Hulp benodigd

KiLLerBoy_001

Well-Known Member
Ik heb een Aerox

setup is als volgt:

Malossi Binnerotor
MHR Team 70CC (Cilinder)
Stage 6 R1200 (Uitlaat)
Dellorto 28 mm (Carburateur)
Sproeier 110
Powerbox

Nou is mijn probleem het volgende

Heel Soms Start hij door te kicken maar meestal niet en als hij dan start loopt hij stationair maar hoor je de toeren langzaam omhoog klimmen totdat het op een bepaald punt is en dan valt hij volledig uit.

ook als ik gas geef dan blijft hij stotteren en na een 3 sec volgas trek hij weg

ik zou echt nie weten wat het is

iemand een idee heb al een aantal sproeiers geprobeerd maar kleiner resulteerd in eerder uitvallen en groter resulteerd in het roet dat aantast op me bougie

(afstelling vindt ik zoeen kut werk :p )
 
Advertisement - register to remove this

dat is inderdaad valse lucht.
ik denk dat het dan wel bij je inlaat is, dat die daaro valse lucht aanzuigt
ik had dat ook precies het zelfde wat jij hebt nu .
 
hallo
ik zit met een probleem
ik weet niet echt heel veel van scooters dus vraag ik jullie hulp
ik heb een aprilia sr 50
ik zag dat mijn oli op was dus had ik hem vervangen na een dag rijden begon hij heel raar te doen hij rookte heel erg stinkt en start moeilijk??
kan dat aan de soort olie ligge of?8P
 
oke zla ff kijken heb het idd wel de luchtfilter met een rare boch op de carb zitten

zal ff kijken wat ik daaraan kan doen alvast bedankt en dan horen jullie nog of het geholpen heeft





hallo
ik zit met een probleem
ik weet niet echt heel veel van scooters dus vraag ik jullie hulp
ik heb een aprilia sr 50
ik zag dat mijn oli op was dus had ik hem vervangen na een dag rijden begon hij heel raar te doen hij rookte heel erg stinkt en start moeilijk??
kan dat aan de soort olie ligge of?8P

ja daar zou het idd aan kunnen liggen mag ik vragen wat er op de verpakking van de oli staat ?
 
Last edited:
two stroke super is een tweetakt (bezine) motorolie. tow stroke super is geschikt voor luchtgekoelde tweetakmotoren. two stroke super word vaak gebruikt bij een mengverhuiding van 1 deel olie op 50 delen brandstof of die mengverhouding die de motorenfabrikant voorschrijven. two stroke super is een zelfmengde motorolie, maar kan ook gebruikt worden in automatische smeersystemen.

die is de beschrijving op de achterkant?? niet echt een scooter olie lijkt me zo maar zo'n kerel in de winkell zij dat dit de goede was ?
 
heb nog ff gekeken maar alles zit toch naar mijn mening goed luchdicht vast
het pijpje tussen luchtfilter en carb met twee slang klemmen allebij zitten ze strak

spruitstuk pakking is nog I.O (In Orde)
zit ook verder goed vast

slangetje van Spruitstuk naar Carb is ook goed
(hoewel het probleem begon na het monteren van carb en Powerbox)

andere opening op spuitstuk zit me vacuum op

dus lijkt me allemaal I.O
Dat is juist ook mijn probleem ik weet best wel wat maar nu weet ik het echt nie meer


P.S: FF over die olie dat lijkt me toch wel goed te zitten ik zou zeggen kijk eens naar je zuigerveer
dat zou ook een betere verklaring zijn voor het moeilijk starten

want die kan aardig kapot lopen als je zonder olie heb gereden.
laat dit ff controleren ergens. ( tenzij je dit zelf kan wat ik niet aanneem aangezien je zelf zegt dat je weinig tot geen ervaring er in heb )
 
Last edited:
Controleer je pakkingen eens? En of het rubberen slangetje van je powerbox wel goed afsluit.

Even terzijde, een powerbox helpt helemaal niets qua prestaties hoor..
 
nee dat weet ik :p maar von het gewoon leuk :p


anyway ff een update 2 van de 4 spruitstuk boutjes waren erg los (schroefdraad in blok naar de klotte ) ff wat langere boutjes gepakt en deze er nu strak ingerost als hij nopu stationair loopt loopt het in ieder geval de hele tijd netjes op constante toeren

hoewel hij nog steeds verzuipt maar dat zal wel aan de sproeier liggen
weetnie wat het gemiddelde is met mijn setup maar heb er nu een 110 in zitten

en dat met een Dellorto 28MM carb ,MHR Team 70CC Cil ,Stage 6 R1200 , rest zou ik ff nie weten

P.S: Als ik choke gebruik start hij wel maar dan zou ik die de hele tijd moeten gebruiken maar dan krijg hij weer teveel dan heb ik naa 10 min rijden een zwarte bougie
 
Last edited:
Back
Top