Hpi afstellen op piaggio

JeffY

Member
heb 28-08-2021 een 2e hands scooter gekocht van marktplaats.

Set up :

Mk pro race 3
28mm koso
Polini vario
Malossi membraan en spruitstuk
Yasuni c20
Hpi binnenrotor
Hebo verstelbare koppeling
Polini vario

Echter bij het kijken van de scooter liep deze heel beroerd, plofte uit de uitlaat en viel uit.

Grondplaat zat helemaal los en de stator ook.

Nu moet ik dit allemaal opnieuw gaan afstellen en heb helemaal geen idee hoe ik dit moet gaan doen, ben zelf een minarelli horizontaal gewend alleen pia is toch even wat anders denk ik?

Eventueel een manier om het vliegwiel er af te krijgen zonder een vliegwiel trekker?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Er is wel een beunmanier om je rotor eraf te krijgen, flinke platte schroevendraaier en dan kijken of je stukje bij beetje de rotor omhoog krijgt gewrongen. Overigens geen aanrader, als het goedkoop eraf moet kun je zelf een vliegwieltrekkertje maken. 2 bouten in de 2 openingen van je rotor waar het schroefdraad voor je adapterplaat in zit. Vervolgens stuk staal oid wat je op die 2 bouten vast kan zetten met een gat in het midden waar je dan met een grote bout midden op de krukas uitkomt dan kun je doormiddel van de middelste bout aan te draaien zo je rotor omhoog trekken. Staat hier wel ergens wat duidelijker beschreven als je even de search gebruikt ;)
 
Er is wel een beunmanier om je rotor eraf te krijgen, flinke platte schroevendraaier en dan kijken of je stukje bij beetje de rotor omhoog krijgt gewrongen. Overigens geen aanrader, als het goedkoop eraf moet kun je zelf een vliegwieltrekkertje maken. 2 bouten in de 2 openingen van je rotor waar het schroefdraad voor je adapterplaat in zit. Vervolgens stuk staal oid wat je op die 2 bouten vast kan zetten met een gat in het midden waar je dan met een grote bout midden op de krukas uitkomt dan kun je doormiddel van de middelste bout aan te draaien zo je rotor omhoog trekken. Staat hier wel ergens wat duidelijker beschreven als je even de search gebruikt ;)
Hahaha thanks voor je suggestie hoor, heb inmiddels wel het vliegwiel er af gekregen want kon een trekker van iemand lenen gelukkig. heb me zelf ook 1 besteld vandaag :)

Kan /close
 
Back
Top