Hulp gevraagd bij mijn setup

Kijk eens naar de gasnaald welke stand heb je het clipje op
Scooter starten dan voorzichtig carter kap eraf dan bij gasgeven kijken of je koppelinghuis draait voordat de achterpoelie uitelkaar looptdraait .de achterpoelie gaat pas na het aanslaan uit elkaar als het goed is zoniet verkeerde snaar of aanpassen glijbus
 
Scooter starten dan voorzichtig carter kap eraf dan bij gasgeven kijken of je koppelinghuis draait voordat de achterpoelie uitelkaar looptdraait .de achterpoelie gaat pas na het aanslaan uit elkaar als het goed is zoniet verkeerde snaar of aanpassen glijbus
Hoeveel is er van de uitlaatpoort afgesnoept
 
Normaal zijn drukveer en rollen 1 systeem dus bij zware rollen zware drukveer en andersom natuurlich
Dip is meestal door variateur die te snel klimt hij zet m als t ware te snel in tweede versneling en daar zijn de toeren nog niet aan toe. overtoeren is meestal andersom dus klimt niet snel in vario door te sterke drukveer dus meer toeren draaien .als vierenhalf gram standaart is de standaart drukveer erin en dan rollen aanpassen op toerenverloop en trekveren daar op afstellen
 
Dip is meestal door variateur die te snel klimt hij zet m als t ware te snel in tweede versneling en daar zijn de toeren nog niet aan toe. overtoeren is meestal andersom dus klimt niet snel in vario door te sterke drukveer dus meer toeren draaien .als vierenhalf gram standaart is de standaart drukveer erin en dan rollen aanpassen op toerenverloop en trekveren daar op afstellen
Weet je de timing van uitlaatpoort
 
@Carter in het begin heeft hij 8000 toeren en boven de 30 loopt hij pas op naar 13000 toeren
dertienduizend benne best veel voor standaard 50 ik weet niet hoeveel toeren zo n ding moet draaien t lijkt me veel te veel voor n standaard want dat is t toch ? Variateur en glijbus en ramplaat geleiders moet je een goed bekijken of dat wel lekker glijd
 
Last edited:
ja je hebt gelijk bullfrog maar ben pas nieuw hier en snap nog geen reet van alle functies en door een natuurlijke afweer van alles waar smart voor staat en bijvoorbeeld dat kneuzige facebook en dat hele social media bullshit gaat dit nog wat stroef but ill learn
 
dertienduizend benne best veel voor standaard 50 ik weet niet hoeveel toeren zo n ding moet draaien t lijkt me veel te veel voor n standaard want dat is t toch ?
Ik zie links report druk daarop dan vraagt hij om een reden rechts van report staat like daarnaast reply ik zie geen drie puntjes
 
Hoeveel is er van de uitlaatpoort afgesnoept

hij is helemaal uitgeboord, tot het maximum !
op zijn standaard maakt hij 15500 toeren, op zen top 12000
Dat is met maat 78 sproeier
alles onder de carterkap loopt zoals het hoort.
gasnaald staat ook juist afgesteld.
zitten nu 4,5 gram malossi rollen in, zodra ik 5 gram originele rollen erin doe loopt hij wel netter in zijn toeren maar zijn zijn prestaties minder. (Ik mis dan koppel)

en @Buldog ik zal er op letten
 
hij is helemaal uitgeboord, tot het maximum !
op zijn standaard maakt hij 15500 toeren, op zen top 12000
Dat is met maat 78 sproeier
alles onder de carterkap loopt zoals het hoort.
gasnaald staat ook juist afgesteld.
zitten nu 4,5 gram malossi rollen in, zodra ik 5 gram originele rollen erin doe loopt hij wel netter in zijn toeren maar zijn zijn prestaties minder. (Ik mis dan koppel)

en @Buldog ik zal er op letten


Joël, er is iets niet helemaal goed, of je toerenteller geeft iets verkeerds aan of er is iets heel goed mis met je setup. 15500 toeren draaien de snelste 70 cc sprinters niet eens wanneer ze goed zijn afgesteld.

Voor jouw setup zie ik 8500-9500 als een beter toerenbereik.
 
Jullie roepen wel allemaal dat hij teveel toeren maakt maar niemand weet welke cilinder hij heeft. Hoe weet je dan dat het overtoeren zijn? 70cc en 50cc heeft niks te maken met hoeveel toeren een cil draait. Je hebt zowel hoog toerige 50 en 70 cc als laag toerige 50 en 70 cc. Ik denk als ts een laagtoerige cilinder had en dan 15k toeren draaide, dan zal hij wel weten wat overtoeren zijn. Ik gok dat het een hoger toerige cil is.
 
Back
Top