HPI ontsteking

richard

Well-Known Member
De HPI binnenrotor ontsteking voor Honda is eindelijk leverbaar bij scootparts voor f450,-
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
 
Advertisement - register to remove this

Wat ben jij van plan...

Een race-sfx bouwen ofzo....??????

smile.gif


------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Nee,ik wil een alu 70cc op m'n X8R zetten maar hij is op de ontsteking begrensd zodat het toerental niet hoger kan komen dan 10000 toeren. Maar ik wil er eentje hebben met lichtspoel maar die was nog niet verkrijgbaar helaas.
mad.gif

Dit was bedoeld voor de andere X8R bezitters hier op het forum!

[This message has been edited by richard (edited 21 May 2001).]
 
Waarom dan niet gewoon een CDI'tje van TOP of Malossi???????

Zo'n peperdure binnenrotor is alleen nuttig op zeer extreme race setups door de speciale vervroegingscurve, dus dat is echt geldverspilling op je X8R...



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Lekker nuttig allemaal, er is niet eens een super fatsoenlijke uitlaat voor x8r als ie nou echt op 10.000 begrensd is waar ik toch wel aan twijfel, zouden alle spullen er voor aangepast zijn om zo weinig toeren te maken, dus mag je eerst weer je uitlaat en cil gaan bijwerken + een binnenrotor van 450 is een duur geintje, kan je hem beter verkopen en een snelle rakker in huis halen.
 
die ontsteking moet je echt niet kopen tenzij je de boel wil tunen.

een malossi cdi is op een mhr rep. wel een must, die heb je NET nodig, maar meer ook niet.

ik heb vandaag nog getest met originele cdi, en die malossi gaat er dus weer in...
 
goed nieuws, want:
onsteking erop
andere vert.
uitlaat flink inkorten (bijv een pro 6)
mhr rep IS-TUNED nemen
dikke carb met zelfgemaakt spruitstuk en
BLAZEN!
 
JA vet goed nieuws man kost je maar uhmm 1700 piek ofzo, kan je beter 2de hands piaggio van kopen lijkt me zo.

En wie heeft nu echt bewezen dat ie echt op toerenbegrensd is?
 
Ach ik heb met malossi cdi, mhr replica met hrr of std uitlaat nooit wat gemerkt van die toerenbegrenzing, dus of het is toch al zo laagtoerig, of er zit geen toerenbegrenzing in.

En ja je bent mischien wel origineel maar ja om daar nou zoveel geld voor te dokken.
 
Ufo: Hoe duur is een MHR Replica IS-TUNED voor een X8R???? Krijg je dan meer koppel en snelheid???? Hoeveel scheelt de snelheid ten opzichte van standaard MHR Rep???? Is de giannelli SPL uitlaat voor een getunde MHR Rep geschikt en voor een standaard MHR Rep,is namelijk hoogtoerig volgens scootparts. Als hij niet geschikt is daarvoor welke uitlaat dan???? Hoe snel is de Hebo alu cilinder voor en na tunen????


Rudeboy: Misschien hebben niet alle honda's X8R een toerenbegrensde ontsteking??? Dit hangt misschien van het bouwjaar af, want X8R-Lenny heeft wel last van begrensde ontsteking!



[This message has been edited by richard (edited 24 May 2001).]
 
Originally posted by richard:
Ufo: Hoe duur is een MHR Replica IS-TUNED voor een X8R????
reken maar uit: geld voor de cilinder + tuningsbeurt van Ivo = totaalbedrag

Krijg je dan meer koppel en snelheid????
Je verlegt met het tunen van de cilinder je topvermogen naar een hoger toerental, dus meer snelheid

Hoeveel scheelt de snelheid ten opzichte van standaard MHR Rep????
Hoe moeten wij dat nou ruiken?

Rudeboy: Misschien hebben niet alle honda's X8R een toerenbegrensde ontsteking??? Dit hangt misschien van het bouwjaar af, want X8R-Lenny heeft wel last van begrensde ontsteking!
wie weet.....ik heb wel last van de begrensde ontsteking. Mijnes is bouwjaar 2000.

Greetz...

------------------
Honda X8R-s, hrr uitlaat, 17,5mm Dell'Orto, Malossi Multivar, Polini v-snaar, Malossi CDI-unit, Bridgestone ML50

[This message has been edited by Daanje_70MHR (edited 24 May 2001).]
 
hmmmz

ik heb dus zonder malossi cdi wel veel last van toerenbegrenzing, en met cdi helemaal niet meer.

richard : koopt dus eerst zo'n cdi, en ga dan doen wat je wil doen (dus tunen enzo) en MOCHT je dan nog es last krijgen van toerenbegrenzing, koop dan maar die hpi zooi.
 
En met tunen hoef je helemaal niet alleen je vermogen te verleggen, haast altijd krijg je er meer vermogen bij hoor.

Precies laat iemand maar eerst eens alles goed uit proberen voordat ze over een hpi ontsteking gaan rond bleren.
 
Originally posted by Rudeboy:
Precies laat iemand maar eerst eens alles goed uit proberen voordat ze over een hpi ontsteking gaan rond bleren.

Zal ik em dan maar uitproberen?
Vanavond zit toch m'n MHR-replica eronder met Polini secundaire vertanding (15/49)

Greetz


------------------
Honda X8R-s, hrr uitlaat, 17,5mm Dell'Orto, Malossi Multivar, Polini v-snaar, Malossi CDI-unit, Bridgestone ML50
 
Ik denk dat ik em over 2 weken ofzo ga bestellen
smile.gif
Dan heb ik weer genoeg geld.

Greetz

------------------
Honda X8R-s,Malossi MHR-replica, hrr uitlaat, 17,5mm Dell'Orto, Malossi Multivar, Polini v-snaar, Polini secundaire vertanding 15/49, Malossi CDI-unit, Bridgestone ML50
 
Back
Top