This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

HPI2003+c21 slechte combinatie??

Project RR2

Beta Rox Project...
ik zit met een probleem, met onderstaande setup met Kundo F1 loopt ie wel goed heb k C21 erbij gekocht maar dat krijg ik maar niet goed afgesteld, heb alles al geprobeerd(Squish groter, ontsteking vroeger/later, rollen, drukveren,Shims, spiebanen in overrange veranderen maar nix helpt!! optrekken is wel redelijk maar daarna is t nix meer tis net een roze top zo weinig kracht houdt ie over. Nu lust een C21 wel aardig wat toeren natuurlijk en een HPI2003 stopt met vervroegen na de 14k...(draait 14,4k met F1, met C21 13,0k) is dit logisch dat ik denk dat t aan die HPI licht? of moet ik nog ff bter me best doen met afstellen...
 
Wat heeft dat met HPI te maken dan?

Zal wel eerder ergens anders aan liggen, denk dat je het in je afstelling/kapotte onderdelen moet gaan zoeken.
 
Project RR2 said:
nee want daar komt ie niet(ja met té lichte rollen )

als ie niet anders dan met te lichte rollen over de 14k draait betekent dat simpelweg dat ie nooit geen 14 moet draaien... dus ook niet met een andere rotor...
 
Last edited:
wrom zou ie persee goed moeten lopen met die C21 dan?
Denk dat de KRD F1 gewoon beter is...?
Die HPI 2003 zal gewoon prima voldoen denk ik, ongeacht de keuze van de uitlaat.
 
ja en nee, de F1 zal beter presteren op dat toerental ja.
Maar wil hij meer toeren draaien, zal hij zijn oppervlakte/flow moeten verhogen.
Bij een hoger toerental moet er hetzelfde gebeuren in een kortere tijd, de tijd kun je niet beinvloeden. Het vermogen van je cilinder om meer mengsel tegelijkertijd te verplaatsen wel.....
 

Zoooo, allemaal weer ff kappen met het kansloze geleuter. Zet het ding op de bank, doe geblokkeerde meting en we weten weer waar we aan toe zijn. Rollen derin en gaan. C21 is niks mis mee en HPI ook niet. Nou daaaaaag...
 
Neo's OWNAGE said:
wrom zou ie persee goed moeten lopen met die C21 dan?
Denk dat de KRD F1 gewoon beter is...?
Die HPI 2003 zal gewoon prima voldoen denk ik, ongeacht de keuze van de uitlaat.
dat heet afstellen...steeds weer andere dingen proberen om meer vermogen te scoren...daarnaast vind k C21 bruut mooier en komt er een tering geluid uit een kundo 8P
 
D@ve said:
Zoooo, allemaal weer ff kappen met het kansloze geleuter. Zet het ding op de bank, doe geblokkeerde meting en we weten weer waar we aan toe zijn. Rollen derin en gaan. C21 is niks mis mee en HPI ook niet. Nou daaaaaag...

Lol, dat heeft geen zin als de cilinder het toerental belast niet draaid.
Een uitlaat heeft een toerenbereik waarin het presteerd, haal je dat niet, loopt het niet. (maar dat wist je natuurlijk wel)
Kan je banken wat je wil, maar heeft het verders weinig nut...
 


mja , door geblokeerd te meten weet je op welk toerental hij het beste vermogen geeft...
 
jah, dat snapt iedereen wel.
Maar als hij met verschillende rollen nooit goed loopt op een pijp (en verder niks aan zijn afstelling verandert) dan zou het wel eens kunnen zijn dat de cilinder niet genoeg TA heeft om in de powerband van de pijp zijn werk te kunnen doen..
 
mja , als de cilinder laagtoerig is en de uitlaat hoogtoerig zal hij gewoon niet optimaal lopen maar zal wel gewoon netjes kunnen lopen.

vergeet niet dat als de timing van de cilinder laag is en de uitlaat hoogtoerig dat je dan gewoon een toerental krijgt wat ongeveer tussen het eigenlijke toerental van de cilinder en het eigenlijke toerental van de uitlaat in gaat zitten , het reageerd gewoon anders dan hoogtorig op hoogtoerig en laagtoerig op laagtoerig.

zo kun je het ook omdraaien , een laagtoerige uitlaat op een hoogtoerige cilinder , loopt prima alleen in verhouding tot met een uitlaat die bij de cilinder hoort heb je gewoon veel minder vermogen.
 

Klopt idd,

Over het voorbeeld dat je geeft met lage timing en hoogtoerige uitlaat;
Dat geeft idd een raar effect, mijn ervaring is dat het vermogen er wel redelijk inkomt, maar bijna meteen daarna echt plotseling weg is.
(wat dus inhoud dat de cilinder het voor gezien houd)
 
naja , het kan best netjes lopen mits goed afgesteld , alleen voor het vermogen is het uiteraard niet gunstig om de verkeerde spullen samen te voegen...