hpi afstellen met stroboscoop??

phantommhrteam

-=fnp=- member
hoe stel ik mijn hpi onsteking af met een stroboscoop?? ( niet het disco lampje!! ). ik werk in een auto garage dus heb toegang tot zoon stroboscooplamp waar je normaal gesproken de onsteeking van een auto afstelt. werkt het in het gaval van mijn hpi het zelfde of???

kan iemand me ff uitleggen hoe ik het dus moet doen??? en waar ik dus op moet letten??

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Effe searchen, want ik weet voor 99% zeker dat het ergens in een topic uitgelegd werd hoe je dat moest doen........

suc6
 
waarschijnlijk kan het niet met die strobo... vriend van me wou het ook doen, maar kon niet omdat die alleen werkte voor 2 cilinder motoren... dus je zal een goeie strobo moeten zoeken.
 
een strobo flitst zodra hij een signaal oppikt van je bougiekabel. Heb zelf hier ook zo'n ding voor buitenboord motoren. De goeie zijn gewoon in te stellen @ aantal cilinders.
 
het kan gewoon met een auto stoboscoop ik heb het ook gedaan en werkt perfect!.. werkt precies hetzelfde als op een auto.. let op de richting van stroom van je bougie draad.. markeer het puntje op je rotor ff met een rooie stift ofzo zodat je een streepie ziet die meteen te herkennen is.. het is echt vet makkelijk :O
 
Ik ga woensdag ook aan de gang met een strobo maar zit met een prangende vraag: Als ik het wil meten moet de koelkap eraf en wordt dus mijn koelvloeistof niet rondgepompt. Hoe lang kan ik het dan laten draaien zonder dat het te warm/heet wordt?
 
okey badankt allemaal ik weet voldoende, ik heb vandaag op mijn werk da ding ff in de hand gehad en hij blijkt alleen te werken bij minimaal 4 cilinders. dus in mijn geval houd het op en zal ik er tog 1 moeten koopen.
 
die wij (pc kneus en ik) zouden gebruiken was ook alleen voor 4 cilinders. Gelukkig kon hij ook een andere regelen dus waarschijnlijk vandaag nog eens proberen.
 
Zwaar nuttige opmerking, killin ark..

Originally posted by marbossi
Ik ga woensdag ook aan de gang met een strobo maar zit met een prangende vraag: Als ik het wil meten moet de koelkap eraf en wordt dus mijn koelvloeistof niet rondgepompt. Hoe lang kan ik het dan laten draaien zonder dat het te warm/heet wordt?

Tja, ik zou het niet riskeren eigenlijk.. hou het op niet langer dan 15 seconden zoiets, Kun je er geen temperatuurmeter opzetten of denken aan een elektrische waterpomp ?
 
Dus bij jou is de scooter binnen 15 seconde op werk temperatuur?

Je kan best ff je scooter gewoon een tijdje stationair laten draaien zonder rondpompende koelvloeistof hoor (als er maar wel koelvloeistof in zit), geen probleem, zolang het geen half uur duurt en als je er maar niet op gaat rijden, je voelt zelf toch ook wel als de cilinder te heet wordt?

Verder zitten jullie wel allemaal mooie verhalen over die stroboscopen etc te vertellen, maar ooit eraan gedacht dat een HPI een curve heeft?

Dus of je nou bij 1000 rpm of 6000 rpm meet maakt een groot verschil!
 
Back
Top