Wail

Member
Beste leden,

Ik heb een gilera runner rst uit 2010. Mijn koppeling is aan zijn eind gekomen en ik moet dus een nieuwe kopen. Nu dacht ik als ik toch een nieuwe koop dat ik gelijk trek en drukveren ervoor koop en nieuwe rollers aangezien de optrek met de rollers die er nu op zitten erg traag is. Er zit geen begrenzing Meer op, hij heeft een yasuni r, Is nog steeds 50cc en is watergekoeld. Op de koppeling die er nu in zit is een paarse drukveer gemonteerd met de originele trekveertjes. Er zitten malossi rollers in de variateurs maar ik kan niet lezen hoeveel gram. Wat Zou ik dus moeten aanschaffen voor een beter optrek. Op het moment gaat hij 90 teller.
 
Advertisement - register to remove this

je zou je rolletjes op een weegschaal even kunnen wegen ookal zijn ze niet te lezen nu maar elke scooter is anders onthoud dat wij je alleen kunnen adviseren wat het meest in de buurt komt maar afstellen blijft uit proberen.
 
Dat maakt niet veel uit, ik had dezelfde runner toen, er valt niet veel te winnen. Je moet gewoon kijken hoe rijd ik het fijnste van 0 naar top, mijne was toen ook 90. Is al meer dan genoeg. Je kan die lichte rollen doen, trekt hij wat vlotter op alleen gaat hij niet fijner rijden in zijn geheel. Die drukveren trekveren gaan niet veel uitmaken. Die origineel er nu inzitten zijn al goed. En ik gok dat hij nu al fijn loopt van 0 naar 90.

Mijn advies: 7,5 gram rollen, nieuwe V-Snaar (belangrijkste), druk trekveren vervangen voor dezelfde indien nodig.

P.S. zag iets over een koppeling.... Kan ook gewoon opschuren/vervangen door origineel. Ding rijdt gewoon heerlijk zonder begrenzers (kan geen 4takt tegenop)
 
Dat maakt niet veel uit, ik had dezelfde runner toen, er valt niet veel te winnen. Je moet gewoon kijken hoe rijd ik het fijnste van 0 naar top, mijne was toen ook 90. Is al meer dan genoeg. Je kan die lichte rollen doen, trekt hij wat vlotter op alleen gaat hij niet fijner rijden in zijn geheel. Die drukveren trekveren gaan niet veel uitmaken. Die origineel er nu inzitten zijn al goed. En ik gok dat hij nu al fijn loopt van 0 naar 90.

Mijn advies: 7,5 gram rollen, nieuwe V-Snaar (belangrijkste), druk trekveren vervangen voor dezelfde indien nodig.

P.S. zag iets over een koppeling.... Kan ook gewoon opschuren/vervangen door origineel. Ding rijdt gewoon heerlijk zonder begrenzers (kan geen 4takt tegenop)
Top is zoals je zegt op het moment al goed. Alleen zijn de wrijvings segmenten van de koppeling helemaal op daarom heb ik dus 2 koppelingen besteld. De vraag was hoe ik dus vlotter optrek en tijden het optrekken geen vermogen verlies heb, want op het moment trekt hij erg langzaam op tot 20kmh en Dan pas trek hij door tot 78 en vanaf daar is het weer langzaam tot 90. Dit is in principle niet al te erg Alleen het op trekken van 0 naar 20 wel. Wanneer ik wheelie probeer komt hij 5 cm van de grond af voor 1 meter Lang en Komt daarna weer omlaag doordat de optrek te langzaam is.
 
Als jij puur wheelie wil en van 0 tot 20 fijn wil, moet je die 3,5 rollen erin doen. Dan loopt hij voor de rest kut.......

Snap je het is het één of het ander. Je moet gewoon zorgen dat je lekker rijdt van 0 naar 90....

Je kan 1 hele dag gaan sleutelen en rollen testen, maar uiteindelijk kom jij bij 7,5 gram uit. Graag gedaan
 
Als jij puur wheelie wil en van 0 tot 20 fijn wil, moet je die 3,5 rollen erin doen. Dan loopt hij voor de rest kut.......

Snap je het is het één of het ander. Je moet gewoon zorgen dat je lekker rijdt van 0 naar 90....

Je kan 1 hele dag gaan sleutelen en rollen testen, maar uiteindelijk kom jij bij 7,5 gram uit. Graag gedaan
Oke dus 7.5gram zeg je, en de v snaar maakt dat echt veel verschil. En de drukveer/trekveren maken die nog enig verschil of is dat allemaal niet nodig
 
Beste leden,

Ik heb een gilera runner rst uit 2010. Mijn koppeling is aan zijn eind gekomen en ik moet dus een nieuwe kopen. Nu dacht ik als ik toch een nieuwe koop dat ik gelijk trek en drukveren ervoor koop en nieuwe rollers aangezien de optrek met de rollers die er nu op zitten erg traag is. Er zit geen begrenzing Meer op, hij heeft een yasuni r, Is nog steeds 50cc en is watergekoeld. Op de koppeling die er nu in zit is een paarse drukveer gemonteerd met de originele trekveertjes. Er zitten malossi rollers in de variateurs maar ik kan niet lezen hoeveel gram. Wat Zou ik dus moeten aanschaffen voor een beter optrek. Op het moment gaat hij 90 teller.

Trekveren in de koppeling zijn nog standaard? Bij zo`n uitlaat heb je al sterkere nodig. Zou het verder gewoon bij een originele koppeling houden, want een sport race kan duurder zijn, en voegt niks toe aan een bijna standaard setup. Overigens is die met de standaard koppeling veel makkelijker af te stellen dan met de sport koppeling.. Want bij een standaard koppeling kan je niet veel fout doen dan alleen even wat trekveren over te zetten.

Standaard trekveren in de standaard koppeling van piaggio vind ik zelf niet zo best.. Heb zelf een 4takt en daar word ook gewoon een 2-takt koppeling voor gebruikt. Zelf constateer ik dat de trekveren niet optimaal zijn (zelfs al bij standaard setup)
 
Helaas heeft mijn oplossing voor nieuwe koppeling, roze trekveertjes, nieuwe vsnaar en 3.5gram rolletjes iets te goed gewerkt en Reed hij bij de eerste optrek verticaal en zijn de kappen beachadigd/kapot. Dus zal ik niet gauw kunnen zeggen hoe het rijd en alles
 
Back
Top