hulp gevraagt aansluiten slangen carburateur

G-DUB

Well-Known Member
Hoi,

Zoals de titel al zegt heb ik wat hulp nodig met het aansluiten van de carburateur, ik heb deze scooter gekregen zonder carburateur en ben nu bezig om mijn nieuwe carburateur aan te sluiten.

Heb er een foto bij geplaatst hoe het nu zit maar twijfel of ik het goed heb gedaan.

[Ir]http://i1025.photobucket.com/albums/y317/DUB-Fotografy/Scooters/IMG_0112.jpg[/Ir]

Als ik hem probeer te starten met de kickstarter gaat hij niet aan, als ik er wat benzine/remreinger in spuit via het luchtfiltergat gaat hij even aan maar dan weer uit.

Ik vermoed dat ik de slangen verkeerd heb aangesloten maar wie kan mij vertellen waar welke slang precies moet zitten?

oja, ik twijfel ook over dat slangetje dat een bocht maakt net boven het luchtfiltergat, het dient nu als een overoop,... maar als ik er nu naar kijk lijkt met dat onlogisch.

Alvast vriendelijk bedankt
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

heb je er wel een luchtfilter op eigenlijk bij het starten?

en weet je wel zeker of de cilinder bijv. goed is?

om te testen of je de vacuumkraan goed aansluit kun je gewoon even kijken wat er gebeurd als je op 1 van de slangen zuigt , even van de carb af halen dus (beide)
 
Heb ik gedaan als ik aan 1 van de slangen zuig komt er uit de andere brandstof.

En het maakt niet uit dat het filter eraf is want als ik benzine in de carburateur spuit loopt hij wel even totdat de benzine uit de carb op is.
 
dan moet die dus op de toevoer van de carb , deze zit meestal achterop , degene waar je aan zuigt moet dan 9 van de 10 keer voorop.

het is ook slecht te zien op de foto hoe de slangen zitten btw.

als het filter eraf is klopt er geen hol meer van en dus logisch dat ie dan niet loopt.

daarnaast is het zo dat als je er wat in spuit je nog nergens op aan kunt ,want het is geen injectiescooter ,zelfs een ketsversleten motor wil op vanalles wat ingespoten word vast wel lopen , maar niet door zelf mengsel aan te zuigen , dus wat heb je eraan? juist! helemaal niks!!

de scooter moet zo kunnen lopen , doet ie dat niet is er wat aan de hand , in dit geval zet het filter er al niet op , dat is al 1 ding wat niet klopt dus..

je moet dus gewoon zoeken naar wat het is waarom ie niet start , en het kan soms even duren voordat een scooter met nieuwe carb. loopt overigens.

spul erin spuiten is dus grote onzin , het enigste dat je nu weet is dat A je ontsteking werkt en B de scooter zou kunnen lopen maar dan moet je eerst er iets in spuiten..
 
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken, maar wat ik wel kan doen is even dat proberen met wat je zei over de slang waar je aan zuigt voorop te plaatsen, maar waar bedoel je voorop mee?
 
voorop is aan de kant van het spruitstuk.

maar het is een carburateur voor Morini dus ik weet niet precies waar deze zit , ik kan het op de foto slecht zijn.
 
Ik kom 12 jaar later even wat vragen. Heeft iemand een foto van de carburateur setup van een gy6? Heb alles losgehaald maar weet niet meer waar alles terug moet.
 
Beste G- DUB,

Wil je deze oude man even helpen:
Wanneer ik de link kopieer en inplak kom ik wel ergens, maar niet bij je foto.
Heb ik een programma nodig om de foto te kunnen zien? (ik gebruik geen Instagram bijvoorbeeld.)
Alvast dank!
 
Back
Top