Hulp bij 17.5 dell'orto

bAEROX

YEAH BABY!
0i

Ik heb vanmiddag mijn 17.5 dell'orto onder mijn aerox gelegd met sproeier 90. Stationair schroef is goed afgesteld (ongeveer 2 slagen) loopt goed stationair en niet te veel. De luchtschroef stond eerst ook 2 slagen open maar nu maar een halve slag.... het verschil tussen een 12 mm 17.5 is gewoon niet te merken? Waar licht dit aan? Het probleem is dat ie veel te laat op toeren komt.... licht iid deels aan koppeling vario (zijn nog std) lijkt mij. Maar moet toch beter presteren met 17.5. Iemand tips? ALs ik iets ben vergeten hoor ik het wel....

BVD

bAEROX
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

1. check of je gasschuif helemaal open gaat
2. ga afstellen, stationairschroef helemaal indraaien en dan luchtschroef afstellen op de meeste toeren(hij loopt dan heel hard stationair als het goed is)
3. draai stationairschroef uit totdat ie lekker rustig draait

tot slot check ff de kleur van je bougie na stukkie volgas, deze moet mooi donkerbruin zijn anders is je sproeier/afstelling niet goed
 
Ben nu bezig met het afstellen (lucht) als ik testritjes maak trekt ie de eerste keer goed meteen op en komtie vrijwel meteen op toeren.... maar als ik omdraai om verder te gaan duurt dit wat langer en gebeurt dat pas bij de 30 hoe langer en vaker ik rij later dat ie op toeren komt.... hoe kan dit?
 
Originally posted by bAEROX
Ben nu bezig met het afstellen (lucht) als ik testritjes maak trekt ie de eerste keer goed meteen op en komtie vrijwel meteen op toeren.... maar als ik omdraai om verder te gaan duurt dit wat langer en gebeurt dat pas bij de 30 hoe langer en vaker ik rij later dat ie op toeren komt.... hoe kan dit?
dus als ie warm word dan gaat hij slechter lopen. normaal moet het dan toch aan de carb afstelling liggen. Welk luchtfilter heb je? std met buisje erin/eruit?
 
Originally posted by borgdaville
dus als ie warm word dan gaat hij slechter lopen. normaal moet het dan toch aan de carb afstelling liggen. Welk luchtfilter heb je? std met buisje erin/eruit?

Of drukveer te licht.....

Maar in dit geval sproeier misschien eens een maatje of wat groter proberen, omdat je het hebt over dat 'ie langzaam op het gas reageerd/langzaam op toeren komt.

Luchtschroef moet je bij het zoeken naar de juiste sproeiermaat dicht hebben staan, lijkt me toch wel een beetje algemene kennis....

Voor de rest zou je toch wel zeker een redelijk verschil moeten merken hoor, als 'ie eenmaal afgesteld is....
 
Originally posted by borgdaville
ik kreeg mijn Neo's(setup in sig) ook niet afgesteld toen ik een 17,5 carb erop zette zonder buisje in luchtfilter. Met buisje erin ging het stukke beter en liep ie perfect. En niet meer dat bohhh geluid.

Je kan het uns proberen.

Dat bohhh geluid waar jij het overhebt, komt door een te kleine sproeier......Het is niet zo dat met het buisje eruit je scooter ineens onafstelbaar wordt....
 
Originally posted by damage
Dat bohhh geluid waar jij het overhebt, komt door een te kleine sproeier......Het is niet zo dat met het buisje eruit je scooter ineens onafstelbaar wordt....
gaan jullie me nu vertellen dat je bij een mina blok geen verschil hoort als je met of zonder buisje in je filter rijd? geluid is veel zwaarder zonder buisje.
 
Originally posted by borgdaville
gaan jullie me nu vertellen dat je bij een mina blok geen verschil hoort als je met of zonder buisje in je filter rijd? geluid is veel zwaarder zonder buisje.


Duuh, ja natuurlijk is het geluid veel zwaarder, maar als je scooter zowel laat op toeren komt, koud beter rijdt dan warm, en je bohhh geluiden produceert, kan je toch maar beter eens aan een wat groterer sproeier gaan denken....
 
Originally posted by damage
Duuh, ja natuurlijk is het geluid veel zwaarder, maar als je scooter zowel laat op toeren komt, koud beter rijdt dan warm, en je bohhh geluiden produceert, kan je toch maar beter eens aan een wat groterer sproeier gaan denken....
jeh, het was ook maar een suggestie, ik zat ooit met hetzelfde probleem. Kreeg hem gewoon niet fatsoenlijk afgesteld, totdat ik dat buisje terug deed, toen ging het stukken beter en liep ie ook perfect na het afstellen.

Met dat bohh geluid bedoel ik gewoon dat ie zwaarder klinkt, std is het meer buh. 8P
 
Heb ik weer..... net terug van scooterboer... sproeiers en andere kleine stuff gehaald. Moet ik een nieuwe bougie hebben. Wist ik al is een tijdje maar nu kan ik niks meer mee dus ook niet testen. Nou ja dan gaan we morgen maar verder.
 
Back
Top