Hulp bij contactslot gezocht

OpaVertelt

New Member
Hoi forum,

Ik ben een vivacity aan het choppen en weet niet goed wat te doen met het contactslot. Ik zie onderaan het contactslot 4 draden, maar er gaan er maar 2 de stekker uit.
1000014378.jpg
1000014382.jpg
1000014380.jpg
Kan je ook een schakelaar tussen de rode en zwarte draad plaatsen, voor aan en uit?

Ik wil het contactslot namelijk verwijderen.

Of komt er meer bij kijken? I.v.m. massa bijvoorbeeld.

Alle tips weer welkom.

Advertisement - register to remove this

De Viva geeft het in verschillende uitvoeringen voor wat betreft de contactslotaansluitingen.

Ik zie 4 draden aan het contactslot namelijk groen, zwart, rood en rood/zwart.
Welke 2 draden zijn aan de contraconnector aangesloten en welk kleuren hebben die draden en welke niet?
Waar lopen die 2 draden heen?

Kun je een detail foto maken van de CDI connector waarop de positie van de draden in de connector en de kleuren van de draden goed zichtbaar zijn?
Post automatically merged:

De functie van de draden aan het contactslot waarvan je een foto hebt gemaakt, zijn normaliter:

• groen = massa.
  • rood = spanning accu.
  • zwart = geschakelde accuspanning.
  • rood/zwart = ontsteekspanning.
Als het contactslot "aan" staat zijn de rode en de zwarte met elkaar doorverbonden en zijn de rood/zwarte en de zwart/witte met elkaar doorverbonden.

Als het contactslot "uit" staat zijn de rode en zwarte verbroken en zijn de rood/zwarte, de groene en de zwart/witte met elkaar doorverbonden en wordt zo de ontsteekspanning aan massa gelegd waardoor de cdi niet meer kan opladen en vonken.

Maar het wil niet zeggen dat dit contactslot ook op jouw scooter hoort dus even bovenstaande vragen en verzoeken beantwoorden.

Last edited:
Alvast bedankt voor de tips.

Maar .. dit contactslot is niet het originele contactslot.

Op foto 1 gaan er 4 draden de stekker IN en op foto 2 gaan er maar 2 draden UIT, de rode en de zwarte.
De andere draden zijn 'loos'.

1000014381.jpg
1000014380.jpg

De 'groene' en de 'rood zwarte' doen dus eigenlijk niets.
Of zie ik dat verkeerd?

Nogmaals, bedankt voor het meedenken.

Back