik de luchtfilter eraf haal.

Ik heb ook een de luchtschroef gedraaid en ik vind hem raar reageren als ik eraan draai. Ik kan de schroef helemaal indraaien en de scooter slaat niet af. Als ik de schroef losdraai gaat die wel uit.


Iemand een idee?

Een grotere stationairsproeier?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien dat dit je een beetje helpt.

Ik rijd zelf het volgende:
- 72cc met standaard kop en sport nokkenas
- 18.5mm carburateur met sproeier 88, standaard stationair sproeier, luchtschroef 1.5 draai
- Standaard luchtfilter

Scooter start altijd de 1e keer, kicken of elektrisch. Misschien kun je eerst beginnen met controleren of niet ergens valse lucht wordt aangezogen.
 
Dit kan je (los van valse lucht die mogelijk via een keerring wordt aangezogen) vrij makkelijk testen. Start de scooter en spuit met een bus deo rondom de carburateur en het spruitstuk enzovoorts, gaat het stationair toerental niet omhoog dan wordt hier vanaf geen valse lucht aangezogen.
Post automatically merged:

Ook al is elke scooter anders met betrekking tot afstelling. Ik heb ook de standaard stationair sproeier in mijn carburateur zitten.
 
Back
Top