hpi binnenrotor vraag

ja het scheelt idd veel, terugslag heb je altijd wel n beetje! maar je moet kijken dat je geen detonatie hebt etc.

en idd je hebt een rechtsdraaiende motor. en dan is de stator naar rechtsdraaien idd verlaten van de vooronsteking, en vice versa

en daarom dus nakijken met een stroboscoop/afstellamp.
 
Ja melf nu weten we het wel dat een hpi rommel is en een malossi het beste. op de bank kan je een hpi prima afstellen! en daar hoef je echt geen stroboscoop voor te hebben.
 
Ja melf nu weten we het wel dat een hpi rommel is en een malossi het beste. op de bank kan je een hpi prima afstellen! en daar hoef je echt geen stroboscoop voor te hebben.

ik rij gewoon met een scootertje om af entoe een stukje te knallen.. geen tijden ofzo neer te zetten,

sorry melf, mij kun je geen malossi verkopen :p tenzij ik een keer wat snellers ga opbouwen..

detonatie ga ik morgen even kijken, ik rij niet met sneeuw/regen


:edit: dat terugslag heb ik trouwens erg vaak.. dus ik denk dat ik mijn ontstekings tijdstip eerst voor de zekerheid maar iets later zet..op ongeveer 3mm..

ik heb hem nu op het 2de grote streepje staan.. betekend dit als ik hem op het derde Grote streepje zet hij op 3mm voor ontsteking staat?
 
Last edited:
......
ik heb hem nu op het 2de grote streepje staan.. betekend dit als ik hem op het derde Grote streepje zet hij op 3mm voor ontsteking staat?

?? klopt dit

:edit:

vandaag even klein stukje gereden.. hij reageert wel leuk, maar niet optimaal. Als ik met het gas speel pakt hij hem niet elke keer het zelfde.. ik heb de voor ontsteking nu op 4mm staan (met micrometer)

wat is een veilig aantal mm's voor een hpi? om zo nu en dan mee te rijden, een keer of 3 in de week?


mijn setup is trouwens; 70cc Stage 6 racing, 21mm dell'orto, malossi 2000 vario, polini 2G koppeling, yasuni c21, en nog wat geintjes..
 
Last edited:
het 2e streepje moet je blijven aanhouden , je moet de micrometer veranderen om de voorontsteking te veranderen , en dan weer op het 2e streepje zetten.
 
4mm zeggen we toch de hele tijd! maar dit verschilt per hpi zoals melf al zegt, dit zou je als je het optimaal wil hebben op de bank moeten afstellen. (of met een lamp)

Maar melf, als je op de bank 'alle' waardes hebt getest en gaat steeds verder naar een betere opbouw en vermogen toe.. op een gegeven moment kop je op de top. dan boeit t voor mij niet of hij op 1mm staat of 7mm ;)

gr
 
mja , ik vind HPI's nogal rare dingen , waarbij je beter zeker kunt weten dan zomaart wat proberen.

@ mijn vriendin haar racescooter heb ik ook een hpi gehad , maar op de normale waardes liep ie iig niet lekker , Malossi onsteking erop en klaar.

maar dat wil niet zeggen dat een ander niet een HPI kan gebruiken , alleen zou ik wel de waardes goed willen hebben teneinde een betrouwbare EN goedlopende scooter op te bouwen.
 
mja , ik vind HPI's nogal rare dingen , waarbij je beter zeker kunt weten dan zomaart wat proberen.

@ mijn vriendin haar racescooter heb ik ook een hpi gehad , maar op de normale waardes liep ie iig niet lekker , Malossi onsteking erop en klaar.

maar dat wil niet zeggen dat een ander niet een HPI kan gebruiken , alleen zou ik wel de waardes goed willen hebben teneinde een betrouwbare EN goedlopende scooter op te bouwen.

ja maarja ik heb het geld niet (over) voor een malossi

hpi moet ook kunnen, en hoe zo zouden de waardes niet goed kloppen? ik stel hem toch gewoon af met een micro meter op een bepaald aantal voor ontsteking.(zoals ik hem nu op 4mm heb+vliegwiel op het 2de Grote streepje)

waarmee hij trouwens met volgas wat stottert, ik denk dat het detonatie is. toen hij daarmee begon hem ik hem maar meteen uit gezet, ik hoef geen gat in m'n zuiger
 
tja , dat kun je op 2 manieren bekijken.

maar dat boeit nu niet , je hebt nu eenmaal een hpi.

detonatie verneem je niet echt , het gaat ook niet echt stotteren , het brand gewoon op ,en dit is meestal op vollast.

eerder gewoon de afstelling , heb je overigens wel een goeie massakabel gemonteerd?

Daarom zeg ik je , laat de HPI testen , dan wee je op welk tijdstip deze precies moet staan , dit kun je doen bij o.a. Twins , Jos Dijkman en wel meer , daarvoor hoef je niet eens je scooter mee te nemen, alleen de ontsteking.

ik heb dat bij mijn hpi nooit gedaan , ik houd niet van geklooi ,het moet bij mij gewoon goed zijn dus heb ik m verkocht , maar laat je de ontsteking controleren komt het ook goed. maar doe je dit niet heb je dus de kans dat er dingen mis gaan.

ik vind ook dat je beter zeker kunt weten dan maar wat aanklooien , en daarom zeg ik dat je het van 2 kanten kunt bekijken wat duur is of niet...
 
tja , dat kun je op 2 manieren bekijken.

maar dat boeit nu niet , je hebt nu eenmaal een hpi.

detonatie verneem je niet echt , het gaat ook niet echt stotteren , het brand gewoon op ,en dit is meestal op vollast.

eerder gewoon de afstelling , heb je overigens wel een goeie massakabel gemonteerd?

Daarom zeg ik je , laat de HPI testen , dan wee je op welk tijdstip deze precies moet staan , dit kun je doen bij o.a. Twins , Jos Dijkman en wel meer , daarvoor hoef je niet eens je scooter mee te nemen, alleen de ontsteking.

ik heb dat bij mijn hpi nooit gedaan , ik houd niet van geklooi ,het moet bij mij gewoon goed zijn dus heb ik m verkocht , maar laat je de ontsteking controleren komt het ook goed. maar doe je dit niet heb je dus de kans dat er dingen mis gaan.

ik vind ook dat je beter zeker kunt weten dan maar wat aanklooien , en daarom zeg ik dat je het van 2 kanten kunt bekijken wat duur is of niet...


massa kabel heb ik inderdaad, vanaf het blok naar het frame, gewoon een geluidskabel van Caliber.

controleren en dergelijke wacht ik even mee, ik denk dat ik hem helemaal wil laten afstellen.. Ookal kost dat redelijk veel, ik denk wel dat het een flink vermogen winst zal geven om alles even te laten afstellen..

rotor staat wat minder vroeg, als het wegdek straks even droog is ga ik even proberen..

:edit:
hier een foto van mijn bougi;
p2002091339.jpg

je kunt wel zien dat hij niet mooi verbrand en aanslag heeft, in een wat roestige kleur en bobbeltjes erop, waaraan te zien is dat hij in iedergeval niet mooi verbrand.
is hier aan te zien of je ontsteking te vroeg of te laat staat?
 
Last edited:
niet helemaal , en daarom moet je dus eigenlijk de boel controleren.

wat kan je dan nog wel zien?


controleren doe ik als m'n setup klaar is.. het is zonde van me geld om hem nu al heen te brengen om af te stellen en over 2 maandjes weer.. (eerst tunen, vertanding, mhr poulies, en kart carb)
 
mja , ga je nu steeds rijden heb je kans dat de zooi kapot loopt...

je kunt niks zien , behalve als het te laat is...

mja , verder moet je dat allemaal zelf weten natuurlijk , ik geef je dit advies zodat niet onnnodig de boel kapot loopt , wat je er verder mee doet moet je zelf weten..

tjeu..
 
Back
Top