How to vespa 4v cdi ontgrenzen!

johntheprikker

Well-Known Member
IMAG0513.jpg

Rechts boven zit een gat daar met een 5mm boor VOORZICHTIG in boren tot je een ijzeren ondergrong tegen komt.

(Ik heb het gedaan met een platte schroevendraaier alleen meer risco)
IMAG0512.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Wat is de winst om dit te doen?
Die van mij loopt 65 met alleen de varioring eruit en een andere sproeier.

loopt hij dan nog harder en trekt hij beter?
 
Wat is de winst om dit te doen?
Die van mij loopt 65 met alleen de varioring eruit en een andere sproeier.

loopt hij dan nog harder en trekt hij beter
Mijn ervaring is dat de top met name verhoogd wordt. Met mijn 80cc 4v ging ik van 71 op top naar nu 82. Hij trekt bij mij ook iets beter door maar niet heel veel verschil in trekkracht.
 
Nu ik er nog een keer naar kijk lijkt het een ander soort cdi te zijn.

Dan weet ik niet of die wel door te zagen is. Anders kom je daar wel bij met een dremel. Of anders zaag je het plastic van de bevestiging ook een beetje door.
 
Er is helaas geen goedkope manier een ecu te ontgrenzen. Makkelijkste en goedkoopste optie is hem vervangen met bijv en injectronic van malossi
 
Welke ecu en begrenzer raadt u aan? Voor een 4takt 3v zip, dit is me eerste scooter daarom weet ik niet veel over scooters. Het is een injectie die begrensd is op 25km/u.
 
Als je hem van een steile berg af duwt wel. Zonder vario heb je geen aandrijving meer. Varioring hebben igets niet. Enige optie is andere ecu en/of variateur. Bij mijn brommer variant ging ik std 42, met andere vario 48 en met de malossi ecu erbij tegen de 60. Met andere vario zal je dus +-5 kmph winnen. Andere ecu zal het grootste verschil maken
 
View attachment 48366

Rechts boven zit een gat daar met een 5mm boor VOORZICHTIG in boren tot je een ijzeren ondergrong tegen komt.

(Ik heb het gedaan met een platte schroevendraaier alleen meer risco)
View attachment 48367
Heb een Vespa 4v 80cc die erg hard naar de 70 trekt, maar dan begint met haperen. Ik dacht dus dat het aan de cdi lag en wilde dit doen. Maar nu ik de cdi zie zie ik dat het al is gedaan maar niet heel voorzichtig, maakt dat uit?
 

Attachments

  • IMG_2626.jpeg
    IMG_2626.jpeg
    82.2 KB · Views: 9
Back
Top