How to polyesteren deel #2

Ik zou dat plamuursel er maar uit laten.
Je moet gewoon het kunststof zelf helemaal glad schuren, maar dan ook echt glad.
Dan een primer, die netjes opschuren met 1600 wp en dan spuiten.
En als je het goed doet, en goede lakken gebruikt houd dat het wel.
Maar ik wil de lijnen en die bolletjes eruit.
Zoals hier een beetje.

 
met een lamellenschijf op de flex ga je eerst alles zo goed mogelijk afbramen.. dan plamuur je alle krassen etc.. en dan strakschuren :)

Zo heb ik het ook gedaan, was zo klaar ermee:)
 
Plamuur hecht echt slecht op dat soort kunstof! Beter kun je epoxy plamuur gebruiken of kunstof plamuur maar geen polyester plamuur, dat gaat gewoon los komen.

Je kunt ook eerst een laag glasvezel eroverheen doen voor een harde ondergrond. Daar hecht polyester plamuur dan wel goed op.
 
Ik wil graag mijn kappen van de aerox plamuren:
De underseat + monoseat + zijkappen. Maar nou vraag ik me af of je deze er wel gemakkelijk af kan halen zonder dat er iets kapot gaat?:Z
Heeft iemand toevallig een "handleiding" om die kappen er goed af te halen en erop te zetten?;) Dat zou wat gemakkelijker zijn.


Gr:)
 
Had ik ook bij die van mij. Is wel erg moeilijk monteren. Weet niet welke underseat je gaat gebruiken maar als je die doortrekt tot je monoseat moet je rekening houden met je achterlicht.

En je kunt hem er zo omheenschuiven. Wel moet je een stukje plastic van je orginele tank naar achter drukken omdat hij daar anders niet overheen komt. Daarna schuift die er zo omheen.

En wanneer je hem er weer af wil halen gewoon trekken....
 
Ik was van plan om zoiets als dit te maken:


Ik ga een BCD Extreme underseat en een Kiesler Evo 2 monoseat erbij gebruiken.
Maar gelukkig is het mogelijk:) En ik las ook ergens dat je een stukje van het frameplaatje af moet halen? Weet iemand daar wat meer over?

Hoe bedoel je het met het achterlicht?

Gr
 
Over dat achterlicht kun je nu wel vergeten als je dat idee hebt, dan moet het wel goedkomen.

Frame nummer plaatje moet je idd er af flexen. Want dat zit dan in de weg. Dus die er af flexen en dan kun je hem er omheen schuiven.
 
Om dit topic maar ff nieuw leven in te blazen:

[ir]http://img522.imageshack.us/img522/7029/400mf.jpg[/Ir]

[Ir]http://img15.imageshack.us/img15/2128/401dz.jpg[/Ir]

CBR kap breder gemaakt en binnenkort van de 2 kappen 1 maken...
 
Last edited by a moderator:
Last edited by a moderator:
ik ben ook een beetje bezig geweest met polyester (eerste keer). nog veel schuur en plamuur werk te gaan maar vorm zit er al goed in. :D

p1204101621.jpg


dat knikje zeg maar heb ik er in tussen al uit gehaald :p elke dag een beetje meer schuren en plamuren.

viel me ook goed mee hoe het ging voor de eerste keer. Ook nog dit kapje vast maken aan de achterkap als ik een nieuwe achterkap heb en de voorste knipperlichtkapjes vastmaken aan de voorkap. is al vaker gedaan maarja, ik vind het mooi en niemand in de buurt heeft het hier. :D
 
heej, even een vraagje.
Ik ben de achterkappen van me aerox aan elkaar aan het polyesteren.
Tnt zijkappen, Bcd underseat en Tnt monoseat.
Alleen nu zit er nog een gat waar me achterlicht zat. Hoe maken jullie dit dicht?
 
Back
Top